Relaties
Anne83
02-09-2024 om 15:22
Ontdekt dat man biseksueel is
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Misschien eerst maar met een vraag waarvan ik heel benieuwd ben hoe jullie daar over denken. Voordat ik mijn gevoelens en mening laat weten.
Namelijk: een getrouwde man wil binnen een heterorelatie verder ontdekken hoe (seksueel) contact met een andere man is. Omdat hij na het zoenen met een man zijn biseksuele gevoelens niet meer wil wegdrukken.
Hij vindt omdat het met een man is en niet met een andere vrouw het een andere situatie is, dan als hij met een andere vrouw (seksueel) contact zou hebben. En dat hij zijn 'nieuwsgierigheid' naar contact met mannen niet meer wil stoppen.
Hoe zien jullie dat? Is dat een andere situatie?
Jesse_1
06-09-2024 om 12:51
Pippeltje schreef op 05-09-2024 om 22:10:
[..]
Nee hoor, dit ben ik helemaal niet met je eens. Je mist als biseksueel niet perse iets als je in een monogame relatie leeft. Dat zal misschien niet voor iedereen zo zijn, maar zo stellig als jij bent, voel ik het als bi-seksueel absoluut niet.
Het is juist andersom: je hebt meer mogelijkheden omdat je niet perse op een geslacht valt. Het wil niet zeggen dat je iets 'wegstopt' als je in een monogame relatie zit.
En dat het voor jou geen bedreiging zou zijn. Nou prima, als jij ervan overtuigd bent dat de relatie het aankan. Maar het is wel degelijk mogelijk dat de ander 'waarmee iets geprobeerd wordt zeg maar' ineens ook een heel leuk persoon blijkt te zijn en dus relatiemateriaal. Dat kun je niet overleggen. Je kunt niet voorkomen dat je verliefd wordt op iemand waarmee je zo intiem bent.
Ik kan me dat voorstellen als je jong bent en in de ontdekkingsfase dit heb kunnen ervaren (hoe is het met mannen, hoe is het met vrouwen).
Man van to is er (blijkbaar) net achter gekomen dat hij (ook) op mannen valt. Niet gek dat hij dan wil onderzoeken in hoeverre zo'n relatie of sex anders is. Verdrietig dat hij dit niet eerder wist of doorhad of kon accepteren of ... (we weten niet hoe dit gegaan is). En verdrietig dat hij nu al in een relatie zit en daarmee dus ook zijn partner daarmee verdriet doet.
Maar als hij de 'spelregels' wil veranderen, wil dat niet zeggen dat to dat klakkeloos hoeft te accepteren. Zij heeft dan óók inspraak in hoe die regels er dan uit gaan zien of misschien komen ze er niet uit en dan is de situatie weer anders.
Nog even naar de oorspronkelijke vraag: ik vind niet dat experimenteren of onderzoeken hoe sex met iemand van hetzelfde geslacht past binnen een monogame hetero relatie. Ik snap wel dat hij dat wil onderzoeken, maar het verandert jullie relatie hoe dan ook. Heeft jullie relatie hoe dan ook al veranderd.
Izza
06-09-2024 om 15:34
TO jouw man heeft zijn keuze al gemaakt. Hij gaat zijn geaardheid verder ontdekken. Bij voorkeur met jou. Maar anders zonder jou. Jij moet je eigen keuze maken. Kan hij dit binnen jullie relatie doen (online maar natuurlijk ook fysiek). En anders de relatie beëindigen. Hij wil verder geen hulp (therapie), doet zaken achter jouw rug om (doe je even een soa test) en jij hebt blijkbaar niet de vrijheid die hij wel heeft.
IMI-x2
06-09-2024 om 16:06
Izza schreef op 06-09-2024 om 15:34:
TO jouw man heeft zijn keuze al gemaakt. Hij gaat zijn geaardheid verder ontdekken. Bij voorkeur met jou (braaf wachtend aan de zijlijn). Maar anders zonder jou. Jij moet je eigen keuze maken. Kan hij dit binnen jullie relatie doen (online maar natuurlijk ook fysiek). En anders de relatie beëindigen. Hij wil verder geen hulp (therapie), doet zaken achter jouw rug om (doe je even een soa test) en jij hebt blijkbaar niet de vrijheid die hij wel heeft.
Inderdaad. Hiermee is niet alleen de eerlijkheid en het vertrouwen, maar ook de gelijkheid in jullie relatie door hem opgezegd.
Als hij serieus verder wil met jullie relatie, zal hij instemmen relatietherapie. Niet om over zijn biseksualiteit te praten, naar wel over de spelregels binnen jullie relatie.
Aangezien hij dat niet doet, moet ik concluderen dat hij is uitgecheckt. Hij vindt jouw gevoelens en jullie toekomst onbelangrijk, of in elk geval ondergeschikt aan wat hij wil. Maar of je wel even beschikbaar wil blijven alsjeblieft. Dat hoef je niet te pikken, Anne.
Op deze manier is een gelijkwaardige, gezonde relatie onmogelijk.
Rahiema
11-09-2024 om 17:48
Ohneee, met man of vrouw maakt mij niet uit.
Wil je met een ander zijn en ook samen met mij dan moet je kiezen van mij.
Hij of ik?
Ik gun hem alle geluk als hij voor hem kiest want tenslotte wil ik ook geluk en zoek ik verder naar degene die me wel kan bieden wat ik wil.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.