Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Mijn aanwezigheid roept al irritatie op bij mijn vrouw


WendelmoedM schreef op 01-07-2022 om 11:51:

[..]

Die oordoppen vind ik ook irritant, en soms moet ik een paar dagen zonder en dus apart liggen omdat ik teveel irritatie in mijn oren heb. 

(Ot) de in mal gegoten oordoppen bevallen mij prima; geen irritatie of pijn. Ik mis ze zelfs als ik ze vergeten ben in te doen. Net alsof je de deur van geluiden dicht doet, zo diep kan ik dan slapen. Laatst zei mijn man dat het ‘s nachts zo  zwaar geonweerd had, dat hij hor uit het raam haalde en rolluik dicht. Ik had er niets van gemerkt.

Ik heb een blauwe oordop voor links en rode oordop voor rechts.

Pieter123 schreef op 01-07-2022 om 11:11:

Gisteravond hebben we hierover gepraat: mijn vrouw lijkt er zelf niet zo'n probleem in te zien, want ze begreep niet goed waarom ik hier weer over wilde praten. Maar we hebben een goed gesprek gehad en elkaar veel geknuffeld.

Ik heb ook gezegd dat ik raad heb gevraagd op internet en (de strekking van) de verschillende antwoorden hier genoemd: dat er meer vrouwen zijn die meer tijd alleen willen, dat anderen zeggen dat haar reactie dan toch ook niet netjes is, dat we meer moeten praten, dat we moeten kijken naar de taakverdeling, etc.

Onze taakverdeling lijkt ze niet echt als probleem te zien. Toen ik haar vroeg wat ik verder zou kunnen overnemen, wist ze dat niet echt. Maar ik zal het binnenkort nog eens vragen. De zwemles vond ze op zich niet erg, maar anderhalf uur even alleen leek haar dan wel fijn. Ik heb mijn dochter al een aantal keer weggebracht toen mijn vrouw extra moest werken, dus dat komt wel goed.

Ze heeft het de laatste tijd erg druk op het werk en moet ook extra dagen werken. Daarnaast is er veel gebeurd op het werk, waardoor ze sneller uitgeput is. Ik heb gezegd dat ze me dat dan wel mag vertellen, dat ik er dan rekening mee kan houden. En als ze tijd alleen nodig heeft, ik dan best wel een paar uur op zolder wil zitten als ze het maar lief vraagt.

Ik ben erachter gekomen dat lieve dingen zeggen bij mijn vrouw totaal niet werkt. Dat vindt ze blijkbaar alleen maar ongemakkelijk. Misschien dat ik er een andere keer (als ze minder moe is) over doorvraag. Ik vraag me af of ze dan toch onzeker over haarzelf is. Ze heeft gisteravond wel gezegd dat ze ook van mij hield. Dat is wel voor het eerst sinds jaren voor zover ik me kan herinneren.
Ook knuffelen vindt ze niet fijn, of in ieder geval maar heel weinig.
Lastig is wel dat dit dan voor mij juist wel heel belangrijk is.

Wat ze wel graag wil, is dat we samen meer doen, dus ik zal wat vaker meegaan. Maar dan vooral met uitstapjes die we met z'n vieren maken.

We hebben het ook gehad over weer samen slapen, maar ze dacht dat oordopjes niet zouden helpen (ik wil dat zelf nog wel eens gaan uitzoeken). Ik heb gevraagd of we dan misschien een keer per week even de tijd zouden kunnen nemen om dan 's avonds in bed even te praten/te knuffelen (zonder seks). Nu doen we dat alleen op zondag (voor ons vaste moment voor seks), maar ik denk dat dat te weinig is. Maar daar hebben we nog niet echt een nieuwe afspraak voor gemaakt.

Er is nog wat werk te doen, maar al met al ben ik wel iets vrolijker dan een paar dagen geleden. Nu de komende dagen en weken maar kijken hoe het gaat.

Fijn dat in ieder een gesprek erover gevoerd kan worden. Dat is echt de eerste stap. En leren elkaar te vertellen wat je van elkaar nodig hebt. Dat is heel erg moeilijk, want je stelt je daardoor kwetsbaar op. Maar het kan echt ongelooflijk veel opleveren.

Je zegt, er is nog wat werk te doen. Ik zou daarvan willen maken, het begin is er. Maar het zal nog hard werken worden voor jullie allebei. Waar ik vooral van schrik (geldt voor al dit soort topics) is dat je vrouw vindt dat er geen probleem is. Zij heeft geen behoefte aan intimiteit, vindt apart slapen prima. Voor jou ligt dat heel anders. Heel fijn voor haar dat jij jouw behoefte al jaren wegstopt, zodat zij nergens last van heeft, maar dat is natuurlijk niet hoe in een goede relatie zou moeten werken. Zij zou jou ook tegemoet moeten komen. Hoe zou zij het vinden als jij haar zou dwingen tot de hoeveelheid intimiteit die jij graag ziet? Dan wordt het ineens een heel ander verhaal! Als er in een relatie behoeften zo enorm uiteen lopen is dat per definitie een probleem. En je moet dat samen oplossen. Daar moet je je vrouw echt van zien te doordringen. Jullie moeten ergens in het midden uit zien te komen. Dus blijf in gesprek, maar afspraken over weer meer samen doen en ook afspraken over meer intimiteit. Ik ken twee stellen waarbij die intimiteitskwestie uiteindelijk voor een breuk heeft gezorgd. Voor de meeste mensen is het een eerste levensbehoefte in hun liefdesrelatie. Daar moet je je vrouw wel van bewust maken.

Nog even licht off topic over het snurken, maar niet van toepassing voor TO: mijn man heeft apneu, maar sinds hij ruim 10 kilo is afgevallen snurkt hij nauwelijks meer. Hij had een bitje aangemeten gekregen (wat behoorlijk goed werkte) maar dat ligt nu al een jaar werkloos in de kast. Niet meer nodig.

Pieter123, ik vind dat je het goed hebt aangepakt door het bespreekbaar te maken. Je vrouw weet nu waar jij mee zit en kan nu ook gaan meedenken. En jij weet waar je vrouw wel en niet mee zit en dat kan ook geruststellend zijn. En je kunt er actie op nemen. Ik vind het een goede stap richting opnieuw verbinden. Te hoge werkdruk is een libido- en intimiteitskiller als je even niet oplet. Fijn dat je de stap tot erover praten hebt genomen, jullie kennen jezelf en elkaar het beste! Veel liefde gewenst!

Kersje : “Ik vind het lastig hier advies te geven merk ik. Wel lees ik een aantal reacties waar ik het niet mee eens ben, zoals bijv geen respect meer hebben voor een man die gewoon zijn zaakjes financieel goed voor elkaar heeft. Daar zou je ook gewoon trots op kunnen zijn natuurlijk! Ik heb daar iig meer respect voor dan voor iemand die parttime werkt, omdat ‘dit wel genoeg voor hem/haar is’ en ‘omdat het kan, want partner harkt genoeg geld binnen’?! Alsof werken het enige hoogst haalbare genot is om je leven te slijten?!”

Ik voel me aangesproken omdat ik daar opmerkingen over had. Ik wil graag even benadrukken dat ik niet heb beweerd dat werken het hoogst haalbare genot is. Integendeel ! Ik vind dat een mens voldoening, plezier, groei en ontwikkeling kan halen uit heel veel zaken. Dat kan werken zijn, maar ook studeren, ontwerpen, filosoferen, sporten, vrijwilligerswerk, modelbouwen, een project bedenken en opstarten, tuinieren, reizen, in de politiek gaan, dansen, zingen, tekenen, schilderen, andere kunst maken enz enz enz. Persoonlijk heb ik bewondering voor en ben ik geïnteresseerd in mensen die, op wat voor manier dan ook, vol in het leven staan. 

Zoals TO schrijft lijkt dat voor zijn vrouw in ieder geval niet belangrijk, dan is dat in ieder geval duidelijk. 

De algehele desinteresse en het feit dat TO’s vrouw een prima leventje heeft waarin in al haar behoeften is voorzien, in tegenstelling tot TO vind ik ook veelzeggend. 

Ik denk dat zijn vrouw niet het achterste van haar tong heeft laten zien. Dat ze wel blij is met zijn vragen waarmee hij haar meer kan ontlasten, maar als  je langs elkaar heen leeft, ben je voorzichtig open tijdens de eerste gesprekken waarin je open kan wezen.  Lieve vrede eerst, helemaal als je op je werk stress ervaart.
Ik denk dit, omdat ik zelf best gesloten en voorzichtig ben. 
Gelukkig is er ruimte voor  communiceren, dat  is de basis.

Nee, deze vrouw is zeker niet open. Toch steeds seks hebben zonder dat ze dat wil (? want ze geniet er niet van?) lijkt me al veelzeggend.
Grote vraag is natuurlijk of dat door patronen in relatie komt of dat het meer te zoeken is bij persoonlijkheid van haar. Als het bij het laatste ligt dan is het een lastiger verhaal om op te lossen. 
Ik denk wel dat het bijna niet anders kan dan dat daar op zijn minst een gedeeltelijke verklaring ligt voor haar irritaties: ze kan niet op een assertieve manier voor haar eigen belangen opkomen. 

Pinokkio schreef op 02-07-2022 om 00:09:

Nee, deze vrouw is zeker niet open. Toch steeds seks hebben zonder dat ze dat wil (? want ze geniet er niet van?) lijkt me al veelzeggend.
Grote vraag is natuurlijk of dat door patronen in relatie komt of dat het meer te zoeken is bij persoonlijkheid van haar. Als het bij het laatste ligt dan is het een lastiger verhaal om op te lossen.
Ik denk wel dat het bijna niet anders kan dan dat daar op zijn minst een gedeeltelijke verklaring ligt voor haar irritaties: ze kan niet op een assertieve manier voor haar eigen belangen opkomen.

Je kunt toch seks willen zonder er zelf van te genieten? Mag gewoon hoor. Is geen verbod. Ik geniet ook niet van eten koken, was doen, stofzuigen etc maar dat doe ik ook omdat ik mijn gezin daarmee plezier. Iemand kan en mag het fijn vinden om de partner een pleziertje te doen maar er zelf geen voordeel aan hebben.

Suusje. schreef op 02-07-2022 om 08:22:

[..]

Je kunt toch seks willen zonder er zelf van te genieten? Mag gewoon hoor. Is geen verbod. Ik geniet ook niet van eten koken, was doen, stofzuigen etc maar dat doe ik ook omdat ik mijn gezin daarmee plezier. Iemand kan en mag het fijn vinden om de partner een pleziertje te doen maar er zelf geen voordeel aan hebben.

Een enkele keer, ok, maar ik denk dat dat op den duur niet goed is voor je noch voor je relatie. Je laat je intiemste zijn gebruiken zonder daar zelf deel aan te hebben. Het lijkt heel edel maar je reduceert jezelf tot gebruiksvoorwerp om het even bot te zeggen.

Ik weet dat vrouwen er zo in kunnen staan om een man te behouden, de sfeer goed te houden of zelfs omdat hij dan meer klusjes in huis doet. Dat past me niet.
Ik heb mijzelf ooit voorgenomen alleen seks te hebben uit lust of uit liefde en het liefst de combinatie ervan. 

Het als geschenk geven maar tegelijkertijd vergelijken met afwassen wat ook moet gebeuren zou ik als partner ook helemaal niet fijn vinden. 

Maar goed, een enkele keer is natuurlijk lief. Wordt het een patroon dan heb ik voor mijzelf het gevoel dat het scheef zit in de relatie

Mocht vrouw van to en to zelf er zo in staan, (op zondag een afgesproken seksmoment? hoe vrij kan de energie dan nog stromen?) dan denk ik dat daar meer te halen valt. Ga tantra doen, haal alles uit een sleur, word weer verliefd op elkaar

Pieter123

Pieter123

02-07-2022 om 21:29 Topicstarter

Flanagan schreef op 01-07-2022 om 15:45:

Ik denk dat zijn vrouw niet het achterste van haar tong heeft laten zien. Dat ze wel blij is met zijn vragen waarmee hij haar meer kan ontlasten, maar als je langs elkaar heen leeft, ben je voorzichtig open tijdens de eerste gesprekken waarin je open kan wezen. Lieve vrede eerst, helemaal als je op je werk stress ervaart.
Ik denk dit, omdat ik zelf best gesloten en voorzichtig ben.
Gelukkig is er ruimte voor communiceren, dat is de basis.

Ik zat hier zelf ook inderdaad aan te denken. Ze vond het donderdagavond niet zo leuk om hier weer over te moeten praten. 

En soms hoor ik haar met haar familie bellen en dan vertelt ze ook meer over haar dagelijkse bezigheden dan dat ze aan mij vertelt. Ze zei dat ze het normaal vond dat je in een relatie niet alles bij een persoon legt. 

Pennestreek schreef op 01-07-2022 om 12:33:

[..]

... Waar ik vooral van schrik (geldt voor al dit soort topics) is dat je vrouw vindt dat er geen probleem is. Zij heeft geen behoefte aan intimiteit, vindt apart slapen prima. Voor jou ligt dat heel anders. Heel fijn voor haar dat jij jouw behoefte al jaren wegstopt, zodat zij nergens last van heeft, maar dat is natuurlijk niet hoe in een goede relatie zou moeten werken. Zij zou jou ook tegemoet moeten komen. Hoe zou zij het vinden als jij haar zou dwingen tot de hoeveelheid intimiteit die jij graag ziet? Dan wordt het ineens een heel ander verhaal! Als er in een relatie behoeften zo enorm uiteen lopen is dat per definitie een probleem. En je moet dat samen oplossen. Daar moet je je vrouw echt van zien te doordringen. Jullie moeten ergens in het midden uit zien te komen. Dus blijf in gesprek, maar afspraken over weer meer samen doen en ook afspraken over meer intimiteit. Ik ken twee stellen waarbij die intimiteitskwestie uiteindelijk voor een breuk heeft gezorgd. Voor de meeste mensen is het een eerste levensbehoefte in hun liefdesrelatie. Daar moet je je vrouw wel van bewust maken.

...

Ik moet wel toegeven dat ze me tegemoet komt bij de 3x per maand seks die we hebben. Als het aan haar had gelegen, was dat eerder iets van 1x in de 6 weken. Maar het is vooral de intimiteit die ik vaak op andere momenten mis: het knuffelen of de lieve woorden.

Het klopt zeker dat we daar over in gesprek moeten, want hoewel ik niet uit elkaar zou willen, weet ik ook niet of ik het gemis aan intimiteit lang vol zal houden.

Mijn vrouw lijkt de huidige situatie wel prima te vinden. Ik heb aan de ene kant geen aanwijzingen dat ze zou willen scheiden: ze heeft prima contact met mijn familie, ze stuurt me steeds locaties waar ze op vakantie zou willen en ze is nooit onverklaarbaar lang weg. Ik heb haar ook eens verteld dat als ze bij me weg zou willen, ze dan genoeg geld zou hebben om een eigen huis te kopen, omdat ze een deel van mijn vermogen krijgt. Dus ze weet dat ze makkelijk weg zou kunnen. 

Aan de andere kant vraag ik me weleens af of ze alleen maar bij me blijft om het perfecte plaatje voor de buitenwereld maar in stand te houden. Dat ze zich zou schamen om het te moeten vertellen als we uit elkaar zouden gaan. (Ik heb werkelijk geen idee.) 

Pieter123

Pieter123

02-07-2022 om 22:10 Topicstarter

Pinokkio schreef op 02-07-2022 om 00:09:

Nee, deze vrouw is zeker niet open. Toch steeds seks hebben zonder dat ze dat wil (? want ze geniet er niet van?) lijkt me al veelzeggend.
Grote vraag is natuurlijk of dat door patronen in relatie komt of dat het meer te zoeken is bij persoonlijkheid van haar. Als het bij het laatste ligt dan is het een lastiger verhaal om op te lossen.
Ik denk wel dat het bijna niet anders kan dan dat daar op zijn minst een gedeeltelijke verklaring ligt voor haar irritaties: ze kan niet op een assertieve manier voor haar eigen belangen opkomen.

Dat laatste vraag ik me ook af. Op haar werk laat ze soms ook vergaderingen inplannen op haar vrije dagen. Ik zou dan gezegd hebben: "sorry, ik kan dan niet. Is mijn parttime dag.". Maar zij dus niet. 


Lexus schreef op 02-07-2022 om 11:28:

[..]

Een enkele keer, ok, maar ik denk dat dat op den duur niet goed is voor je noch voor je relatie. Je laat je intiemste zijn gebruiken zonder daar zelf deel aan te hebben. Het lijkt heel edel maar je reduceert jezelf tot gebruiksvoorwerp om het even bot te zeggen.

Ik weet dat vrouwen er zo in kunnen staan om een man te behouden, de sfeer goed te houden of zelfs omdat hij dan meer klusjes in huis doet. Dat past me niet.
Ik heb mijzelf ooit voorgenomen alleen seks te hebben uit lust of uit liefde en het liefst de combinatie ervan.

Het als geschenk geven maar tegelijkertijd vergelijken met afwassen wat ook moet gebeuren zou ik als partner ook helemaal niet fijn vinden.

Maar goed, een enkele keer is natuurlijk lief. Wordt het een patroon dan heb ik voor mijzelf het gevoel dat het scheef zit in de relatie

Mocht vrouw van to en to zelf er zo in staan, (op zondag een afgesproken seksmoment? hoe vrij kan de energie dan nog stromen?) dan denk ik dat daar meer te halen valt. Ga tantra doen, haal alles uit een sleur, word weer verliefd op elkaar


Het vaste moment hebben we een paar jaar geleden ingevoerd, omdat het er anders helemaal niet meer van kwam. Sinds we kinderen hebben, is het heel lastig om spontaan een moment te vinden.

Ik heb haar meerdere keren gevraagd wat zij fijn zou vinden, maar daar komt dan eigenlijk geen antwoord op ("zoals we nu doen"). Of als ik iets probeer wat ze vroeger nog wel fijn vond, dan houdt ze dat af.
Ik zou het best minder vaak willen doen als ze er wel van geniet, maar ik loop nu nog vast.

Moeilijk Pieter...ik zeg altijd 'seks is communicatie '. Oftewel: als de communicatie niet goed is, is de seks dat ook niet. Het lijkt een 'moetje' voor je vrouw. Geen geknuffel of andere lieve dingetjes door de dag...heel lauw allemaal. Uitgeblust. Sleur. Geen zin meer. Dat is wat ik in je verhaal hoor. Vanuit je vrouw bekeken dan. Jij wil nog wel. Maar jullie lijken ver bij elkaar weg te zijn gedreven. Het leven met jonge kinderen is ook best pittig, zeker in deze tijden van veel thuis geweest. Ik zou hier toch echt professionele hulp bij inschakelen. Om de sjeu er weer in te krijgen, en/of te onderzoeken of er nog genoeg basis is (ook voor jou) om verder te gaan. Het hoeft niet uit te komen op een breuk, juist met hulp kun je de kracht en liefde en constructieve communicatie weer in je relatie krijgen. Ik wens je veel wijsheid. 

Bijtje82

Bijtje82

02-07-2022 om 22:26

Pieter123 schreef op 02-07-2022 om 22:10:

[..]

Dat laatste vraag ik me ook af. Op haar werk laat ze soms ook vergaderingen inplannen op haar vrije dagen. Ik zou dan gezegd hebben: "sorry, ik kan dan niet. Is mijn parttime dag.". Maar zij dus niet.


[..]


Het vaste moment hebben we een paar jaar geleden ingevoerd, omdat het er anders helemaal niet meer van kwam. Sinds we kinderen hebben, is het heel lastig om spontaan een moment te vinden.

Ik heb haar meerdere keren gevraagd wat zij fijn zou vinden, maar daar komt dan eigenlijk geen antwoord op ("zoals we nu doen"). Of als ik iets probeer wat ze vroeger nog wel fijn vond, dan houdt ze dat af.
Ik zou het best minder vaak willen doen als ze er wel van geniet, maar ik loop nu nog vast.

Sommige vrouwen durven vaak niet zo goed te praten over sex. En dan bedoel ik durven aangeven wat ze precies willen. Terwijl ze stiekem best fantasieen hebben.

Denk dat je nu nog blij mag zijn met je 3x pm moetje. Mijn ex en ik waren 12 jaar samen, maar hadden vanaf het begin aan al weinig sex. Heel in het begin wel regelmatig hoor, maar toen er kinderen kwamen hooguit 4x per jaar. Ik had er gewoon geen zin meer in. Voelde het niet meer en weet zeker dat we al lang niet meer samen zouden zijn geweest als onze eerste niet zo vlug had gekomen. 

Terwijl met mijn laatste partner, de vonken eraf vlogen. Alsof hij onbewust precies wist wat ik wilde. 

Probeer eens gewoon iets. Kijk waar ze op aanslaat. Erotische massage, of misschien iets van speeltjes ofzo. Verras haar eens met een mooi lingerie setje. Ik roep maar wat. Probeer haar een beetje uit te dagen. Vergeet vooral het voorspel niet. Breng de kinderen een nachtje weg en begin de dag al met een lief appje ofzo en voer dat langzaam aan op naar meer Erotisch. 

Pieter123

Pieter123

02-07-2022 om 22:27 Topicstarter

Om het iets positiever te maken: 
mijn vrouw houdt nogal van sarcasme, heb ik ontdekt. Als een van ons een sarcastische opmerking heeft gemaakt, dan kan ik vaker even vastpakken of knuffelen. Dit lijkt een patroon in onze relatie, maar ik was me er tot deze week niet zo bewust van.

Als ik zou zeggen dat ik van haar houd, wordt ze gek, maar als ik (sarcastisch) zeg dat ze een vervelend kreng is, dan lijkt ze dat wel leuk te vinden. Daar moet ik dan maar gebruik van maken. 

De afgelopen twee dagen lijkt het iets beter te gaan. We hebben gisteravond samen onze vakantie geboekt en dat was wel gezellig. Bijvoorbeeld een grapje of we nog een apart hotel moeten boeken voor mij en dan kon ik haar even vastpakken. En toen ze naar haar werk ging, is ze niet zomaar weggegaan, maar liet ze me haar gedag zeggen. Ik hoop dat we dat in ieder geval vol kunnen houden. 

Pieter123

Pieter123

02-07-2022 om 23:05 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 02-07-2022 om 22:26:

[..]

Sommige vrouwen durven vaak niet zo goed te praten over sex. En dan bedoel ik durven aangeven wat ze precies willen. Terwijl ze stiekem best fantasieen hebben.

Denk dat je nu nog blij mag zijn met je 3x pm moetje. Mijn ex en ik waren 12 jaar samen, maar hadden vanaf het begin aan al weinig sex. Heel in het begin wel regelmatig hoor, maar toen er kinderen kwamen hooguit 4x per jaar. Ik had er gewoon geen zin meer in. Voelde het niet meer en weet zeker dat we al lang niet meer samen zouden zijn geweest als onze eerste niet zo vlug had gekomen.

Terwijl met mijn laatste partner, de vonken eraf vlogen. Alsof hij onbewust precies wist wat ik wilde.

Probeer eens gewoon iets. Kijk waar ze op aanslaat. Erotische massage, of misschien iets van speeltjes ofzo. Verras haar eens met een mooi lingerie setje. Ik roep maar wat. Probeer haar een beetje uit te dagen. Vergeet vooral het voorspel niet. Breng de kinderen een nachtje weg en begin de dag al met een lief appje ofzo en voer dat langzaam aan op naar meer Erotisch.

Waarom voelde je het niet meer? Waren er andere problemen in jullie relatie waardoor dat kwam?

Mijn vrouw had in het begin van onze relatie ook al niet vaak zin. Ze is ook heel preuts (altijd al geweest): ze wil liever niet dat ik haar lichaam zie. Dus we hebben meestal in het donker seks of de dekens over ons heen.

Ik ga me verdiepen in de massage. Ik dacht dat iemand anders die ook al had geadviseerd. Maar dan (eerst) los van de seks, want daar lijkt alles wat ik probeer vast te lopen. Als ik uitdrukkelijk zeg dat we dan niet aan seks gaan doen, dan hoop ik dat ze het wel wil proberen. 

Pieter123

Pieter123

02-07-2022 om 23:12 Topicstarter

madee schreef op 02-07-2022 om 22:21:

Moeilijk Pieter...ik zeg altijd 'seks is communicatie '. Oftewel: als de communicatie niet goed is, is de seks dat ook niet. Het lijkt een 'moetje' voor je vrouw. Geen geknuffel of andere lieve dingetjes door de dag...heel lauw allemaal. Uitgeblust. Sleur. Geen zin meer. Dat is wat ik in je verhaal hoor. Vanuit je vrouw bekeken dan. Jij wil nog wel. Maar jullie lijken ver bij elkaar weg te zijn gedreven. Het leven met jonge kinderen is ook best pittig, zeker in deze tijden van veel thuis geweest. Ik zou hier toch echt professionele hulp bij inschakelen. Om de sjeu er weer in te krijgen, en/of te onderzoeken of er nog genoeg basis is (ook voor jou) om verder te gaan. Het hoeft niet uit te komen op een breuk, juist met hulp kun je de kracht en liefde en constructieve communicatie weer in je relatie krijgen. Ik wens je veel wijsheid.

Dank je voor je bericht. 

Ik hoop nog wel dat we het vol kunnen houden, zoals de laatste paar dagen gaan. Maar anders inderdaad de relatietherapie als laatste poging. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.