Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Franka

Franka

14-09-2020 om 14:41

raar gedrag van mezelf


bieb63

bieb63

12-10-2020 om 07:11

Tjonge jongs Marinet

Sorry hoor Marinet, ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar blijkbaar ben jij zeeer gefrustreerd om e.o.a. reden. Jouw laatste stelling geeft echt aan dat jij blijkbaar door persoonlijke ervaring een totaal onrealistisch beeld hebt gekregen.

Dus de vrouw is een onmondig wezen, wordt gedomineerd door de man, doet wat hij zegt, want anders komt ze alleen te staan.... Jeetje....
Als je er zó naar kijkt, dan is de vrouw dus ECHT een minderwaardig schepsel 't.o.v. de man. Tja, dan hoeven we ook niet verder te strijden in emancipatie, want dat heeft dan geen zin.
Overigens zijn volgens mij mannen nog veel banger om alleen te zijn...... Dus iets klopt er niet in jouw redenatie.

Onzin Bieb

Het leven is alleen minder maakbaar dan je soms zou wensen. En verandering kost soms veel energie en inzet. Zelden gaan zaken vanzelf. Er moet ook draagvlak voor zijn en mensen moeten het ook zien als in hun eigen belang.

Zo zijn er zoveel dingen.

En je kunt niet altijd actie voeren. Je ziet je opties, je gaat compromissen aan, je beweegt mee met de rest. Je duwt hier een beetje en houdt je poot stijf daar.

En hoe ouder je wordt hoe beter je gaat zien waar je kans op succes ligt en waar minder of niet.

En natuurlijk zitten de beperkingen ook in jezelf. Je gaat geloven in het verhaal dat je steeds voorgehouden wordt tot het gaat schrijnen en je het kan veranderen.

Maar veranderen valt niet mee. Kijk naar de zwarte pieten discussie of het homohuwelijk. Er blijven stromingen en mensen in de samenleving die tegen bewegen.

ElenaH

ElenaH

12-10-2020 om 08:10

Bieb

'Overigens zijn volgens mij mannen nog veel banger om alleen te zijn...... Dus iets klopt er niet in jouw redenatie.'

Of in jouw aanname.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-10-2020 om 08:44

Applaus

Voor alle deelnemers applaus voor hun geduld. Het is best vermakelijk om te lezen. Ik denk wel de hele tijd ‘nee, zo kun je niet zijn.’ Soms is de werkelijkheid bijzonderder dan de film

bieb63

bieb63

12-10-2020 om 13:25

Eens hoor AnneJ

Zo denk ik ook dat het vaak is. En zelden is iets zwart/wit en heeft alles z'n tijd nodig.
Maar in dit geval moeten we het ook niet gekker maken, dan dat het is. Er daar nijgt het nu erg naar toe.

Ely

Ely

12-10-2020 om 17:25

Wat ik opeens me afvroeg

Hoe kijken jullie inmiddels naar het ‘me-too’ gebeuren in dit kader?

bieb63

bieb63

12-10-2020 om 21:00

Metoo

Lijkt me op zich duidelijk toch? Zolang daar maar geen misbruik de andere kant op van gemaakt wordt

Poms

Poms

12-10-2020 om 21:17

Bieb

Wat bedoel je met misbruik de andere kant op?

bieb63

bieb63

12-10-2020 om 23:21

Poms

Niet misbruik, maar misbruik VAN gemaakt wordt. Dus metoo gebruiken, terwijl dat niet terecht is. Is 'n.l. moeilijk het tegendeel te bewijzen.

Poms

Poms

13-10-2020 om 07:43

Voorbeeld?

Je bedoelt dat vrouwen doen alsof er seksueel intimiderend gedrag wordt gepleegd door een man en dat niet waar is?

Hoe vaak komt dat ongeveer voor? Heb je een artikel? Cijfers? Iets?

Ben ook wel benieuwd waarom je dit aansnijdt. Er werd immers een vraag gesteld over #metoo. Schijnbaar voel je de behoefte daar niet echt inhoudelijk op in te gaan maar direct te wijzen op eventueel misbruik door vrouwen mbt tot dit onderwerp, en dat het voor mannen zo moeilijk te bewijzen is?

bieb63

bieb63

13-10-2020 om 09:38

Uh Poms?

Wat voor 'inhoudelijks' zou je precies op de vraag willen horen? Het lijkt mij vrij duidelijk dat iédereen dit soort zaken aan de kaak wil stellen en niet oké vindt. Dat neemt niet weg dat met de huidige wetgeving en aandacht, het wel een grijs gebied wordt w.b.t. de redelijkheid en/of waarheid.
En waarom ik het aansij? Omdat de vraag hier werd gesteld....En ook hier we moeten oppassen dat de vrouw niet altijd in de slachtoffer rol gaat zitten.

Lou

Lou

13-10-2020 om 10:10

Stoer hoor

Het onderwerp is metoo. Bieb:

"En ook hier we moeten oppassen dat de vrouw niet altijd in de slachtoffer rol gaat zitten."

Metoo gaat over seksueel geweld. En de slachtoffers daarvan. Die zijn vrouw. Vrouwelijke slachtoffers dus. En wat is dan het eerste wat opkomt: we moeten vooral oppassen dat vrouwen zich niet als slachtoffer gedragen.

Stoer hoor.

Poms

Poms

13-10-2020 om 10:24

Mijn God bieb.

Lees nou zelf nog eens wat je schrijft. Je maakt binnen no time een onderwerp dat gaat over iets waar 73% van alle vrouwen mee te maken krijgt in haar leven, diezelfde vrouwen tot dader.

Ongelooflijk. Ik vind het oprecht stuitend.

Poms

Poms

13-10-2020 om 10:31

Twijfel ..,

Of je bent geen vrouw, zoals ik verondersteld had. Dat zou veel verklaren. Ik ken geen enkele vrouw die zo veroordelend is naar andere vrouwen.

“ En ook hier we moeten oppassen dat de vrouw niet altijd in de slachtoffer rol gaat zitten”

Niet altijd? Wtf zeg. Verdiep jezelf in onderzoeken, lees een krant, praat met vrouwen.

Lou

Lou

13-10-2020 om 10:37

Poms

"Ik ken geen enkele vrouw die zo veroordelend is naar andere vrouwen."

Ik ken persoonlijk ook geen mannen die bij metoo meteen beginnen over misbruik van metoo. Maar inderdaad, voor een vrouw is het nog vreemder.

Poms

Poms

13-10-2020 om 10:52

Lou

Ik ook niet, gelukkig.

Mannen denken dat rond de 30% van de vrouwen te maken krijgt met sexuele intimidatie en dat het werkelijk rond de 73% ligt. Ze onderschatten het probleem. Dat zou iets verklaren. Maar goed. Stuitend blijft het ...

ElenaH

ElenaH

13-10-2020 om 11:01

Ik vraag me af

In welke omgeving je verkeert of verkeerde Bieb. Ben je opgegroeid in een gezin met allemaal broers, waarin vrouw zijn werd gezien als zwak? Had je een altijd zieke of manipulatieve moeder, en werd je thuis alleen geaccepteerd als je je hard, stoer, stevig en onkwetsbaar opstelde? Wat maakt dat jij je bestaansrecht ontleent aan het zo hard mogelijk zijn, en je vrouw zijn associeert met slachtoffergedrag en zielig gedoe?

rode krullenbol

rode krullenbol

13-10-2020 om 11:32

Heu?

"Ik ken geen enkele vrouw die zo veroordelend is naar andere vrouwen."

Niet zo huichelen, dames. Alsof jullie overstromen van respect voor een andere visie dan die van jezelf.

Rode krullenbol

Klaar

Klaar

13-10-2020 om 11:36

Ik snap dat ook niet

blijkbaar leef ik in een andere omgeving dan sommigen van jullie maar ik ervaar vrouwen als enorm veel meer veroordelend naar vrouwen dan mannen.
Ik heb serieus heel veel meer last gehad in mijn leven van vrouwen dan van mannen. Ik ervaar dat juist ook op gebied van seksisme.

ElenaH

ElenaH

13-10-2020 om 12:00

'Alsof jullie overstromen van respect voor een andere visie dan die van jezelf.'

Proest.

[zoekt schoen, trekt 'm aan]

Poms

Poms

13-10-2020 om 12:06

Rode krullenbol

Ik kan inderdaad weinig respect opbrengen voor de visie van bieb. Voor vele andere visies kan ik dat veel beter opbrengen. Maar er is echt een grens.

bieb63

bieb63

13-10-2020 om 12:27

Poeh....

Wat reageren jullie enorm aangevallen én vooral onredelijk.

Metoo is een duidelijk verhaal lijkt mij en de cijfers ook. Maar dat had ik al aangegeven..

Maar jullie zitten zó in de rol van de heilige vrouw, die thuis niets te vertellen heeft, dat dat een volkomen vertekend beeld gaat geven.
Zie ook de opmerking van Klaar. Iets minder zwart/wit zou wat realistischer zijn.

Steek ook even hand in eigen boezem, zucht eens diep.

ElenaH

ElenaH

13-10-2020 om 12:31

Thuis?

'Maar jullie zitten zó in de rol van de heilige vrouw, die thuis niets te vertellen heeft, dat dat een volkomen vertekend beeld gaat geven.'

Metoo en het glazen plafond gaan niet over thuis.

Niet de moeite waard

In begin werd aangegeven dat er veranderingen plaatsvinden maar dat die veranderingen tijd vergen. Toen ontstond er een wisseling tussen twee uiterste die ergens niet eens zo ver uit elkaar liggen; constatering van verbetering maar in de oog van de ene zijde niet snel genoeg itt in het oog van de andere zijde.
Wat willen jullie nu eigenlijk? Door gaan met pijlen gooien tot Bieb, als eenling, maar afhaakt? Geeft dat zo’n gevoel van euforie, zo veilig achter je toetsenbord?
En Bieb, waarom bleef je eigenlijk ‘aan’? Waarom haakte je aan de metoo? Had alles toch lekker los gelaten; Er zit een knop op je tv, pc, whatever.
Ergens vind ik dit draadje best wel beschamend en niet eens de moeite waard om te volgen. Ik kan RK helemaal volgen.

Elk draadje dat een meta- flow krijgt, is snel te ziele. Hopelijk dit draadje ook.

ElenaH

ElenaH

13-10-2020 om 12:51

Flanagan

'Wat willen jullie nu eigenlijk? Door gaan met pijlen gooien tot Bieb, als eenling, maar afhaakt? Geeft dat zo’n gevoel van euforie, zo veilig achter je toetsenbord?'

De vraag van Ely in #457 was heel algemeen gesteld. Zat geen enkele bashing richting Bieb bij, gewoon een nette, inhoudelijke (!) bijdrage aan de discussie.
Maar voordat mensen konden reageren, had Bieb de meldende vrouwen alweer in de aanstellershoek gezet. Dáár reageren mensen vervolgens op. En dat mag.

Marinet

Marinet

13-10-2020 om 12:58

flanagan

Je formuleert het zo dat redelijke tegenwerpingen een persoonlijke aanval jegens Bieb zijn.
Ik denk dat niemand dat zo bedoelt.
Ik denk dat Bieb een mening van het 'systeem' vertegenwoordigt. Een systeem dat vrouwen in de verzorgende, lagerbetaalde en seksueel geobjectiveerde positie houdt juist door te beweren dat iedereen toch zelf kan kiezen en er geen condionering of tegenkrachten vanuit de maatschappij of (sommige of veel) mannen speelt.
Zou Jan of Piet of Ingrid of Henk hier reageren vanuit die systemisch gedachte dan komen er net zo goed tegenargumenten. Heeft niks met haar/zijn persoon te maken

Lou

Lou

13-10-2020 om 15:35

Nee en nee

Bieb:
"Maar jullie zitten zó in de rol van de heilige vrouw, die thuis niets te vertellen heeft, dat dat een volkomen vertekend beeld gaat geven."
Nee. Juist niet. Je hebt het echt gewoon niet helemaal goed begrepen. Ga nou niet framen dat 'wij' vinden dat de vrouw heilig is en thuis niets te vertellen heeft. Dat is namelijk precies niet waar het over ging.

Flanagan:
"Door gaan met pijlen gooien tot Bieb, als eenling, maar afhaakt?"
Nee. Ik zou willen dat Bieb (en ongetwijfeld vele meelezers) inhoudelijk ergens op zou reageren, en misschien ook eens iets gelóven, in plaats van maar pijlen gooien uit de hoogte. Want dat is wel wat hier is gebeurd, lees maar terug, alle voorbeelden over bijvoorbeeld de man als norm in de maatschappij doet Bieb af met pfftt en zucht en "hahaha denk je nou echt dat" en "wat een onzin" en "flauwekul allemaal". Dát is zo jammer en dat is waar ik tegenin ga.

bieb63

bieb63

13-10-2020 om 16:09

Lou

Je doet het nu voorkomen alsof ik overal 'wat een onzin', 'flauwekul' enz op reageer. Dat is absoluut niet zo. Ik heb heel wat uitgebreide reacties gegeven met mijn visie op het geheel. Dat lijkt mij nogal inhoudelijk, of je het er nou mee eens bent of niet.

Er is verder ook geen sprake van dat ik cijfers niet gelóóf. Alleen ik interpreteer cijfers soms anders en niet per definitie zwart/wit.
Daarbij begrijp ik heel goed dat omdat de man nog niet zo lang gelden daadwerkelijk de norm was, dat dat nog wel een tijdje zal blijven nasudderen. Maar ik ben het er absoluut niet mee eens, dat de jongere generatie vrouw, die nu een gezin gaat stichten, niet in staat zou zijn om met haar man afspraken en verdelingen te maken zonder dat zij op voorhand het onderspit zou delven t.o.v. van de wensen van de man. En als dan wordt gesteld dat de vrouw zich dan toch maar voegt, omdat zij bang zou zijn alleen te komen te staan, dan vraag ik me werkelijk af, hoe hier een hedendaagse relatie gezien wordt.

Poms

Poms

13-10-2020 om 18:36

De hedendaagse relatie

Het maakt niet zoveel uit hoe wij naar hedendaagse relaties kijken. Het loont vooral de moeite te verdiepen in de diverse onderzoeken zoals die in deze draad veelvuldig zijn gedeeld.
Daarin is te lezen hoe het is gesteld met de positie van vrouwen.

Hier, nog eentje:

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2020/eens-een-dubbeltje-altijd-een-dubbeltje~v393725/

bieb63

bieb63

13-10-2020 om 21:14

Poms

Als Jij nou goed had gelezen had je geweten dat ik al een tijd geleden juist heb gezegd, dat we ons meer moeten focussen op de daadwerkelijk kansarmen... degenen die ÉCHT met 0-1 achterstaan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.