Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-10-2022 om 16:28
ha lieve mensen. Een naaste die me zeer dierbaar is, heeft al geruime tijd het gevoel dat ik haar emotioneel in de kou laat staan. Ik wil niet dat dat zo is, maar merk dat de lange duur van de moeilijkheden waarin zij verkeert me opbreekt - haar gevoel is niet onterecht.
Ik wil een goede manier om verder te gaan en binnenkort hebben we een wandelgesprek. Hoe voorkom ik dat het legertje oude koeien in de sloot daar blijft en hoe bepaal ik me bij het nu en de (nabije) toekomst.
05-10-2022 om 21:16
Wilgenkatje- schreef op 05-10-2022 om 20:54:
Goed gesprek gehad tijdens een mooie wandeling - ik zag er best tegenop.
Wandelend praat het zoveel prettiger dan op de bank. Misverstanden zijn opgehelderd, verwijten uitgesproken.
We hebben afgesproken elkaar op vaste momenten te zien, live, niet aan de telefoon omdat dat vooral voor mij niet werkt bij verdrietige verhalen. Op naar betere tijden. Het zal vast nog wel eens mis gaan, maar we staan nu weer dichter bij elkaar.
Fijne uitkomst!
05-10-2022 om 21:29
Via een mobiel is het ook moeilijker elkaar een knuffel te geven. Soms is dat net hetgeen een ander nodig heeft.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.