Relaties Relaties

Relaties

Moeilijke relatie en zwanger

RosaMontana schreef op 05-03-2025 om 19:46:

Poeh ik denk dat je zelf ook wel inziet dat dit een zeer onwenselijke situatie is. Als jij straks een kind met hem hebt wordt het alleen maar erger, en ik vermoed dat hij ook een ex from hell zal zijn. Ik zou stiekem een abortus laten doen en zeggen dat je een miskraam hebt gehad en dan zo snel mogelijk bij hem weg gaan. Zorg dat je weer die zelfstandige vrouw wordt met een leuke baan en een fijn leven, je weet dat je dat kunt! Sterkte!

Helemaal mee eens. Kom snel in actie, verdwijn niet verder, bevrijd jezelf uit deze relatie en word jezelf weer.

Kort en bot: je hebt naar mijn idee twee realistische keuzes. 

1) wegwezen en de zwangerschap afbreken
2) wegwezen en de zwangerschap doorzetten

Hoe dan ook moet je wegwezen. Ga even een dagje lezen over dingen als intiem terreur, coercive control en op vergelijkbare termen. Ongetwijfeld een "feest" van herkenning. 

Deze relatie is slecht voor je en hij gaat ook niet beter worden. Zijn reactie op jouw zwangerschap past helemaal bij hoe het nu gaat, en is bijzonder alarmerend. Ik wil niet overdreven dramatisch overkomen, maar ik vrees toch echt dat hij tot het categorie man behoort die achter de cijfers over mishandelde en vermoorde vrouwen zit. Maar zelfs al zou hij niet gewelddadig zijn of worden: je leven is nu niet leuk, en nogmaals, het gaat ook niet leuker worden. En als je blijft, heb jij straks een kind dat een vader heeft die misschien soms leuk is, maar vaak ook niet (want dat afzeiken, dat doet hij straks hoogstwaarschijnlijk ook regelmatig bij je kind).

Mijn tip zou zijn: breek de zwangerschap af, en vertel hem dat je een miskraam hebt gehad. En kort daarna verbreek je de relatie. En vervolgens probeer je sterker in je schoenen te leren staan zodat je bij een volgende relatie niet weer je baan opzegt en jezelf in de hoek laat drijven. 

Als je toch besluit de zwangerschap door te zetten, maak dan nu zsm dat je wegkomt, en laat hem het kind niet erkennen. Als je hem het kind laat erkennen krijgt hij ook gezamenlijk met jou het ouderlijk gezag, en dan heeft hij een manier om jou onder controle te houden. Als je je toestemming voor erkenning weigert, kan hij erkenning via de rechter afdwingen maar dat levert dan geen ouderlijk gezag op en dat maakt jouw positie een stuk sterker. Maar dat neemt niet weg dat je toch aan hem vast blijft zitten vanwege jullie gezamenlijke kind. Lees het draadje van Catwoman maar eens (wel een heel ander soort man). Vandaar mijn voorkeur voor scenario 1. 

Meer informatie over erkenning en gezag:  https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/erkenning-kind

Maar wat je ook doet: wegwezen. Deze maand nog. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.