Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Mijn moeder vergeet verjaardag van mijn zoon


dan schreef op 22-08-2022 om 13:01:

[..]

Of eens een week overslaan omdat het jullie een keertje niet gelegen valt?

precies, zoveel mogelijkheden. Ik zou zeker variëren in dan een ontbijt, dan een lunch, dan een diner en dan een wandeling met koffie. Elke keer hetzelfde kan voor niemand goed zijn. 

dan schreef op 22-08-2022 om 13:01:

[..]

Of eens een week overslaan omdat het jullie een keertje niet gelegen valt?

Goed idee!

Bijtje82

Bijtje82

22-08-2022 om 19:19

Ik snap het gevoel wel hoor. Jij doet voor je geveol meer voor je moeder dan de rest, maar je hebt niet het gevoel dat dit gewaardeerd wordt. 
Dit komt voort uit het feit dat als broer/zus iets doet het uutzonderlijk is en daarom attent. Bij jou is alles gewoon zo. 

Het is een beetje zoiets als iedere week op een vaste dag friet eten. Dat is dan ook normaal. Als je het eens in de zoveel tijd doet dan kun je er veel meer van genieten. 

Ze gaan er van uit dat jij dingen voor iedereen regelt, want dat doe je altijd. Je broer en zus hoeven niet meer aan een cadeau voor moeder te denken. Jij verzint wel wat en zij betalen wel mee, lekker makkelijk. 

Dus je moet je eigen gedrag gaan aanpassen. Jij regelt geeen cadeaus meer voor een ander en je moeder hoeft niet iedere zondag op bezoek. ( ik heb makkelijk praten, want ik heb echt een hekel aan gearrangeerde bezoekjes. ) 

Dat ze een keer de verjaardag van je zoon is vergeten is nog geen ramp. Maar wel als ze vervolgens je zoon niet feliciteert als hij binnenkomt nadat je het hebt verteld. 

Ik vergeet ieder jaar de verjaardag van mijn zwager. Weet precies wanneer hij jarig is en ieder jaar zeg ik een week ervoor dat ik het dit jaar niet vergeet.. Om het vervolgens alsnog te vergeten. 

Ach... ik ben ook wel eens een verjaardag van mijn neefje vergeten, kan gebeuren. Ik zou er niet zo zwaar aan trekken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.