Relaties
Torenstra
04-01-2024 om 11:18
Samenwonen vriend met kind
Benieuwd of er meer mensen zijn in dezelfde situatie en misschien tips hebben..
Sinds 1,5 jaar heb ik een relatie met een man die een dochter van 8 jaar heeft. Zijn eerste vrouw is overleden.
Onze relatie gaat goed, met natuurlijk de ups en downs die bij deze relatie horen. Nu wonen we sinds enkele weken samen, ik ben bij hem ingetrokken. Mijn eigen huis heb ik nog niet verkocht, maar dat is t.z.t wel het idee. We willen daarna op zoek naar een huis samen in mijn woonplaats. Dus dit is voor nu een tijdelijke oplossing. Ik merk dat ik ontzettend moet wennen aan het samenwonen. Ik was altijd gewend na mijn werkdag in mijn huis te komen en dan mijn eigen ding te doen. Zelf boodschappen, koken etc. Een wasje er in of wat aanrommelen, met vriendinnen sporten. En nu woon ik ergens anders, mijn vriend werkt veel thuis dus kookt en regelt de boodschappen. Wat natuurlijk erg lief en ook fijn is, maar tegelijkertijd begint het mij ook te benauwen. Alsof ik een bepaalde mate van vrijheid opgeef. Daarnaast heb ik het gevoel in het huis van hem en zijn vrouw te wonen, het voelt niet als mijn plek. En misschien moet ik dit ook helemaal niet willen, het is daarom ook maar tijdelijk. En de aanwezigheid van zijn dochter; ze vraagt ontzettend veel tijdens het eten, vraagt dus veel aandacht. Wat natuurlijk heel normaal is voor een kind van deze leeftijd, maar ik moet hier toch echt wel aan wennen. Mis dan de rust die ik thuis had. En ze is, logischerwijs, natuurlijk er gefocust op haar vader, waardoor ik soms ook het gevoel heb er een beetje bij te hangen. Ik merk dat dit alles bij elkaar mij best veel energie kost en ik het bijv. heerlijk vind om naar m'n werk te gaan.
Nou ja, benieuwd hoe anderen dit hebben aangepakt. Want ik houd enorm van m'n vriend en ook het contact met zijn dochter is goed. Merk alleen dat dit een heel proces is en ik echt wel moet wennen aan een kind in huis.
ArianneH
06-01-2024 om 22:04
Panama831 schreef op 06-01-2024 om 20:27:
[..]
Van een huurder kom je ook niet zomaar af.
Toch wel als je het zelf gaat bewonen?
Of is die regel nu ook veranderd met infang can 1 juli a.s.?
Panama831
07-01-2024 om 06:50
ArianneH schreef op 06-01-2024 om 22:04:
[..]
Toch wel als je het zelf gaat bewonen?
Of is die regel nu ook veranderd met infang can 1 juli a.s.?
Bij dringend eigen gebruik inderdaad. Je moet dan wel aantonen dat er echt geen andere oplossing is en dat er voor de huurder andere, passende woonruimte beschikbaar is. En je bent ook nog een schadevergoeding verschuldigd.
Dus best wel een hoop gedoe, je hebt de huurder er niet van vandaag op morgen uit en het kost je ook nog geld.
Als je echt wilt verhuren, doe het dan in elk geval met een jaarcontract. Dan kun je na een jaar er zonder gedoe weer in mocht het nodig zijn.
Temet
07-01-2024 om 12:53
Een huurder laten vertrekken is misschien niet zo simpel, maar wel mogelijk. Een huis dat verkocht is, is weg. En als je dan opnieuw wilt kopen is het te hopen dat je daar nog genoeg geld voor hebt
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.