Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Partner met drukke baan

Hi,
Zijn er hier moeders met een partner die een drukke baan heeft? 
Mijn vriend heeft sinds vorig jaar een nieuwe baan die in ieder geval tot mei/juni dit jaar ontzettend veel tijd en energie kost.
Wij hebben 2 kinderen (van 3 en 5 jaar), de jongste komt nog elke nacht bij ons slapen.
Hij valt in slaap in zijn eigen bed, maar rond 1u komt hij bij ons liggen.
Mijn vriend kan hierdoor vaak slecht slapen, omdat hij 1. moeilijk weer in slaap valt en 2. omdat ons zoontje nogal beweeglijk is en hij dus regelmatig een voet in z'n gezicht krijgt o.i.d.

Mijn vriend heeft hierom besloten om maar elke avond op de bank te gaan slapen omdat hij anders 's ochtends moe wakker wordt en oververmoeid is. 
Begrijpelijk hoor, maar ons seksleven is hiermee ook naar een dieptepunt gezakt. Want het is niet zo dat hij dan eerst in bed komt en later dan naar de bank verkast. Ik heb best een hoog libido en ik trek dit echt heel slecht. Ik merk de laatste tijd zelfs dat ik interesse begin te krijgen in andere mannen terwijl ik dit voorheen nooit had en daar voel ik me echt ontzettend rot over. 

We hebben het er wel over en hij de ene keer raakt hij geïrriteerd want 'niet alles draait om mij' en de andere keer reageert hij wat begripvolle zegt hij dat het niks met mij te maken heeft en het maar tijdelijk is. 
Ik heb hier dan ongeveer een week vrede mee en dan begint mij de irritatie en ook het gemis weer.

Hoe doen jullie dit? 
Ik probeer steeds vooruit te kijken en er niet te veel aan te denken, maar als ik dan weer alleen in bed lig, voel ik me toch echt heel eenzaam en verdrietig. 


Imi

Imi

02-03-2022 om 22:09

Het probleem is dus een beweeglijk kind in bed.

Ga eerst eens na of je jongste het 's nachts misschien koud heeft, of hij daardoor wakker wordt. Soms doet een extra deken of slaapzakje wonderen.

Is er ruimte te maken voor een matras op de grond? Zeg je zoon dan dat hij daar verder mag slapen. Zo heeft hij jullie nabijheid, maar houdt hij jullie niet wakker. Je kunt hem even een hand geven (jouw hand uit bed laten bungelen) oid totdat hij weer in slaap valt. Het wordt even wennen, maar dat komt heus goed. 

Precies, zoek een oplossing bij je zoon want die bank is ook niet goed voor hem. Dat kan wel jaren duren. Leg een matras op de grond bij je zoon en verkas zelf daarheen zodat hij leert om weer in slaap te vallen in zijn eigen bed als hij wakker wordt. Beloon hem daar ook voor.

Zo snel mogelijk je je jongste de hele nacht in zijn eigen bed laten slapen. Gewoon terug naar eigen bed sturen. Zal de eerste paar nachten misschien moeilijk gaan, maar gewoon blijven volhouden om hem terug te sturen. 

Het probleem is niet je partner met een drukke baan, zoals je onderwerp aangeeft, maar een kind dat elke nacht bij jullie in bed komt liggen. 

Ik zou het niet accepteren dat een kind van drie bepaalt dat ik niet in mijn eigen bed kan slapen. Dus een andere oplossing zoeken. Matras naast jullie bed op de grond bijvoorbeeld. Of even bij je zoontje gaan liggen tot hij weer slaapt. Of dat zoontje niet tussen jullie in maar naast jou komt liggen, zodat man er geen last van heeft.
Goed slapen is heel belangrijk, zeker als je een drukke en verantwoordelijke baan hebt.

Leene

Leene

03-03-2022 om 10:23

Probeer nog eens met de ogen van een buitenstaander je vraag te lezen. Heel moeilijk.. ik weet het. Maar zie je dan zelf niet dat je van alles door elkaar mixt? Je partner slaapt op de bank, hij slaapt daar omdat hij niet kan slapen omdat je jongste elke nacht in jullie bed komt. Zoals al eerder gezegd... Een paar nachten afzien en hem consequent terug sturen. Als dat echt niet lukt of jij wil dat echt niet: een matras op je kamer. Maar onder geen enkel beding meer terug in jullie bed.
Dan is er nog dat jij vaker seks wil. Je hebt in ieder geval meer kans op seks als jullie samen in 1 bed slapen. Het kan zijn dat hij eigenlijk te druk is of hij nu in bed slaapt of niet. Dan moet je het maar even uitzingen tot mei. Als hij van plan is die baan op deze voorwaarden aan te houden zou ik duidelijk grenzen trekken je hebt ook nog een gezin. En sex is belangrijk maar om daar nu je relatie voor op het spel te zetten??? Niet doen, je hebt nog niets geprobeerd

Fien_

Fien_

03-03-2022 om 17:19 Topicstarter

Kerstin75 schreef op 02-03-2022 om 22:56:

Precies, zoek een oplossing bij je zoon want die bank is ook niet goed voor hem. Dat kan wel jaren duren. Leg een matras op de grond bij je zoon en verkas zelf daarheen zodat hij leert om weer in slaap te vallen in zijn eigen bed als hij wakker wordt. Beloon hem daar ook voor.

Hi, heb je hier ervaring mee? Hoe ging het en op welk moment merk je dan dat je niet meer naast hem/haar hoeft te liggen? 

Fien_

Fien_

03-03-2022 om 17:21 Topicstarter

Imi schreef op 02-03-2022 om 22:09:

Het probleem is dus een beweeglijk kind in bed.

Ga eerst eens na of je jongste het 's nachts misschien koud heeft, of hij daardoor wakker wordt. Soms doet een extra deken of slaapzakje wonderen.

Is er ruimte te maken voor een matras op de grond? Zeg je zoon dan dat hij daar verder mag slapen. Zo heeft hij jullie nabijheid, maar houdt hij jullie niet wakker. Je kunt hem even een hand geven (jouw hand uit bed laten bungelen) oid totdat hij weer in slaap valt. Het wordt even wennen, maar dat komt heus goed.

Het ging in de zomermaanden inderdaad wel beter, hij kwam dan pas 's ochtends of bleef weleens een hele nacht in zijn eigen bed. 

Slaapzak hebben we geprobeerd, maar dat hielp helaas niet. Een extra deken zou ik nog kunnen proberen, ik hoop niet dat hij die ook wegschopt. Dankjewel voor je reactie!

Fien_

Fien_

03-03-2022 om 17:25 Topicstarter

Caroline80 schreef op 03-03-2022 om 06:09:

Zo snel mogelijk je je jongste de hele nacht in zijn eigen bed laten slapen. Gewoon terug naar eigen bed sturen. Zal de eerste paar nachten misschien moeilijk gaan, maar gewoon blijven volhouden om hem terug te sturen.

Het probleem is niet je partner met een drukke baan, zoals je onderwerp aangeeft, maar een kind dat elke nacht bij jullie in bed komt liggen.

Onze jongste is vanaf zijn geboorte een moeilijke slaper geweest.

Het heeft me al heel wat levensjaren gekost om hem in zijn eigen bed in slaap te laten vallen en vervolgens nog alleen in slaap kunnen vallen.

Maar goed, dit had ik niet vermeld in mijn topic dus dat kon je niet weten. 

Als het een kwestie van een paar nachten was, had ik het allang gedaan. Om tijdelijk bij hem te liggen, zoals anderen voorstelden, vind ik wel een optie. 

Maar bedankt voor je reactie. 

Fien_

Fien_

03-03-2022 om 17:26 Topicstarter

MamaE schreef op 03-03-2022 om 09:41:

Ik zou het niet accepteren dat een kind van drie bepaalt dat ik niet in mijn eigen bed kan slapen. Dus een andere oplossing zoeken. Matras naast jullie bed op de grond bijvoorbeeld. Of even bij je zoontje gaan liggen tot hij weer slaapt. Of dat zoontje niet tussen jullie in maar naast jou komt liggen, zodat man er geen last van heeft.
Goed slapen is heel belangrijk, zeker als je een drukke en verantwoordelijke baan hebt.

Heb je gelijk in hoor, het was alleen eerder geen issue en de laatste maanden wel. 

Matras naast ons bed past helaas niet, maar een matras naast mijn zoontje zijn bed zou wel kunnen. Bedankt voor je reactie.

Fien_

Fien_

03-03-2022 om 17:35 Topicstarter

Leene schreef op 03-03-2022 om 10:23:

Probeer nog eens met de ogen van een buitenstaander je vraag te lezen. Heel moeilijk.. ik weet het. Maar zie je dan zelf niet dat je van alles door elkaar mixt? Je partner slaapt op de bank, hij slaapt daar omdat hij niet kan slapen omdat je jongste elke nacht in jullie bed komt. Zoals al eerder gezegd... Een paar nachten afzien en hem consequent terug sturen. Als dat echt niet lukt of jij wil dat echt niet: een matras op je kamer. Maar onder geen enkel beding meer terug in jullie bed.
Dan is er nog dat jij vaker seks wil. Je hebt in ieder geval meer kans op seks als jullie samen in 1 bed slapen. Het kan zijn dat hij eigenlijk te druk is of hij nu in bed slaapt of niet. Dan moet je het maar even uitzingen tot mei. Als hij van plan is die baan op deze voorwaarden aan te houden zou ik duidelijk grenzen trekken je hebt ook nog een gezin. En sex is belangrijk maar om daar nu je relatie voor op het spel te zetten??? Niet doen, je hebt nog niets geprobeerd

Onze jongste is een moeilijke slaper, met een paar nachten is het helaas niet opgelost. 

Ik denk niet dat een matras naast ons bed gaat passen, maar een matras op zijn kamer evt. wel.

Hij is vandaag uit logeren bij oma, dus ik kan er even over nadenken. 

Dankjewel voor je reactie! 

PS: met de aandacht zou ik verder niks doen hoor. Maar dat het wat met mij deed, dat was nieuw... en een signaal dat er iets niet goed zit.

Fien_

Fien_

03-03-2022 om 17:39 Topicstarter

Fien_ schreef op 03-03-2022 om 17:21:

[..]

Het ging in de zomermaanden inderdaad wel beter, hij kwam dan pas 's ochtends of bleef weleens een hele nacht in zijn eigen bed.

Slaapzak hebben we geprobeerd, maar dat hielp helaas niet. Een extra deken zou ik nog kunnen proberen, ik hoop niet dat hij die ook wegschopt. Dankjewel voor je reactie!

Oh en het matras naast ons bed past denk ik niet. Al zou ik dat wel liever proberen dan een matras naast zijn bed. Maar ik ga even kijken hoe ik dit kan aanpakken.

Het heeft me echt al veel moeite en tijd gekost om hem in zijn eigen bed in slaap te laten vallen, dus dat hij nog s nachts bij ons kwam, namen we voor lief (tot een paar maanden geleden dan). Het is inderdaad wel tijd voor de volgende stap... 

Ik vind je eerlijk gezegd wel een beetje primitief overkomen als je nu al eigenlijk bijna een soort dreigt met vreemdgaan. Naar je man toe weet ik niet o f je dat zo gezegd hebt 'ik begin al naar anderen te kijken want mijn libido is zo hoog'  maar zou je dat andersom pikken?

Blijft zoontje bij oma wel in zijn eigen bed? 

Over matras naast jullie ringen bed. Past ledikantmatrasje of smal luchtbed ook niet? 

Als het gaat om koud worden of onrustig slapen werkt een gewone slaapzak of een slaaptunnel wellicht? 

Fien_

Fien_

03-03-2022 om 19:42 Topicstarter

Pippeltje schreef op 03-03-2022 om 18:00:

Ik vind je eerlijk gezegd wel een beetje primitief overkomen als je nu al eigenlijk bijna een soort dreigt met vreemdgaan. Naar je man toe weet ik niet o f je dat zo gezegd hebt 'ik begin al naar anderen te kijken want mijn libido is zo hoog' maar zou je dat andersom pikken?

Oh ik dreig daar zeker niet mee! Ik vond het gewoon een vervelend gevoel omdat ik normaal niet gevoelig ben voor de aandacht van anderen.

Fien_

Fien_

03-03-2022 om 19:49 Topicstarter

Marie111 schreef op 03-03-2022 om 18:36:

Blijft zoontje bij oma wel in zijn eigen bed?

Over matras naast jullie ringen bed. Past ledikantmatrasje of smal luchtbed ook niet?

Als het gaat om koud worden of onrustig slapen werkt een gewone slaapzak of een slaaptunnel wellicht?

Ja, hij slaapt daar in een bedje naast haar bed en slaapt meestal door in dat bedje. Maar het komt weleens voor dat hij oma wakker maakt in de nacht en vraagt of hij bij haar in bed mag.

Nou, hij ligt dan precies voor de deuropening, ons bed staat naast deur en aan de andere kant van de deur is een kastenwand. Aan ons voeteneind is alleen ruimte om te lopen, maar niet voor een extra bedje.

Een slaaptunnel heb ik over gelezen, maar ik vraag me af hoe veilig dat is. Of hij er niet helemaal onder komt te liggen en er dan weer moeilijk uitkomt. Heb je misschien ervaring met zo'n slaaptunnel?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.