Relaties

Wilma28
05-03-2025 om 17:49
Moeilijke relatie en zwanger
Lieve lezers,
Ik wil graag mijn verhaal vertellen omdat ik met mijn handen in het haar zit..
Ik heb al een tijd een relatie 4 jaar, was een leuke spontane man die wat toen leek het beste met mij voor had. Gedurende jaren ben ik van zelfstandig (eigen woning, werk en een kind) naar onzelfstandig gegaan, dit is geleidelijk aan gegaan van samenwonen in zijn huis, baan opzeggen omdat daar steeds strijd over was en hij mij kon onderhouden (ruzies voorkomen). Maar door de jaren heen is hij steeds onaardiger geworden naar mij toe, totaal geen respect en vind alles maar vanzelfsprekend. Elke dag moet ik het aanhoren wat allemaal niet goed gaat op zijn werk en als ik daar wat van zeg dat ik alleen maar negativiteit hoor is het ja we moeten toch boodschappen halen en de rekeningen betalen. Als we ruzie hebben is hij goed in mij kleineren en naar beneden halen, net als laatst dat ik zei dat ik de negativiteit van hem een beetje zat ben, dan is zijn antwoord laat het geld dan ook maar liggen en je krijgt geen geld meer ga maar zelf weer een baan zoeken dat wil je toch. Zulke dingen ik wordt er gek van, praten wilt hij hier dan wordt hij moe van mijn gezeur. Nu ben ik er achter gekomen dat ik 7wk zwanger ben, ik ben al eens gescheiden en weet niet wat ik nu moet doen in deze relatie. Sorry voor mijn lange bericht maar misschien hebben jullie tips.. ik baal want had alles zo goed voor elkaar met mijn zoon, eigen woning eigen werk en een stabiel gelukkig leven.. en kijk me nu

Marianne76
05-03-2025 om 21:51
RosaMontana schreef op 05-03-2025 om 19:46:
Poeh ik denk dat je zelf ook wel inziet dat dit een zeer onwenselijke situatie is. Als jij straks een kind met hem hebt wordt het alleen maar erger, en ik vermoed dat hij ook een ex from hell zal zijn. Ik zou stiekem een abortus laten doen en zeggen dat je een miskraam hebt gehad en dan zo snel mogelijk bij hem weg gaan. Zorg dat je weer die zelfstandige vrouw wordt met een leuke baan en een fijn leven, je weet dat je dat kunt! Sterkte!
Helemaal mee eens. Kom snel in actie, verdwijn niet verder, bevrijd jezelf uit deze relatie en word jezelf weer.

Temet
06-03-2025 om 08:16
Kort en bot: je hebt naar mijn idee twee realistische keuzes.
1) wegwezen en de zwangerschap afbreken
2) wegwezen en de zwangerschap doorzetten
Hoe dan ook moet je wegwezen. Ga even een dagje lezen over dingen als intiem terreur, coercive control en op vergelijkbare termen. Ongetwijfeld een "feest" van herkenning.
Deze relatie is slecht voor je en hij gaat ook niet beter worden. Zijn reactie op jouw zwangerschap past helemaal bij hoe het nu gaat, en is bijzonder alarmerend. Ik wil niet overdreven dramatisch overkomen, maar ik vrees toch echt dat hij tot het categorie man behoort die achter de cijfers over mishandelde en vermoorde vrouwen zit. Maar zelfs al zou hij niet gewelddadig zijn of worden: je leven is nu niet leuk, en nogmaals, het gaat ook niet leuker worden. En als je blijft, heb jij straks een kind dat een vader heeft die misschien soms leuk is, maar vaak ook niet (want dat afzeiken, dat doet hij straks hoogstwaarschijnlijk ook regelmatig bij je kind).
Mijn tip zou zijn: breek de zwangerschap af, en vertel hem dat je een miskraam hebt gehad. En kort daarna verbreek je de relatie. En vervolgens probeer je sterker in je schoenen te leren staan zodat je bij een volgende relatie niet weer je baan opzegt en jezelf in de hoek laat drijven.
Als je toch besluit de zwangerschap door te zetten, maak dan nu zsm dat je wegkomt, en laat hem het kind niet erkennen. Als je hem het kind laat erkennen krijgt hij ook gezamenlijk met jou het ouderlijk gezag, en dan heeft hij een manier om jou onder controle te houden. Als je je toestemming voor erkenning weigert, kan hij erkenning via de rechter afdwingen maar dat levert dan geen ouderlijk gezag op en dat maakt jouw positie een stuk sterker. Maar dat neemt niet weg dat je toch aan hem vast blijft zitten vanwege jullie gezamenlijke kind. Lees het draadje van Catwoman maar eens (wel een heel ander soort man). Vandaar mijn voorkeur voor scenario 1.
Meer informatie over erkenning en gezag: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/erkenning-kind
Maar wat je ook doet: wegwezen. Deze maand nog.