Relaties
BjornSh83
05-10-2023 om 10:37
Het gevoel is weg, weinig intimiteit en spanningen
Hallo allemaal,
Mijn vriendin en ik zijn nu 11 jaar samen, we hebben twee leuke kinderen van 3 en 6.
We hebben best wel wat meegemaakt (o.a. kindje verloren en dochter die 2 jaar lang amper sliep).
Sinds een jaar loopt mijn vriendin met dat "het gevoel" naar mij toe is verdwenen. Het gaat dan om intimiteit, aantrekkingskracht en sex. Ze houdt nog wel van mij.
Vorig jaar heeft ze een intensieve training gevolgd voor zelfontwikkeling, daar zijn een aantal punten naar boven gekomen. Een punt is dat ze al haar hele leven dingen weg heeft gestopt (bepaalde gedachtes , bepaalde gevoelens) maar dat ze daar nu niet meer mee kan / wil doorgaan.
Afgelopen april heeft ze dit aan mij kenbaar gemaakt dat het niet lekker gaat. Sindsdien geven we elkaar nog af en toe een kus en een knuffel maar meer is er niet.
Sinds aantal maanden zitten we in een relatie therapie traject. Hier werd al snel duidelijk dat we beide (te) conflict vermijdend zijn, teveel de "goede vrede" willen bewaren en niet echt uitspreken wat ons dwars zit / waar onze behoeftes echt liggen.
Het positieve effect van de relatie therapie is dat we nu over moeilijke dingen kunnen praten wat we eigenlijk voorheen amper / te weinig deden.
Ik zou niets liever willen dat onze relatie weer fijn wordt maar mijn vriendin heeft het er erg zwaar mee en weet niet of dit gevoel überhaupt terug gaat komen.
We hebben allebei erg veel last van spanningen vanwege de onzekerheid, als we bij elkaar zijn hangt er vaak ook een gespannen sfeer. Dit vreet energie. Ze denkt er ook aan dat het stoppen van de relatie een reële optie is om zo "rust" te creëren.
De gedachte om er mee te stoppen geeft zoveel angst / verdriet dat we hier maar moeilijk mee om kunnen gaan.
Ik ben benieuwd of er meer van deze soortgelijk gelijke situaties zijn? En hoe jullie daar mee om zijn gegaan?
AnnaPollewop
20-12-2023 om 15:55
Dan ben ik wel benieuwd of er een verband zit tussen het gelukkiger zijn na de scheiding en de initiator van de scheiding zijn?
Moederkareltje
20-12-2023 om 16:33
AnnaPollewop schreef op 20-12-2023 om 15:55:
Dan ben ik wel benieuwd of er een verband zit tussen het gelukkiger zijn na de scheiding en de initiator van de scheiding zijn?
Dat mag ik hopen en anders is het blijkbaar karma.
elledoris
20-12-2023 om 21:05
Hier heb ik de scheiding ingezet (ik wou de afwijzing niet meer) en exmanlief woont al weer een aantal jaren gelukkig samen met zijn toendertijd direct nieuwe vlam🤷♀️. Ben ook wel benieuwd verder. (het heeft mij dus niet gebracht wat ik had gehoopt)
Panama831
23-12-2023 om 13:07
Dat ligt denk ik een beetje aan de motieven van het initiëren van de scheiding. Het is nog wel een verschil of je weloverwogen hebt gekozen om alleen verder te gaan of vanaf een roze wolk met een minnaar/minnares allerlei wilde besluiten hebt genomen.
En dan heb je natuurlijk ook nog mensen die vrij makkelijk over zoiets heen kunnen stappen en mensen die daar moeilijker mee om kunnen gaan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.