Relaties Relaties

Relaties

Vraagje

Vraagje

27-01-2015 om 22:06

Loverboy affaire Limburg: Wat zou jij doen als je man daar was geweest?

http://www.1limburg.nl/loverboy-valkenburg
Stel: de politie staat aan de deur om je man mee te nemen omdat zijn DNA bij een 16-jarige geprostitueerd meisje is gevonden. Zou je bij hem blijven of vraag je meteen de scheiding aan?


Voormalig jonge prinses

Voormalig jonge prinses

28-01-2015 om 21:41

hoe een ander moet zijn

Vreselijk natuurlijk, ik zou (als het waar bleek te zijn) ook met pijn in mijn hart moeten en willen stoppen met mijn huwelijk.
Maar jee zeg, half a twin en sommige anderen. Natuurlijk vallen vrij veel mensen op iemand van hun leeftijd. En natuurlijk is het wel een beetje afgezaagd dat mijn man maar liefst twee keer voor een telkens jongere vrouw heeft gekozen. En ja, wij vinden (meer dan) een kwart eeuw eigenlijk ook best veel.
Ik hou al tientallen jaren van hem en het is al tijden heel leuk. Die andere levensfase had ik op mijn 19e vast wel, maar niet zo heel erg en / of het was niet erg.
En wat dan nog. Je schrijft: "Vindt ik niet kunnen die levensfase ligt te ver uit elkaar.". Je schrijft 'vindt' hier niet met een t trouwens, maar dat geheel terzijde.
Wat gebeurt er dan met jou als het toch gebeurt, in jouw omgeving? Dan keur je dat af? En dan?
Wat nu als jouw dochter later met een veel oudere man thuiskomt (of veel jonger, of..). Natuurlijk, dat is vast wel even slikken, maar dan? Weg ermee?
Je weet heel goed hoe een ander zou moeten zijn, maar als je goed om je heen kijkt, zijn er veel uitzonderingen hoor. Laten we elkaar nou niet ongelukkiger maken dan nodig is.
En Carla: "Ik heb dochters van 23 en 25. Een man van 50 die met een vrouw naar bed wil van minstens de helft jonger....ik vind daar wel wat van ja".
Ik begrijp dat je het erg zou vinden, je zorgen maakt. Maar het zou kunnen zijn dat je dochter er gelukkig van wordt.
Ik wel met mijn man in ieder geval!

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2015 om 23:46

Barvaux

hmm

Ik hoop toch niet dat jullie anders reageren als het meisje 18 is of 22 maar ja, dan mag het en komt het niet uit?===

Ik erger me aan deze opmerking en dat komt vast omdat ik inmiddels volwassen dochters heb. Je vraagt met deze vraag naar de bekende weg. Dacht je echt dat iemand zou reageren met 'welnee, op die leeftijd is het allemaal niet zo vreselijk meer?'

Kaaskopje

Kaaskopje

29-01-2015 om 00:06

Wat ik zou doen?

Zodra duidelijk zou zijn dat mijn man 'dader' is, zou ik zo van hem walgen, dat ik geen seconde langer onder een dak zou kúnnen wonen. De periode tussen verdenking en absoluut bewijs lijkt me slopend. Ik betwijfel eigenlijk of ik ook in die periode in een kamer zou kunnen zitten. Het idee...

Ik weet nog dat er in het verleden een zaak was van een meisje die haar vader had beschuldigd. Op Schiermonnikoog meen ik. Het was verzonnen. Vreselijk natuurlijk. Toch zou ik als mijn dochter(s) naar mij toe zou(den) komen met 'Mamma, weet je wat pappa heeft gedaan?' meteen de kant van mijn dochter kiezen, hoe sneu dat ook is als mijn man onschuldig blijkt te zijn. Dat moet later dan maar weer rechtgebreid worden als dat kan.

leeftijdsverschil

Het gaat hier toch niet om een leeftijdsverschil? De vrijwillige relatie tussen een 21-jarige en een 16-jarige lijkt mij geen probleem. Maar hier is sprake van grooming, mensenhandel en gedwongen prostitutie van een minderjarige met middelbare mannen.
De verantwoordelijkheid van die mannen is om zich er van te vergewissen dat er zich geen strafbare feiten van die orde voordoen, dwz. dat een prostitue niet minderjarig is en niet gedwongen wordt.
Verder mag iedereen er natuurlijk zelf iets van vinden als je man het aanlegt met jonge dingen. Dat is een andere zaak. En dat is verder ook niet strafbaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-01-2015 om 00:29

21 en 16

Ik vind het leeftijdsverschil tussen 16 en 21 jaar ook niet echt heel erg schokkend. Alles draait om of het meisje daaraan toe is en het goed is. In ontwikkeling kan er wel een groot verschil zijn tussen die twee leeftijden, maar ook hierin heb je weer mogelijkheden als een meisje die wat volwassener is dan leeftijdsgenoten en mannen die nog een beetje jong zijn voor hun leeftijd.

Zeker nu ik zelf de 50 ben gepasseerd, kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen dat mannen van mijn leeftijd serieus geïnteresseerd zijn in meisjes/jonge vrouwen van begin twintig of jonger. Ik zie zelf heus wel of een jongeman van 24 een 'lekker ding' is, maar ik kijk er eerder naar als dat het mijn zoon zou kunnen zijn dan als naar een mogelijke minnaar.

Half a twin

Half a twin

29-01-2015 om 08:45

Voormalige jonge...

Ik heb met mijn posting geen oordeel willen vellen over ouderen met een veel jongere partner of anders om. Ik heb zelf in mijn omgeving ook stellen die veel in leeftijd verschillen, helemaal prima. Het gaat meer om het verschil in levensfase. Het studentenleven past niet bij een meisje van 15.
Doordat ik pas later kinderen kreeg, heb ik nu vriendinnen die veel jonger zijn dan ik, we ziten in dezelfde levensfase. Ik denk dat dat voor partnerkeuze ook geld, je moet gelijke interesses hebben en dezelfde dingen ervaren (hebben) om goed met elkaar overweg te kunnen. Leeftijd doet er dan steeds minder toe.
Hoe jonger hoe groter het verschil in levensfase. Mijn jongste is lang voor zijn leeftijd, praat wijs mee en oog dus ouder dan hij is. Hij heeft op de sport een meisje achter zich aan dat ruim anderhalf jaar ouder is. Meisjes zijn wat eerder rijp dan jongens dus die anderhalf jaar zit mij dwars, dat ze mijn zoon straks wil zoenen ik moet er niet aan denken en hij al helemaal niet. Als mijn dochter straks met een vriendje thuiskomt dat anderhalf jaar ouder is heb ik daar minder moeite mee, dat "past" qua levensfase beter bij elkaar, hoewel ik haar met nog geen 13 jaar wel erg jong vind voor vaste verkering maar dat is een ander verhaal.

Dater

Dater

29-01-2015 om 09:29

Leeftijdsverschil

De discussie ontspoort zo wel maar wat vinden jullie dan wel een acceptabel leeftijdsverschil bij volwassenen in normale relaties?
Ik ben het er mee eens dat het verschil tussen een 16 en een 30 jarige enorm is, als je uitgaat van een normale relatie.
Maar als je ouder bent? Als persoonlijk voorbeeld. Ik ben 45 en mijn vriend 57. Ik vind dat best een fors leeftijdsverschil. Op zich merk ik er niet zoveel van en we zitten ook in vergelijkbare levensfasen. Nu is hij actief, fit en gezond maar je weet natuurlijk nooit hoe dingen gaan.
Mijn omgeving reageert verdeeld. De meesten vinden het geen probleem, eentje vond dat ik stom was omdat de kans groot was dat ik op een gegeven moment zijn rolstoel moest duwen
Feit is natuurlijk wel dat hoe ouder iemand wordt hoe groter de kans is dat ie gaat mankeren. Aan de andere kant kan een jonger iemand ook van alles krijgen.
Voor mij maakt het niet uit, ik hou van hem met leeftijdsverschil en al maar het is natuurlijk wel iets wat in de toekomst zou kunnen gaan spelen.

Persoonlijk

Dat is toch heel persoonlijk? Als jij 45 bent en die man van 57 jou gelukkig maakt, is dat toch geweldig? Niet druk maken om wat andere mensen denken.

Als ik voor mezelf spreek, ben ik eerder andersom vrees ik. Ik ben 40 en heb al sinds mijn tienerjaren dezelfde vriend. Maar mocht ik nu op zoek moeten naar een ander, dan kan ik me niet voorstellen mannen van mijn eigen leeftijd leuk te vinden. Ik schat ze altijd veel ouder dan ik (of mezelf jonger ).

Te erg, maar waar... ik vrees dat ik op een jonger exemplaar zou vallen. Een man van 57 komt te dicht bij mijn vaders leeftijd in de buurt denk ik.

Barvaux

"Ik hoop toch niet dat jullie anders reageren als het meisje 18 is of 22 maar ja, dan mag het en komt het niet uit?"

Ik vind voor mezelf dat er wel gradaties zitten in vreemdgaan. Als mijn man vreemd zou gaan met een vrije vrouw van tussen de 25 en pensioengerechtigde leeftijd, dan sta ik er voor open om daar samen uit te komen. Bezoek aan een volwassen prostitué staat weer een trede lager, ik denk dat ik mij daar niet overheen kan zetten, ex met een minderjarig slachtoffer van een loverboy vind ik het laagste van het laagste, ik zal dan niet schromen om dat te melden bij de politie en onze relatie onmiddellijk te verbreken.

skik

eens skik

Verliefd worden op iemand kan iedereen overkomen, maar een andere vrouw uitbuiten is echt niet goed te praten.

Jaina

Jaina

29-01-2015 om 11:32

Leeftijdsverschil

Een meisje van 16 met een jongen van 21 vind ik niet kunnen. Een meisje van 21 met een jongen van 26 zou ik geen probleem vinden. Leeftijdsverschil wordt minder belangrijk naar mate de jaren stijgen.
Ik heb wel een lichtelijk vooroordeel naar (gescheiden) mannen van boven de 50 die het aanleggen met 20'ers. Om de een of andere reden denk ik dat we geen vrienden zouden worden.
Maar op zich is een leeftijdsverschil geen enkel probleem.
Overigens heb ik een vriendin die een man heeft die echt een stuk ouder is. Ze zegt altijd hoe blij ze is dat hij (inmiddels in de 70) nog fit en actief is en dat ze niet het gevoel heeft met een oude man samen te zijn. Een schrikbeeld voor haar is een andere kennis die ook een man heeft die behoorlijk wat ouder is. Die man is inmiddels echt een bejaarde met de bijbehorende kwaaltjes. Zij wordt daardoor ook heel erg beperkt in haar actie radius en de zorg wordt natuurlijk steeds groter. Dat kan ook met een jongere man gebeuren uiteraard als deze een ongeluk krijgt. Maar ik merk aan haar dat ze toch veel moeite heeft met de beperkingen aan haar leven.

Jaina

Jaina

29-01-2015 om 11:36

Prostituee

Als mijn man een prostituee zou bezoeken ligt hij er sowieso uit. Dat zou ik niet kunnen accepteren. Dat is echt wat anders dan een one night stand. Als je een prostituee bezoekt maak je in bijna alle gevallen gewoon misbruik van een vrouw ongeacht haar leeftijd. Er zijn maar weinig happy hookers hoe graag hun klanten dat ook geloven. De meeste vrouwen hebben nooit bewust voor de prostitutie gekozen maar zijn er door omstandigheden in beland zoals drugs verslaving, verkeerde vriendjes, een moeilijke jeugd met verslaving en misbruik.. Nog afgezien van de vrouwen die echt gedwongen worden door mensensmokkelaars en ander gespuis.

Ad Hombre

Ad Hombre

29-01-2015 om 14:40

Jaina

"Als je een prostituee bezoekt maak je in bijna alle gevallen gewoon misbruik van een vrouw ongeacht haar leeftijd."

Onzin. Bij het googlen op dit onderwerp kwam ik op een aardige blog ven een prostituee. Hier schrijft ze over de mythe dat de meeste prostituees gedwongen worden:

Vorige week schreef Asha ten Broeke (net mijn favoriete) columniste er nog aardig artikel over in de Volkskrant waar ze gehakt maakte van die cijfers.

http://zondares.blogspot.nl/2015/01/jojanneke-in-de-prostitutie.html

En hier over ons loverboy onderwerp:

http://zondares.blogspot.nl/2015/01/tachtig-man-in-een-week-over-een.html

Verder maak ik ook regelmatig 'misbruik' van cassieres die er uitzien alsof ze niet vrijwillig voor dat beroep gekozen hebben. Daar zitten ook maar weinig happy types tussen. Niemand noemt dat natuurlijk misbruik, maar zodra het over sex gaat is van alles ineens misbruik.

Jaina

Jaina

29-01-2015 om 15:59

Hombre

Ik heb het blog gelezen maar aangezien het gaat over een televisie programma dat ik niet heb gezien kom word ik er niet wijzer van. De grootste klacht was geloof ik dat er in dit programma weinig of geen vrijwillige prostituees worden geinterviewd. Dat kan natuurlijk. Ik zeg ook niet dat die er niet zijn. Ik zeg dat er maar weinig zijn.
Dit blog heeft het over vrouwen die slachtoffer zijn van mensenhandel maar daar heb ik het niet alleen over. Veel vrouwen die geen slachtoffer van mensenhandel zijn werken ook niet in de prostitutie omdat ze het zo leuk vinden. De meeste van deze vrouwen hebben een gecompliceerde achtergrond van drugsgebruik, misbruik, mishandeling en dergelijke. In hoeverre kan je dan nog van vrijwillig spreken? Er is misschien niemand die ze met een pistool in hun rug gedwongen heeft maar door die problemen zien ze geen andere uitweg meer. Veel prostituees zijn drugsverslaafd.
Het is een onguur wereldje waar je moeilijk uit kan komen en waar verkrachting en misbruik echt heel veel voorkomen. Ook bij prostituees die hun werk zogenaamd vrijwillig doen.
Die vergelijking met de cassiere gaat alleen op als je meent dat prostituees een gewoon beroep hebben. Dat is het niet. Overigens zijn de meeste cassieres schoolkinderen die echt helemaal vrijwillig hun brommertje bij elkaar verdienen. Ze zitten misschien niet stralend op het werk maar ze zijn daar zeer vrijwillig.

Barvaux

Barvaux

29-01-2015 om 16:03

Jaina

Grappig, bij onze winkel zijn de meeste cassieres toch echt dames van middelbare leeftijd. Alleen 's avonds en in het weekend kom je die schoolkinderen tegen maar blijkbaar werken die bij jouw supermarkt wel overdag?

Jaina

Jaina

29-01-2015 om 16:15

Barvaux

Waar ik nu woon niet maar hier hebbens scholieren sowieso veel minder bijbaantjes. Waar ik in Nederland woonde zaten inderdaad vooral scholieren achter de kassa. Maar ik deed mijn boodschappen meestal 's avonds dus heb er inderdaad niet zo'n zicht op wie er overdag zaten.

Ad Hombre

Ad Hombre

29-01-2015 om 18:33

Jaina

Ik heb het programma ook niet gezien (kijk zelden tv), maar blijkbaar beweert die Jojanneke dat 70% van de prostituees gedowngen wordt. Zowel dat Volkskrant artikel als die blog gaan in op dat percentage.

Ad: verschil

Ad: jij weet toch ook wel beter en dat het niet zwart/wit is.

Er zullen zeker prostituees zijn die het voor hun plezier doen, maar die laten zich niet afranselen voor 25 euro zonder condoom. En dat zijn nou juist de misstanden waar het om gaat. Dat verschil zou de hoerenloper in moeten zien.. maar ja, geld he. Dan zijn mensen weer lekker hypocriet en kijken ze liever de andere kant op.

line

line

30-01-2015 om 13:12

' oordeel

pas over een ander als je een kilometer in zijn schoenen gelopen hebt.'

Ik weet niet wat ik zou doen. Natuurlijk is mijn eerste reactie; wegwezen. Maar als ik iets geleerd heb in het leven is het wel dat situaties complex zijn en mensen onvoorspelbaar.

Ik weet dus niet of ik bij man zou blijven.
Hoop uit de grond van m'n hart nooit voor deze keuze te komen staan. En ik kan echt medelijden voelen met de partners en gezinnen van deze mannen wier leven zo overhoop gehaald gaat worden.

en dan vervolg 'wat zou je doen als dit jouw dochter was'

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23633736/___Meisje__14__misbruikt_kinderen___.html

Een man kun je uit huis zetten ... maar zo'n dochter hebben ?

Barvaux

Barvaux

03-02-2015 om 13:22

Chiquita

Ja, heel erg, ik denk dat ik zou willen verhuizen...

Aan de andere kant kan dit meisje heus nog wel geholpen worden met een goede begeleiding en psycholoog. Die zou ik als moeder niet meteen afschrijven. Ook moet je bekijken of er iets met dat meisje is gebeurd wat de aanleiding is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.