Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-12-2020 om 15:49
Hoe doen jullie dat met kerst en Corona en de nieuwe regels?
Wij hebben twee volwassen kinderen met aanhang. Dus allemaal op 1 dag bij ons kan niet, want er mogen maar 3 personen komen.
Nu merk ik dat dat onderling wrijving geeft. Oudste dochter is heel strikt en zegt, het is niet verantwoord om met 6 mensen bij elkaar te zijn. Dus zij zijn hier eerste kerstdag en haar broer met vriendin kunnen dan tweede kerstdag bij ons komen.
Haar broer zegt, tweede kerstdag is voor ons geen echte kerstdag (zijn vriendin komt uit Spanje en daar vieren ze alleen kerstavond. Ze kunnen dit jaar niet naar haar familie in Spanje vanwege corona, daar zit ze heel erg mee, ze is er knap verdrietig om. Zij willen ook eerste kerstdag graag hier komen, want anders is het zo’n nare saaie dag om met z’n tweetjes thuis te zitten. En zij vinden dat 3 of 4 mensen niet veel uitmaakt. Stiekem vind ik dat 4 wel kan, maar inderdaad het is tegen de regels.
Maar de boel omgooien kan niet, want onze dochter is op eerste kerstdag al bij ons omdat ze ook weer afspraken hebben met de schoonfamilie. Die vieren de kerst verdeeld over vier dagen omdat ze een groter gezin hebben.
En ik weet het niet meer. Ik voel me er echt verdrietig over. Ik dacht dat het goed geregeld was, maar ik wil graag beide kinderen gelukkig zien en nu zit er een stel thuis op eerste kerstdag . Verdrietig omdat ze niet naar haar familie kunnen, maar ook niet bij ons terecht kunnen.
En oudste voelt zich de spelbreker, omdat zij aangeeft niet met z’n zessen bij elkaar te willen zijn. Mijn man zegt, je trekt het je teveel aan, er is nu eenmaal een lockdown en alles is anders dit jaar.
26-12-2020 om 22:30
Leuk!
Eerste kerstdag was erg gezellig. Een winterborrel buiten met vuurkorven, warme choco en dekentjes. We waren voor het eerst sinds de zomer weer met de familie samen, dat was echt fijn. Buiten en op minimaal anderhalve meter was dat heel goed en veilig te doen.
Tweede kerstdag vieren we altijd al met onze eigen gezin en dat hebben we nu ook gedaan. Is altijd heerlijk.
27-12-2020 om 17:33
Miekemieke
Ik was hier al een verdediging aan het neerzetten maar bij nader inzien gaat dat niemand wat aan.
Neem nou maar gewoon aan dat niet iedere situatie hetzelfde is en dat ik mijn redenen heb en dat ze mans genoeg is om mij van haar nek te houden als ze dat wil.
27-12-2020 om 20:13
Wendelmoed
Het is oke Wendelmoed, je post triggerde mij omdat ik een zus heb die absoluut geen grenzen tolereert. Dus excuses hierbij. Hopelijk gaat het allemaal goed.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.