Relaties Relaties

Relaties

Zusje

Zusje

18-06-2014 om 16:23

Mantelzorg; zie tegen de toekomst op


Limi

Limi

22-06-2014 om 07:36

moestuin

Ik heb, niet voor mijn oude dag, dit jaar ook wat groente gezaaid op een klein stukje. Ik denk dat er een half persoon van kan eten (want niet alles is gelukt). Hoe groot moet zo'n stuk wel niet zijn om er een bejaard echtpaar significant van te voeden?!

Rafelkap

Rafelkap

22-06-2014 om 08:39

niet nu

Ja, ik zit ook meer met mijn jongste kind in mijn maag dan met mijn ouders, op dit moment. Gelukkig gaat het aardig goed met mijn ouders, maar ze wonen te ver weg om mantelzorg te verlenen. Dat zou alleen in de weekenden kunnen, als mijn man ook thuis is. Ik ben totaal niet mobiel of flexibel.
Mijn jongste zal nooit zelfstandig kunnen wonen en altijd 24 uurs begeleiding moeten hebben. Ik hoop dat hij zo lang mogelijk thuis kan wonen, hopelijk laat zijn gedrag dit ook toe als hij ouder wordt.
Verder heb ik mezelf al heel lang afgeleerd me zorgen te maken over later.

ach hou nou toch op, een moestuin

Laat me niet lachen!!!

Heeft Jette zelf weleens een moestuin gehad? Heeft ze enig idee van werk en opbrengst? Het zou dan minstens een wijkmoestuin moeten worden.

Maar ja, dan zit je weer met de ongezonde effecten van stadsmoestuinen, die onlangs in het nieuws waren. Tjongejonge wat een participatiedenken!

Zusje

Zusje

23-06-2014 om 08:34

De domheid van de overheid

Daar maak ik me ook erg veel zorgen over. Het signaal komt toch bij de overheid vandaan dat ouderen maar even mantelzorg krijgen van hun kinderen (als ze die al hebben).

Er zijn zoveel situaties denkbaar dat het gewoon niet kan. En ik vind zelf dat ik het ook niet aan ga kunnen. Maar daar denken mijn ouders dus anders over en die rekenen op me.
Nu heb ik ze dit weekend wel voorzichtig geïnformeerd dat ze wat dat betreft niet op mij hoeven rekenen.

Nu zijn ze dus behoorlijk gepikeerd, maar ik laat dit van me af glijden. Bovendien is het nog helemaal niet zover! Ze kunnen alles nog. Maar ik laat me hiervoor niet reserveren.

Bovendien toen ik ze nodig had waren ze er nooit. Toen ik erg heftig ziek was vorig jaar zijn ze nooit langs geweest en mijn moeder wilde niet oppassen toen ik een dagje ziekenhuis had. Mijn man kon toch zorgverlof nemen? Dat heeft hij dus ook gedaan, maar het kwam dus erg slecht uit op zijn werk.
Voor mijn moeder was de moeite klein geweest. Mijn kinderen zitten vlakbij haar op school, en ze lopen er zo heen. En dan alleen na school tot een uur of 18. Nee hoor dat was teveel moeite.
Maar ze verwacht het wel van mij dus.
Deze voorvallen heb ik er dus gisteren bijgehaald. Hopelijk opent dat hun ogen een beetje.

Ik besef dat ik gelukkig mag zijn met kinderen die geen speciale zorg behoeven. Ik denk dat ik met deze gezondheid er dan wel aan onderdoor zou gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.