Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-11-2021 om 10:37
Hallo allemaal,
Ik weet dat er een topic is over verder na ontrouw, alleen zijn wij inmiddels 6 jaar verder na de affaire van mijn man en vind ik het niet zo fijn om daar tussen te gaan zitten.( dat brengt dan ook weer veel naar boven)
Ondanks dat we nu zoveel jaar verder zijn, de relatie weer goed is en we het fijn hebben samen, heb ik nog regelmatig triggers die best heftig voor me zijn.
Ik raak dan weer wat achterdochtig naar mijn man toe, in mijn hoofd gaat het weer spoken en ik krijg dan een gevoel alsof er iets gaande is.
Na het uitkomen van zijn affaire zijn mijn man en ik in relatietherapie geweest, daarnaast heb ik nog bij een therapeut gelopen die ook EMDR gaf.
Mijn therapeut kan nu dan ook niet veel meer voor mij betekenen, ik moet leren leven met het feit dat er een deuk in onze relatie zit, en ik af en toe last zal hebben van wat er gebeurt is.
Het vertrouwen is voor een groot deel weer terug, alleen zal het denk ik nooit meer 100% zijn.
Kan ik daarmee leven? Ja, want zijn ontrouw heeft onze relatie ook naar een andere level gebracht, we staan nu dichterbij elkaar en hebben het ook fijner samen.
Alleen de triggers maken het mij wel erg moeilijk, zo vond ik vorige week bijvoorbeeld een handleiding van een oude mobiele telefoon van mijn man achterin een kast, hierop stond een telefoonnummer geschreven.
Bij mij gingen gelijk alle alarmbellen weer af, waarom heeft hij dit nummer genoteerd en waarom ligt dit boekje nog in de kast?
Ik heb het nummer gebeld en er nam een vrouw op, ik heb mijn naam niet genoemd maar gevraagd met wie ik sprak, ze heeft gelijk de verbinding verbroken.
Toen was ik natuurlijk helemaal overstuur, was dit zijn minnares van toen of toch nog iemand anders?
Ik heb toen die hele kast overhoop getrokken en zag in afschriften van een telefoonabonnement van ruim 10 jaar geleden dat telefoonnummer staan.
Hier is ongeveer 2 maanden voor betaald en daarna heeft mijn man een ander telefoonnummer gekregen.
Ik verdacht mijn man er gelijk van dat hij destijds 2 telefoons had, of dat hij een abonnement voor iemand anders betaalde.
Mijn man schrok enorm van mij, hij herkende het nummer ook niet en begreep er in eerste instantie niets van.
Toen bedacht hij zich dat hij destijds een zakelijk abonnement had afgesloten met een nieuw nummer en dat hij dat andere nummer waarschijnlijk daarvoor had, of misschien tijdelijk heeft gekregen vanwege het oversluiten.
Zelf kan ik me mijn eerdere nummers ook niet allemaal herinneren, dus dat snap ik wel.
Ik heb nog voorgesteld om samen dat nummer te bellen en te vragen waar zij mijn man van kent.
Mijn man begrijpt dat ik hierdoor van slag ben geraakt en dat het getriggerd heeft, hij probeert er dan ook zoveel mogelijk voor me te zijn, maar om dat oude nummer te gaan bellen dat vindt hij te ver gaan.
En dat zorgt dus weer voor meer achterdocht bij mij.
Niet dat ik nu denk dat er iets speelt hoor, maar dat het iets uit het verleden is wat ik niet weet.
Toen de affaire uitkwam heeft mijn man ook niet gelijk alles eerlijk op tafel gegooid, dat zorgt er ook voor dat ik soms nog bang ben dat er nog meer lijken uit de kast komen.
Ik voel me nu vreselijk, ik kan het gewoon niet loslaten, ik wil mijn man op zijn woord geloven maar het lukt me niet, ik blijf onrustig.
En dat om een stom iets als een telefoonnummer van jaren geleden.
Trouwens als er een man had opgenomen dan was ik gerustgesteld geweest.
Gelukkig gebeuren deze dingen niet geregeld en hebben we het meestal gewoon gezellig en fijn samen, en ben ik ook niet achterdochtig of wantrouwend naar man toe.
Maar nu, nu even niet, en eerlijk gezegd weet ik ook niet goed hoe ik dit kan gaan loslaten, want ik ben bang voor nog meer onrust als ik besluit om dat nummer te gaan bellen en dan vragen te gaan stellen.
Dan ben je samen zoveel jaar verder en dan komt alles weer even boven alsof het zich net heeft afgespeeld.
Sla ik hierin door? En zijn er mensen die dit herkennen?
20-11-2021 om 10:47
Ja hoor, triggers zullen er altijd blijven. Maar net als de anderen al zeiden: doet het er nu nog toe wat er 10 jaar geleden was? Mogelijk dat hij echt wel liegt. Grote kans zelfs. Mannen die zo geschokt doen.... Je weet denk ik zelf ook wel waarom je zo aangeslagen bent.
Maar als jij voor jezelf nu besluit dat het er niet meer toe doet en ook dit iets is wat in verleden ligt, je relatie toen anders was, kun je het misschien gewoon even voelen, tegen je man zeggen dat je echt het gevoel hebt dat hij liegt, maar het voor nu laat rusten omdat het voor jou zo beter voelt?
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.