Relaties Relaties

Relaties

Partnergeweld: hoe zit het nou juridisch? (Temet?)


Pief schreef op 19-02-2022 om 14:37:

[..]

Ja, als je erover praat met anderen, jong of oud, hebben alle vrouwen meerdere vervelende ervaringen.

Dat het ook bij mannen gebeurt, daar ben ik het zeker mee eens.

Het kan best zijn dat mannen er niet over praten, dat weet ik niet. Eerlijk gezegd praat ik er zelf ook nooit met mannen over, het komt simpelweg niet ter sprake. 
Behalve dan dat mannen onterecht beschuldigd worden van misbruik, dat hoor ik wel veel en is natuurlijk ook ernstig. 

MamaE schreef op 19-02-2022 om 14:40:

Bij elk compliment is het de toon die de muziek maakt. Een man die zegt dat ik er leuk uit zie, prima. Een man die zegt dat ik een lekkere kont of tieten hebt, dat hoeft voor mij niet. Zeker niet als het een man is uit een leeftijdscategorie dat het mijn vader had kunnen zijn.
In al dit soort zaken gaat het ook om machtsverhoudingen. Mensen zijn afhankelijk van iemand met een belangrijke positie en die persoon weet dat en maakt daar misbruik van. Daar gaat het fout. Niet bij een willekeurige voorbijganger

Ik ga niet over de zeik bij iedere ongepaste opmerking.(het is dan hoogstens niet zo leuk)  Wel als ik me bedreigd voel. Dat gevoel wordt ook eerder bespeeld in bepaalde machtsverhoudingen natuurlijk. 

Bijtje82

Bijtje82

19-02-2022 om 14:52

Pinokkio schreef op 19-02-2022 om 14:31:

En dat ‘alle vrouwen’ het aan de hand hebben gehad, hoe kan het dat je dat niet wist? Nooit met vriendinnen het hierover gehad? Het was me al lang duidelijk dat ‘alle vrouwen’ dit aan de hand hebben gehad.

Ik heb het over bekend Nederland die nu opeens alles in het openbaar moeten gooien. Vrouwen die over het algemeen altijd al op de voorgrond staan en niet vies zijn van vuile was buiten hangen. Die nu opeens de aandacht op zichzelf moeten vestigen, iets wat ze allang eerder hadden kunnen doen. 

Dat die kleine kwal dader is daar hoef je geen deskundige voor te zijn, beelden spreken voor zich.

Maar de algehele betutteling van onschuldig bedoelde opmerkingen.

Daar moet het hier niet over gaan. Het moet gaan over echte delicten niet over knullige opmerkingen. Want vrouwen zijn net zo erg. 

Het is heel goed dat het overal naar buiten komt, in professioneel voetbal, politiek en bij de directeur van een grote bank voor mij part. Enkel dit haalt het nieuws. Gaat mij erom dat dit op elk niveau van de samenleving speelt. Soms je eigen partner die voor de rest van de wereld niets voorstelt. Gaat de politie daar ook wat mee doen?
Hoeveel vrouwen zijn er niet uiteindelijk vermoord omdat de ex vriend achter ze aanzat en er al hoe vaak melding of aangiftes zijn gedaan? Het is te moeilijk om daders een gebiedsverbod te geven of vast te houden. Want oeps verdachten bedoel ik natuurlijk hebben ook rechten. 
In dit geval denk ik moet deze mevrouw dan geholpen zijn met een OM die haar man vervolgd omdat ze zelf geen aangifte wil doen? Zij moet zelf ook zo slim zijn om haar grens te gaan trekken. En dat is voor dit soort relaties nou juist het punt, vergeef je vader weer terwijl heel Nederland vind dat hij straf verdient? Terwijl er vrouwen zijn die naar een blijf van mijn lijf moeten vluchten en daar nog niet veilig zijn. Die krijgen niet de aandacht van heel het land. Zodat hun ex zich gaat schamen ofzo.
Ik heb daarom iets minder meelij met iemand die zelf genoeg bewakingscamera s heeft. 

Lexus

Lexus

19-02-2022 om 15:57 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 19-02-2022 om 14:23:

Ik ga hier heel weinig punten mee scoren.. Maar ik ben van mening dat vrouwen teveel op een gouden voetstuk worden geplaatst als zogenaamd slachtoffer.
Het hele Metoo, grens overschrijdend gedrag gedoe..
Opeens komen er uit alle uithoeken van bekend Nederland verhalen uit de oude doos. Alle vrouwen hebben het opeens aan de hand gehad. Alles wat een man aan opmerkingen maakt is opeens grens overschrijdend. Maar die mannen zijn allemaal nu verooordeeld zonder dat zij zich kunnen verdedigen.
Niemand heeft het ooit over de vrouwen die mannen als lustobject zien, zich op mannen werpen als hongerige leeuwinnen op hun prooi.
Ik irriteer me echt mateloos aan deze betutteling waarin mannen al gestraft worden voor een compliment naar een vrouw. Alleen maar omdat dat op een lust gebaseerde opmerking gaat.

De hele focus in deze kwestie ligt verkeerd. Richt je op de echte mishandling, verkrachting en aanranding.

Als ik een opmerking krijg van een man dat ik er goed uit zie, of een mooie kont heb. Dan steek ik die opmerking in m'n zak. En loop met opgeheven hoofd door.

Dit staat trouwens even Los van deze zaak, waarin duidelijk fysiek geweld is gebruikt. Ben alleen wel voorzichtig met een dader aanwijzen, want ik denk dat er in deze kwestie veel meer aan de hand is.

Wat is dat toch dat bij zaken waar vrouwen vreselijke dingen worden aangedaan (zoals hier, aan haar haren uit een auto getrokken worden en met haar hoofd tussen het portier terwijl de deur een aantal keren wordt dichtgeslagen) mensen de daders gaan verdedigen met ´niet alle mannen´ ´vrouwen doen ook heus wel dingen´ ´je mag tegenwoordig niks meer zeggen´?

Lijkt me voer voor een nieuwe draad over seksueel overschrijdend gedrag. Die hebben we nog niet. 

Hier is het overduidelijk overschrijdend gedrag. Wie tegen wie het ook is. Je moet er zeker wat van kunnen zeggen.
Denk in geval van dat je BNer bent en gesnapt wordt ergens mee, je geraakt wordt door zoals hier je plaatjes niet meer worden gedraaid. Of je collega’s vallen over je heen. 
Kan ook schadelijk zijn als je beschuldigd wordt maar het reuze meevalt. 
Ook hier is alleen al feit dat je ouders hiermee in het nieuws kwamen toen je 2 jaar was al kleine schade. Hoop dat het geweld ook vooral niet uitbreid naar hun lil kleine 

Nou Bijtje; ik zal het even uitleggen: opdringerige vrouwen die mannen belagen en ongewenst betasten komen belangrijk veel minder voor. Bovendien voelen vrouwen zich over het algemeen sneller bedreigd door een man dan andersom simpelweg omdat de gemiddelde vrouw minder sterk is dan de gemiddelde man. En zeer veel vaker ook meer macht hebben dan de meeste vrouwen.
Ik word vaak een beetje weeig van vrouwen zoals jij die maar met de foute mannen meepraten en aan victemblaming doen. Word toch eens wakker!

Lexus

Lexus

19-02-2022 om 17:20 Topicstarter

Pippeltje schreef op 19-02-2022 om 17:06:


Ik word vaak een beetje weeig van vrouwen zoals jij die maar met de foute mannen meepraten en aan victemblaming doen. Word toch eens wakker!

precies. ik vraag me dan altijd af wat voor man ze zelf hebben

Bijtje82

Bijtje82

19-02-2022 om 18:31

Lexus schreef op 19-02-2022 om 17:20:

[..]

precies. ik vraag me dan altijd af wat voor man ze zelf hebben

Ik erger me dood aan het maar lukraak beschuldigen van mensen in het openbaar. Kijk naar wat die kwalbert Verlinden flikte bij Humberto bijvoorbeeld. Hij wordt beschuldigd door hem, vervolgens staat dit al op internet en blijft dit rondzwerven.En daarna komt het niet gemeend excuus. Maar Humberto is al beschadigd. 

Jullie snappen donders goed welk gedrag wel of niet kan en wat ik bedoel.

Daders zijn Daders en slachtoffers moeten serieus genomen worden. Maar sinds dat hele metoo gezanik is het een heksenjacht op zogenaamd foute mannen. 

Er zijn zat mannen die varkens zijn en echt gewoon misdsdig fout. Maar ik doel op de vrouwen die de aandacht eerst heel leuk vinden, maar zodra het niet loopt zoals zij willen dan kruipen ze in de slachtofferrol. Kijk bijvoorbeeld naar Johnny Depp. Was geen gezond relatie, maar zijn carriere is toch flink om zeep geholpen door die griet. 

Mensen die denken dat vrouwen vaker het slachtoffer zijn, die hebben oogkleppen op. Vrouwen zijn echt niet zo onschuldig als ze doen bekijken en mannen mishandling bestaat zeker wel.

Neemt niet weg dat de mannen die werkelijk vrouwen schaden, daar ook voor moeten boeten. En andersom net zo. 

Ik vraag me gewoon af hoeveel vrouwen de grensoverschrijdende kaart trekken, voor iets waar ze zelf eerst OK mee waren.

En over mijn vriend.. Het zal je verbazen misschien, maar hij heeft enorm veel respect voor vrouwen. Meer dan de mannen die ik in m'n omgeving zie. 

Lexus

Lexus

19-02-2022 om 18:36 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 19-02-2022 om 18:31:

[..]

Ik erger me dood aan het maar lukraak beschuldigen van mensen in het openbaar. Kijk naar wat die kwalbert Verlinden flikte bij Humberto bijvoorbeeld. Hij wordt beschuldigd door hem, vervolgens staat dit al op internet en blijft dit rondzwerven.En daarna komt het niet gemeend excuus. Maar Humberto is al beschadigd.

Jullie snappen donders goed welk gedrag wel of niet kan en wat ik bedoel.

Daders zijn Daders en slachtoffers moeten serieus genomen worden. Maar sinds dat hele metoo gezanik is het een heksenjacht op zogenaamd foute mannen.

Er zijn zat mannen die varkens zijn en echt gewoon misdsdig fout. Maar ik doel op de vrouwen die de aandacht eerst heel leuk vinden, maar zodra het niet loopt zoals zij willen dan kruipen ze in de slachtofferrol. Kijk bijvoorbeeld naar Johnny Depp. Was geen gezond relatie, maar zijn carriere is toch flink om zeep geholpen door die griet.

Mensen die denken dat vrouwen vaker het slachtoffer zijn, die hebben oogkleppen op. Vrouwen zijn echt niet zo onschuldig als ze doen bekijken en mannen mishandling bestaat zeker wel.

Neemt niet weg dat de mannen die werkelijk vrouwen schaden, daar ook voor moeten boeten. En andersom net zo.

Ik vraag me gewoon af hoeveel vrouwen de grensoverschrijdende kaart trekken, voor iets waar ze zelf eerst OK mee waren.

En over mijn vriend.. Het zal je verbazen misschien, maar hij heeft enorm veel respect voor vrouwen. Meer dan de mannen die ik in m'n omgeving zie.

zoals ik al zei: 

Wat is dat toch dat bij zaken waar vrouwen vreselijke dingen worden aangedaan (zoals hier, aan haar haren uit een auto getrokken worden en met haar hoofd tussen het portier terwijl de deur een aantal keren wordt dichtgeslagen) mensen de daders gaan verdedigen met ´niet alle mannen´ ´vrouwen doen ook heus wel dingen´ ´je mag tegenwoordig niks meer zeggen´?

Lexus schreef op 19-02-2022 om 18:36:

[..]

zoals ik al zei:

Wat is dat toch dat bij zaken waar vrouwen vreselijke dingen worden aangedaan (zoals hier, aan haar haren uit een auto getrokken worden en met haar hoofd tussen het portier terwijl de deur een aantal keren wordt dichtgeslagen) mensen de daders gaan verdedigen met ´niet alle mannen´ ´vrouwen doen ook heus wel dingen´ ´je mag tegenwoordig niks meer zeggen´?

Inderdaad. Die lil kleine is gewoon aantoonbaar fout en dat hoeft niemand goed te praten met 'maar niet alle mannen zijn zo'. Gelukkig niet zeg. Dat heeft ook niemand gezegd. Maar als je iemand (partner of niet) mishandelt, dan dien je daarvoor gestraft te worden.
Ik begrijp overigens niet dat er nog vrouwen zijn die op het type Lil kleine of Andre Hazes jr vallen. Die hebben een dusdanige reputatie dat een zichzelf respecterende vrouw daar geen relatie meer mee zou moeten willen hebben.

Bijtje82 schreef op 19-02-2022 om 18:31:

[..]

Ik erger me dood aan het maar lukraak beschuldigen van mensen in het openbaar. Kijk naar wat die kwalbert Verlinden flikte bij Humberto bijvoorbeeld. Hij wordt beschuldigd door hem, vervolgens staat dit al op internet en blijft dit rondzwerven.En daarna komt het niet gemeend excuus. Maar Humberto is al beschadigd.

Jullie snappen donders goed welk gedrag wel of niet kan en wat ik bedoel.

Daders zijn Daders en slachtoffers moeten serieus genomen worden. Maar sinds dat hele metoo gezanik is het een heksenjacht op zogenaamd foute mannen.

Er zijn zat mannen die varkens zijn en echt gewoon misdsdig fout. Maar ik doel op de vrouwen die de aandacht eerst heel leuk vinden, maar zodra het niet loopt zoals zij willen dan kruipen ze in de slachtofferrol. Kijk bijvoorbeeld naar Johnny Depp. Was geen gezond relatie, maar zijn carriere is toch flink om zeep geholpen door die griet.

Mensen die denken dat vrouwen vaker het slachtoffer zijn, die hebben oogkleppen op. Vrouwen zijn echt niet zo onschuldig als ze doen bekijken en mannen mishandling bestaat zeker wel.

Neemt niet weg dat de mannen die werkelijk vrouwen schaden, daar ook voor moeten boeten. En andersom net zo.

Ik vraag me gewoon af hoeveel vrouwen de grensoverschrijdende kaart trekken, voor iets waar ze zelf eerst OK mee waren.

En over mijn vriend.. Het zal je verbazen misschien, maar hij heeft enorm veel respect voor vrouwen. Meer dan de mannen die ik in m'n omgeving zie.

Nogmaals: ik ben er erg blij mee want zo komt dit onderwerp mooi op de agenda en sommige mensen worden nu echt bestraft voor hun gedrag. Zo ontzettend fijn want ze kwamen er altijd gewoon mee weg!!

Wat ik niet allemaal ‘gepikt’ heb, vooral in mijn pubertijd. Niet normaal. Als er nu door al deze heisa jonge meisjes EINDELIJK niet meer de schuldkaart trekken bij grensoverschrijdend gedrag ben ik echt heel blij. Ik hoop zo dat mijn dochter (maar ook mijn zoon natuurlijk) een eventuele belager enorm op z’n flikker geeft. Zal wellicht niet (voldoende) maar als deze cultuuromslag daar een rol in kan spelen ben ik al behoorlijk tevreden. 

Laat maar eindelijk eens die machtige mensen op eieren lopen. Bang om wat verkeerd te doen, bang om ‘ongewild’ grenzen te overschrijden. Eindelijk!!! Na al dat gewijs naar jonge meisjes!!!(wees voorzichtig, kleed je niet zo hoerig! Geen slecht gedrag uitlokken enz enz enz 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.