Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-02-2023 om 16:32
Mag ik jullie hulp inschakelen… ik blijf maar wikken en wegen.
Mijn moeder belde mij laatst, zij waren een paar dagen weggeweest op een geweldige plek. Nu willen zij ons uitnodigen om daar hun 50 jarig huwelijk te vieren, precies op hun trouwdatum. Met overnachting, iedereen er bij.
Ik geef aan dat mijn dochter in die week op kamp is en er dus niet bij kan zijn.
info: dit kamp is een kamp voor kids met weinig zelfvertrouwen/laag zelfbeeld en kids die sociaal wat onhandig zijn. Dit kamp is besproken en betaald. Ze is ingedeeld naar leeftijd en hulpvraag. Mijn dochter kijkt hier heel erg naar uit, ze is vorig jaar ook geweest en heeft er toen zoveel aan gehad!
Nog meer info: mijn dochter is de enige onder de 20… iedereen is volwassen. Zij vind familie bijeenkomsten ook niet bepaald gezellig ofzo. (Ik begrijp dat).
Mijn moeder reageert dat ze niet begrijpt dat ik het kamp niet zo kan afzeggen. Zij zegt dan: ik ben maar 1x 50 Jaar getrouwd. Ik vind dit echt niet oké.
Ik heb gezegd dat ik zou kijken wat ik kan doen. Het gesprek verliep daarna natuurlijk behoorlijk stroef.
Ik heb 2 opties:
- ik zeg het kamp af, ga voor een paar honderd euro de boot in en heb een verdrietig meisje.
Mijn man is hier totaal op tegen.
- ik zeg tegen mijn ouders dat mijn dochter echt niet mee kan want ze gaat op kamp.
Mijn man en ik zullen er wel gewoon bij zijn. Gevolg zal wel zijn dat mijn moeder gekwetst is en ik dat dan gedaan heb…
Wat vinden jullie? Moet alles wijken omdat mijn ouders hun 50 jarig huwelijk perse op hun trouwdag willen vieren?
Of, moet zoiets (een uitnodiging voor 2 dagen en een nachtje weg) met elkaar overlegd worden zodat iedereen mee kan?
Voor als het jullie nog niet is opgevallen, ik heb wat moeite om voor mezelf op te komen tegenover mijn familie. Ik heb al snel het idee dat dat wat ik vind/denk niet “normaal” is en dat zij de waarheid in pacht hebben 🙈
Maar, graag jullie meningen!
07-02-2023 om 10:58
Nicole82 schreef op 07-02-2023 om 08:43:
allemaal stof tot nadenken, dank daarvoor!
in dit soort situaties kom je ook jezelf altijd een beetje tegen.
de communicatie is van beide kanten verstoord en onduidelijk geweest waardoor er teleurstelling is ontstaan.
Ik moet niet invullen voor een ander, dat helpt de hele situatie niet.
Ik ben blij dat er een gezamenlijk afgesproken datum komt, dan zullen we er een feestje van maken! 50 jaar getrouwd is immers niet niks!
denk maar aan NIVEA
Niet Invullen Voor Een Ander
07-02-2023 om 16:07
Chiquita schreef op 07-02-2023 om 10:58:
[..]
denk maar aan NIVEA
Niet Invullen Voor Een Ander
Of Anna: Altijd nagaan, nooit aannemen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.