Relaties
MiesMo
10-10-2024 om 20:14
Partner heeft het uitgemaakt
Lieve allemaal,
Ik ben nieuw hier en ik ben geen ouder, maar ik was wel ruim 3,5 jaar bonusmoeder van een meisje van 4
Mijn partner heeft er afgelopen weekend een punt achter gezet. Het liep al een paar maanden wat stroef omdat we zijn gaan latten, maar ik dacht dat we gewoon onze weg moesten vinden. Een maand geleden nog samen op vakantie gegaan wat super fijn was.
Hij geeft al wel een tijdje aan dat hij heel erg ermee zit dat hij geen gezin heeft, dat dat niet gelukt is. Dat hij nu pas beseft dat hij dochter niet dagelijks ziet etc. Ik heb hier alle begrip voor want wij zijn 3 maanden na zijn scheiding al bij elkaar gekomen. Dus ik denk dat hij het nooit goed heeft kunnen verwerken.
Met ex was contact eerst slecht, zij is vreemdgegaan en heeft hem verlaten voor een ander toen hun dochter een half jaar was (zij heeft 3 jaar een relatie met die andere man gehad en samengewoond en is sinds tijdje over). Ex is dichterbij komen wonen en sindsdien is het contact beter en ziet (ex) partner zijn dochter ook vaker.
Vorige week maakte hij het huilend uit met me, want hij zou nog iets van gevoelens hebben voor ex en kon dit niet plaatsen etc. 2 u later had hij alweer spijt. Heeft hier ook met ex over gesproken over het denken dat er gevoelens zijn. Ik heb dit gesprek op whatsapp mogen lezen. Werd verder respectvol over mij en onze relatie gepraat, vooral ook vanuit ex. Waarop (ex)partner besefte de relatie tussen ons niet weg te willen gooien.
Hij wilde mij niet kwijt, houd van mij, zal het nooit zo goed hebben als bij mij etc. Hele week merkte ik wel wat afstand maar ik dacht heeft tijd nodig. Was wel verder gewoon fijn als we samen waren, knuffelen, samen slapen etc.
Nu dit weekend gaf hij toch aan het allemaal niet te weten, niet weten wat die gevoelens voor ex nou zijn, alles niet goed heeft verwerkt, toch minder gevoelens voor me te hebben, geen liefde en aandacht meer in de relatie te willen stoppen. Wilde tijd voor zichzelf en zet er een punt achter. Ben huilend met mijn spullen weggegaan, volgende dag zat ik er zo doorheen dat ik hem heb geappt of we aub nog konden praten.
Dit is iets waar ik niet trots op ben maar heb zo ongeveer gesmeekt het niet op te geven. In mijn ogen hebben we een fijne relatie en ik kan ook heel goed met zn dochtertje. Afgesproken een pauze te nemen van een maand waarin hij tijd voor zichzelf neemt en gaat nadenken. Geen contact vanuit mijn kant, vind het moeilijk maar tot nu toe gelukt. Maar ik moest niks hopen zei hij.
Achteraf voel ik me stom en zwak dat ik dit heb afgesproken, maar ik mis hem zo. Ik kan het maar niet loslaten en heb zoveel liefdesverdriet. Vooral omdat het tot voor kort nog zo fijn was, dat kan ik niet begrijpen.
Sorry voor het lange verhaal, maar ben een beetje radeloos..
Moree
11-10-2024 om 05:58
Hoi, wat rot voor jou.
Vooral ook omdat jullie relatie tot voor kort best goed was en er geen tekenen waren dat hij misschien niet verder wilde.
Goed dat je dit verhaal en je gevoel deelt 🙏
Ook al voel je je rot en stom over jullie afspraak van een pauze, het is misschien toch een goed idee om het zo te doen. Omdat je erg om hem geeft.
Hij kan uitvinden wat hij wil met z’n leven. Zeker gezien hij vanuit zijn oude relatie snel de nieuwe is ingegaan, met jou.
Maar voor jou een hele moeilijke periode.
Goed van je dat het tot nu toe is gelukt om geen kontakt met hem op te nemen. Ga er zo meedoor!
Neem ook geen kontakt op.
Na de maand moet hij echt wel kontakt met jou opnemen en vertellen wat hij heeft besloten te doen.
Doet hij dat niet, en die kans zit erin omdat hij misschien besluiteloos is in de situatie, dan moet je de kracht bij jezelf houden en zelf een besluit nemen vind ik
Elpisto
11-10-2024 om 10:10
Ik denk inderdaad dat hij het niet goed verwerkt heeft en dat jij onderdeel bent geweest van zijn verwerkingsmechanisme. Dat klinkt heel hard, maar zo komt het wel over.
Het is nogal wat om te verwerken dat je partner er met een ander vandoor gaat. Zeker ook omdat er dan veel onuitgesproken dingen zullen blijven. Vragen waar je (ex)-partner mee rond blijft lopen. En zolang je daar mee blijft zitten, zal het gevoel nooit ver weg zijn denk ik.
Binnen 3 maand bij een andere vrouw komen, is in die zin vragen om problemen. En nu ex weer een klein beetje in beeld komt, blijkt dat hij het allemaal nog niet verwerkt heeft.
Eerlijk: Ik denk dat je hier in voor je zelf moet kiezen. Het feit dat 3 jaar later zijn ex hem in die zin nog zo raakt, zegt wat mij betreft wat.
MiesMo
11-10-2024 om 10:30
Moree schreef op 11-10-2024 om 05:58:
Hoi, wat rot voor jou.
Vooral ook omdat jullie relatie tot voor kort best goed was en er geen tekenen waren dat hij misschien niet verder wilde.
Goed dat je dit verhaal en je gevoel deelt 🙏
Ook al voel je je rot en stom over jullie afspraak van een pauze, het is misschien toch een goed idee om het zo te doen. Omdat je erg om hem geeft.
Hij kan uitvinden wat hij wil met z’n leven. Zeker gezien hij vanuit zijn oude relatie snel de nieuwe is ingegaan, met jou.
Maar voor jou een hele moeilijke periode.
Goed van je dat het tot nu toe is gelukt om geen kontakt met hem op te nemen. Ga er zo meedoor!
Neem ook geen kontakt op.
Na de maand moet hij echt wel kontakt met jou opnemen en vertellen wat hij heeft besloten te doen.
Doet hij dat niet, en die kans zit erin omdat hij misschien besluiteloos is in de situatie, dan moet je de kracht bij jezelf houden en zelf een besluit nemen vind ik
Klopt ja na deze maand is het dan ook wel echt klaar als hij het dan nog niet weet. Dan zegt het voor mij ook genoeg.
MiesMo
11-10-2024 om 10:47
Elpisto schreef op 11-10-2024 om 10:10:
Ik denk inderdaad dat hij het niet goed verwerkt heeft en dat jij onderdeel bent geweest van zijn verwerkingsmechanisme. Dat klinkt heel hard, maar zo komt het wel over.
Het is nogal wat om te verwerken dat je partner er met een ander vandoor gaat. Zeker ook omdat er dan veel onuitgesproken dingen zullen blijven. Vragen waar je (ex)-partner mee rond blijft lopen. En zolang je daar mee blijft zitten, zal het gevoel nooit ver weg zijn denk ik.
Binnen 3 maand bij een andere vrouw komen, is in die zin vragen om problemen. En nu ex weer een klein beetje in beeld komt, blijkt dat hij het allemaal nog niet verwerkt heeft.
Eerlijk: Ik denk dat je hier in voor je zelf moet kiezen. Het feit dat 3 jaar later zijn ex hem in die zin nog zo raakt, zegt wat mij betreft wat.
Snap dat het zo overkomt en ik heb ook toen we gingen daten aangegeven dat ik het snel vond vanuit hem. Maar hij vond dit niet en was echt gek op mij, en dat was ook zo. Ik ga mezelf niet zien als alleen maar een rebound want ik weet dat het zeker meer is dan dat, we hadden echt een fijne relatie zeker toen we nog samenwoonden.
Maar wat betreft het verwerken daar is hij inderdaad niet aan toegekomen en dat heeft hij zeker weggestopt en ik zal het daarin zeker "makkelijker" gemaakt hebben dat weg te stoppen. Hij moet ook echt tijd nemen om het te gaan verwerken, ik had ergens gehoopt dat het naast onze relatie kon bestaan omdat ik er alle begrip voor heb.
Ik weet ook dat je gelijk hebt mbt dat zijn ex hem nog zo raakt, hij geeft zelf aan geen idee te hebben wat het gevoel precies is. Ik kan erin komen dat je altijd op een manier van de moeder van je kids blijft houden en dat natuurlijk helemaal oke. Maar hij weet het allemaal niet.
Ik weet niet zo goed waarom ik niet voor mezelf kan kiezen, ik mis hem zo en kan hem moeilijk loslaten. Denk ook omdat ik nooit had verwacht dat dit zo zou lopen.
De ene dag denk ik, ik laat hem weten dat ik die maand wil intrekken en de andere dag denk ik; heb het zelf "afgedwongen" dus geef hem die tijd en ruimte dan ook
Mijn gevoelens gaan alle kanten op
Elpisto
11-10-2024 om 11:05
MiesMo schreef op 11-10-2024 om 10:47:
[..]
Snap dat het zo overkomt en ik heb ook toen we gingen daten aangegeven dat ik het snel vond vanuit hem. Maar hij vond dit niet en was echt gek op mij, en dat was ook zo. Ik ga mezelf niet zien als alleen maar een rebound want ik weet dat het zeker meer is dan dat, we hadden echt een fijne relatie zeker toen we nog samenwoonden.
Maar wat betreft het verwerken daar is hij inderdaad niet aan toegekomen en dat heeft hij zeker weggestopt en ik zal het daarin zeker "makkelijker" gemaakt hebben dat weg te stoppen. Hij moet ook echt tijd nemen om het te gaan verwerken, ik had ergens gehoopt dat het naast onze relatie kon bestaan omdat ik er alle begrip voor heb.
Ik weet ook dat je gelijk hebt mbt dat zijn ex hem nog zo raakt, hij geeft zelf aan geen idee te hebben wat het gevoel precies is. Ik kan erin komen dat je altijd op een manier van de moeder van je kids blijft houden en dat natuurlijk helemaal oke. Maar hij weet het allemaal niet.
Ik weet niet zo goed waarom ik niet voor mezelf kan kiezen, ik mis hem zo en kan hem moeilijk loslaten. Denk ook omdat ik nooit had verwacht dat dit zo zou lopen.De ene dag denk ik, ik laat hem weten dat ik die maand wil intrekken en de andere dag denk ik; heb het zelf "afgedwongen" dus geef hem die tijd en ruimte dan ook
Mijn gevoelens gaan alle kanten op
Ja hij gaat je dat natuurlijk op dat moment niet eerlijk vertellen, want dan weet die zeker dat jij daar niet mee akkoord gaat.
Kijk er eens van een afstandje naar: Op het moment dat zijn ex "beschikbaar" komt en dichterbij komt wonen, gaat het contact ook ineens de goede kant op tussen hen en bekent hij aan jou dat er nog gevoelens zitten voor zijn ex. Als je dit nu terug leest, en er van een afstandje naar kijkt, leest het echt weg als een rebound. Dat wil niet zeggen dat hij niet echt van je houd, of dat het de liefde die hij voor jou voelt minder maakt.
Geloof mij, ik zit een beetje in de situatie van je ex. Vrouw is er vandoor gegaan met een ander en binnen een week zit ze bij die nieuwe vent in. Er blijven zoveel vragen open staan, zoveel door je hoofd gaan wat onbeantwoord blijft. Ik kies er bewust voor om me niet in iets nieuws te storten, omdat ik heel goed begrijp dat dat de verwerking eigenlijk alleen maar uitstelt. Dat kan ook helemaal niet. Want je blijft echt met die vragen rondlopen. Je kunt dat uitschakelen, zeker met behulp van een nieuwe partner. Maar dat is gewoon niet de manier. Dat komt terug op een zeker moment. Juist omdat er zoveel zaken onbesproken blijven. Je moet voor jezelf eerst op een rijtje hebben dat het niet erg is dat die zaken onbesproken blijven.
Je moet hem absoluut die tijd en ruimte geven, want anders is dit sowieso gedoemd om te mislukken denk ik. En neem voor jezelf ook de tijd en ruimte om je af te vragen wat dit voor jou is en of je er mee kunt leven dat hij blijkbaar de eerste de beste mogelijkheid die die heeft, toch wil uitvogelen wat er met zijn ex nog is.
MiesMo
11-10-2024 om 12:18
Elpisto schreef op 11-10-2024 om 11:05:
[..]
Ja hij gaat je dat natuurlijk op dat moment niet eerlijk vertellen, want dan weet die zeker dat jij daar niet mee akkoord gaat.
Kijk er eens van een afstandje naar: Op het moment dat zijn ex "beschikbaar" komt en dichterbij komt wonen, gaat het contact ook ineens de goede kant op tussen hen en bekent hij aan jou dat er nog gevoelens zitten voor zijn ex. Als je dit nu terug leest, en er van een afstandje naar kijkt, leest het echt weg als een rebound. Dat wil niet zeggen dat hij niet echt van je houd, of dat het de liefde die hij voor jou voelt minder maakt.Geloof mij, ik zit een beetje in de situatie van je ex. Vrouw is er vandoor gegaan met een ander en binnen een week zit ze bij die nieuwe vent in. Er blijven zoveel vragen open staan, zoveel door je hoofd gaan wat onbeantwoord blijft. Ik kies er bewust voor om me niet in iets nieuws te storten, omdat ik heel goed begrijp dat dat de verwerking eigenlijk alleen maar uitstelt. Dat kan ook helemaal niet. Want je blijft echt met die vragen rondlopen. Je kunt dat uitschakelen, zeker met behulp van een nieuwe partner. Maar dat is gewoon niet de manier. Dat komt terug op een zeker moment. Juist omdat er zoveel zaken onbesproken blijven. Je moet voor jezelf eerst op een rijtje hebben dat het niet erg is dat die zaken onbesproken blijven.
Je moet hem absoluut die tijd en ruimte geven, want anders is dit sowieso gedoemd om te mislukken denk ik. En neem voor jezelf ook de tijd en ruimte om je af te vragen wat dit voor jou is en of je er mee kunt leven dat hij blijkbaar de eerste de beste mogelijkheid die die heeft, toch wil uitvogelen wat er met zijn ex nog is.
Ik snap wat je bedoeld en zo klinkt het inderdaad. Vind rebound gewoon zon rot woord en alsof het niks te betekenen heeft, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Hij is ook niet duidelijk in of hij nog wil dat het iets wordt met ex, hij heeft gezegd dat het geen verliefde gevoelens heeft en dat het niet hetzelfde voelt als voor mij. En ook dat hij denkt dat het nooit meer gaat werken omdat hij haar niet meer vertrouwd. Hij zegt dat het dagelijks missen van zijn dochter heel erg is en dat hij het hebben van een gezin heel erg mist. Maar ik weet niet meer zo goed wat ik moet geloven.
Ben het wel helemaal eens met dat hij het niet heeft kunnen verwerken en dat hij dat echt moet gaan doen. Ik hoop ook echt dat ik het de komende tijd wat kan gaan loslaten en beseffen dat dit het voor mij ook niet is.
Elpisto
11-10-2024 om 13:02
MiesMo schreef op 11-10-2024 om 12:18:
[..]
Ik snap wat je bedoeld en zo klinkt het inderdaad. Vind rebound gewoon zon rot woord en alsof het niks te betekenen heeft, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Hij is ook niet duidelijk in of hij nog wil dat het iets wordt met ex, hij heeft gezegd dat het geen verliefde gevoelens heeft en dat het niet hetzelfde voelt als voor mij. En ook dat hij denkt dat het nooit meer gaat werken omdat hij haar niet meer vertrouwd. Hij zegt dat het dagelijks missen van zijn dochter heel erg is en dat hij het hebben van een gezin heel erg mist. Maar ik weet niet meer zo goed wat ik moet geloven.
Ben het wel helemaal eens met dat hij het niet heeft kunnen verwerken en dat hij dat echt moet gaan doen. Ik hoop ook echt dat ik het de komende tijd wat kan gaan loslaten en beseffen dat dit het voor mij ook niet is.
Vandaar ook dat ik dat nog wel even benadrukte, rebound hoeft natuurlijk niet te zeggen dat het niet echt is, of dat je niet heel veel voor hem betekend.
Ik denk dat je op deze manier altijd terug zult "verlangen" naar die ex. Omdat hij het voor zichzelf niet afgesloten heeft. Je partner op die manier van de 1 op de andere dag verliezen, is een trauma. En dat trauma moet een plekje krijgen. Juist door er ofwel over te gaan praten met een therapeut, ofwel met mensen om je heen. Wegstoppen krijgt tot gevolg dat je in alle hevigheid die gevoelens weer terug krijgt.
Ik snap je ex wat dat betreft heel goed hoor. Maar het is niet geheel eerlijk richting jou. In feite doet die nu hetzelfde, het zij in mindere mate, als wat hem aangedaan is.
MiesMo
11-10-2024 om 13:13
Elpisto schreef op 11-10-2024 om 13:02:
[..]
Vandaar ook dat ik dat nog wel even benadrukte, rebound hoeft natuurlijk niet te zeggen dat het niet echt is, of dat je niet heel veel voor hem betekend.
Ik denk dat je op deze manier altijd terug zult "verlangen" naar die ex. Omdat hij het voor zichzelf niet afgesloten heeft. Je partner op die manier van de 1 op de andere dag verliezen, is een trauma. En dat trauma moet een plekje krijgen. Juist door er ofwel over te gaan praten met een therapeut, ofwel met mensen om je heen. Wegstoppen krijgt tot gevolg dat je in alle hevigheid die gevoelens weer terug krijgt.
Ik snap je ex wat dat betreft heel goed hoor. Maar het is niet geheel eerlijk richting jou. In feite doet die nu hetzelfde, het zij in mindere mate, als wat hem aangedaan is.
Ik begrijp hem ook en zie ook in dat hij het moet verwerken en moet nadenken of hij misschien zelfs bij haar terug wil.. hoe pijnlijk ook voor mij. Het voelt inderdaad niet eerlijk en hij zei ook dat hij de relatie beëindigen echt voor zichzelf doet en niet om er met haar vandoor te gaan.
Ik zit nu gewoon met die maand in mijn maag. Ik heb hem zelf voor die keuze gezet en ergens wil ik hem ook nog steeds de tijd en ruimte geven, maar ergens lijk ik wel gek om dat te doen voor iemand die niet voor mij kiest. Ben bang dat ik blijf hopen en dat het dan over een maand weer zo hard aankomt. Ik weet het gewoon echt niet..
MiesMo
11-10-2024 om 13:18
Elpisto schreef op 11-10-2024 om 11:05:
[..]
Kijk er eens van een afstandje naar: Op het moment dat zijn ex "beschikbaar" komt en dichterbij komt wonen, gaat het contact ook ineens de goede kant op tussen hen en bekent hij aan jou dat er nog gevoelens zitten voor zijn ex. Als je dit nu terug leest, en er van een afstandje naar kijkt, leest het echt weg als een rebound. Dat wil niet zeggen dat hij niet echt van je houd, of dat het de liefde die hij voor jou voelt minder maakt.Geloof mij, ik zit een beetje in de situatie van je ex. Vrouw is er vandoor gegaan met een ander en binnen een week zit ze bij die nieuwe vent in.
Zit ook alleen maar over mezelf te praten. Jij maakt ook een zware tijd door, wat een rot situatie. Veel sterkte!
Elpisto
11-10-2024 om 13:19
MiesMo schreef op 11-10-2024 om 13:13:
[..]
Ik begrijp hem ook en zie ook in dat hij het moet verwerken en moet nadenken of hij misschien zelfs bij haar terug wil.. hoe pijnlijk ook voor mij. Het voelt inderdaad niet eerlijk en hij zei ook dat hij de relatie beëindigen echt voor zichzelf doet en niet om er met haar vandoor te gaan.
Ik zit nu gewoon met die maand in mijn maag. Ik heb hem zelf voor die keuze gezet en ergens wil ik hem ook nog steeds de tijd en ruimte geven, maar ergens lijk ik wel gek om dat te doen voor iemand die niet voor mij kiest. Ben bang dat ik blijf hopen en dat het dan over een maand weer zo hard aankomt. Ik weet het gewoon echt niet..
Voor jezelf kiezen. En dat is natuurlijk ook makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik.
Hij is niet klaar met zijn ex en dat is een gevaarlijke cocktail. Trust me, i know.
IMI-x2
11-10-2024 om 13:28
MiesMo schreef op 11-10-2024 om 13:13:
[..]
Allereerst veel sterkte, dit is gewoon hartstikke rot.
Wat als je deze maand nou eens niet gaat zitten wachten op zijn verdict, maar probeert het leven voor jezelf zo prettig mogelijk te maken?
Ga dingen doen waar je blij van word: sporten, vriendinnen opzoeken, de kroeg in, eten wat jij graag eet maar hij niet graag eet, weet ik veel, als het maar iets is wat JIJ wilt doen.
Zie dit ook als een periode waarna JIJ mag aangeven of je nog verder wilt met hem. Dat kan ook een "nee", worden, zelfs al wil hij wel verder met jou. Ik denk dat als je nu goed voor jezelf zorgt en je niet met hem bezighoudt, het definitieve antwoord na verloop van tijd wel komt bovendrijven.
Zelf hou ik de stelregel aan dat wanneer iemand niet voor mij kiest, ik ook niet voor die persoon kan kiezen. Zelfs als ik (nog) wel van hem hou. Want ik wil samen zijn met iemand die vol overtuiging voor mij kiest.
MiesMo
11-10-2024 om 15:47
Elpisto schreef op 11-10-2024 om 13:19:
[..]
Voor jezelf kiezen. En dat is natuurlijk ook makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik.
Hij is niet klaar met zijn ex en dat is een gevaarlijke cocktail. Trust me, i know.
Ik hoop echt dat dat me uiteindelijk lukt inderdaad.
MiesMo
11-10-2024 om 15:48
IMI-x2 schreef op 11-10-2024 om 13:28:
[..]
Allereerst veel sterkte, dit is gewoon hartstikke rot.
Wat als je deze maand nou eens niet gaat zitten wachten op zijn verdict, maar probeert het leven voor jezelf zo prettig mogelijk te maken?
Ga dingen doen waar je blij van word: sporten, vriendinnen opzoeken, de kroeg in, eten wat jij graag eet maar hij niet graag eet, weet ik veel, als het maar iets is wat JIJ wilt doen.
Zie dit ook als een periode waarna JIJ mag aangeven of je nog verder wilt met hem. Dat kan ook een "nee", worden, zelfs al wil hij wel verder met jou. Ik denk dat als je nu goed voor jezelf zorgt en je niet met hem bezighoudt, het definitieve antwoord na verloop van tijd wel komt bovendrijven.
Zelf hou ik de stelregel aan dat wanneer iemand niet voor mij kiest, ik ook niet voor die persoon kan kiezen. Zelfs als ik (nog) wel van hem hou. Want ik wil samen zijn met iemand die vol overtuiging voor mij kiest.
Dit probeer ik inderdaad te doen, ik spreek veel met vriendinnen af en pak het sporten weer op. En heeeeel soms zijn er al wel wat momenten van berusting, maar vooral nog veel momenten van gemis en hem terug willen.
In mijn hoofd denk ik er net zo over als jij; ik wil niet iemand die niet voor mij kiest.
Nu in mijn hart nog.. ik hoop inderdaad echt dat ik na deze maand wat meer kan relativeren
IMI-x2
11-10-2024 om 16:03
MiesMo schreef op 11-10-2024 om 15:48:
[..]
In mijn hoofd denk ik er net zo over als jij; ik wil niet iemand die niet voor mij kiest.Nu in mijn hart nog.. ik hoop inderdaad echt dat ik na deze maand wat meer kan relativeren
Het is niet makkelijk en ik heb daar flink hartzeer van gehad. Maar achteraf had ik er nooit spijt van, het was de beste (en enige) oplossing.
MiesMo
11-10-2024 om 16:07
IMI-x2 schreef op 11-10-2024 om 16:03:
[..]
Het is niet makkelijk en ik heb daar flink hartzeer van gehad. Maar achteraf had ik er nooit spijt van, het was de beste (en enige) oplossing.
Ja eigenlijk is dat ook wel zo, wat moet ik met iemand die niet voor mij kiest en met zijn hoofd nog bij zijn ex zit.. het lukt me alleen niet om het los te laten. Sta steeds op het punt van die "break" van een maand af te zien, maar ik durf het niet. Bang dat ik toch spijt krijg. Heb ook zoveel liefdesverdriet, kan de hele dag huilen 😅