Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Grenzen whatsapp

Hallo allemaal.
Ik man 47 vrouw 47 en 2 dochters 16 en 14 jaar.
Al 30 jaar samen en 16 jaar getrouwd.
Ik schrijf het even beknopt.
Mijn vrouw heeft enkele jaren geleden contact gehad met een chauffeur die bij hun op het werk kwam. Een leuke klik. Facebook etc toen whatsapp. Ik kwam erachter dat er een lingerie foto verstuurd was naar hem. Wat er getypt was kon ik niet achterhalen. 
Confrontatie. Ontkennen toegeven etc etc
Hij is op mijn verzoek geblokt. 
Omdat je je partner altijd vertrouwde leef je nu met haviksogen.
Ja het is fout maar haar Telefoon doorgespit en meerdere naaktfotos van haar gevonden die verwijderd waren. Maar die waren niet verstuurd volgens haar.
Ik kreeg ptss hierdoor en wilde niet meer leven. Omdat diegene die je altijd vertrouwde klaarblijkelijk ook kan liegen.
Kwam er achter dat ze vrijgevig flirterig is op whatsapp. Grappige 18+ gifjes naar mannelijke collegas. Een kusje foto onder de douche naar weer een ander. Collegas feliciteren met Hey stuk en hartjes. Geconfronteerd dat dit mijn grenzen over gaat. Eerst ontkennen en zweren op kinderen dat er niks verwijdert was. Print screens onder ogen gedrukt en gezegd dat het voelt al messteken en geen respect. Door al dit gedoe altijd waakzaam. Toen een app van 2 man collegas die ruzie hadden met elkaar en de 1 beweerde dat de ander rondbazuinde dat mijn vrouw het met iemand van kantoor deed??? Dit heeft ze wel laten lezen omdat ze daar zelf ook van schrok. Maar ik denk dan met haar achtergrond waar komt dit verhaal vandaan.
Onlangs is ze van baan gewisseld. 
Ik dacht rust voor mij. maar laatst een app van man ex collega hoe haar nieuwe baan is. Waarop ze reageert met de opening ( hey woest aantrekkelijke kanjer) en daarmee weer over mijn grens heen gaat en respectloos vind en als een messteek voelt. Terwijl ik dat zo vaak heb aangegeven. Dat ik het met haar geschiedenis niet leuk vind. En ja ik check haar verwijderde apps dat is ook niet goed. Maar ze maakt het er zelf naar. Toen der tijd wist ze dat ik haar checkte. Maar ooit gezegd dat ik gestopt was om haar weer te vertrouwen ( maar niet heus) ja ook fout ik weet het.
Ik weet niet wat ik moet ze heeft niks te klagen ik werk parttime en doe het huishouden boodschappen en koken. Ik zou willen scheiden maar ook weer niet. We hebben alles dik voor elkaar. En ik zie mij zelf op 47jaar niet op een flatje zitten.
Gaan de woorden ( hey woest aantrekkelijke kanjer) op whatsapp te ver? Of stel ik mij aan....Lees minder


Een erg lastige situatie. Jouw vrouw lijkt erg van flirten te houden en het niet achterwege te kunnen of willen laten.
Is ze altijd zo vrij in omgang geweest met het andere geslacht? En hoe is jullie relatie verder? Hebben jullie nog echt aandacht voor elkaar?

V.w.b. het steeds doorspitten van haar telefoon, als je het mij vaagt, is er niets zo onaantrekkelijk als een onzekere, jaloerse man.

Ik zou aan je zelfvertrouwen gaan werken. Ptss krijgen en dood willen omdat je vrouw flirt op Whatsapp is erg overdreven. Ook zonder je vrouw kun je een mooi leven hebben. 

ik vind dit veel verder gaan dan wat onschuldig flirten. Het valt onder de noemer sexting. Ze vraagt sexuele aandacht van mannen. Of ze die aandacht ook in praktijk brengt staat niet vast, maar dat is eigenlijk niet zo relevant want ze gaat al ver over de grens van TO. Kennelijk valt dit gedrag niet onder de afspraken die ze samen hebben gemaakt met betrekking tot hun relatie.
TO, je hebt haar gevraagd te stoppen. Dat doet ze niet. Ze heeft dus lak aan jouw gevoelens, jullie afspraken en de gezondheid van jullie relatie. Stop maar met haar controleren. Je bezorgd jezelf daarmee onnodige stress en je weet al genoeg. 
Er zijn twee opties: of je accepteert haar gedrag en past de afspraken aan binnen jullie relatie. 
Of je gaat bij haar weg. 

Margaretha2024 schreef op 31-07-2024 om 12:07:

ik vind dit veel verder gaan dan wat onschuldig flirten. Het valt onder de noemer sexting. Ze vraagt sexuele aandacht van mannen. Of ze die aandacht ook in praktijk brengt staat niet vast, maar dat is eigenlijk niet zo relevant want ze gaat al ver over de grens van TO. Kennelijk valt dit gedrag niet onder de afspraken die ze samen hebben gemaakt met betrekking tot hun relatie.
TO, je hebt haar gevraagd te stoppen. Dat doet ze niet. Ze heeft dus lak aan jouw gevoelens, jullie afspraken en de gezondheid van jullie relatie. Stop maar met haar controleren. Je bezorgd jezelf daarmee onnodige stress en je weet al genoeg.
Er zijn twee opties: of je accepteert haar gedrag en past de afspraken aan binnen jullie relatie.
Of je gaat bij haar weg.

3e optie: je gaat uitzoeken hoe de relatie door haar beleefd wordt, en of er voor haar misschien wat aan schort. 

Zijn vrouw had in de eerste plaats zelf bij haar man aan de bel moeten trekken dat er iets aan schort en het bespreekbaar moeten maken. Samen hadden zij dan actie kunnen ondernemen. Dat is wat volwassenen in een volwassen relatie doen. In plaats daarvan gedraagt mevrouw zich als een geile puber, boost haar ego met haar appjes en foto’s naar allerlei kerels en walst over haar man en zijn gevoelens heen. Er schort zeker iets aan bij haar. 

Dre77frl

Dre77frl

31-07-2024 om 12:51 Topicstarter

Er zijn na de sexting vele gesprekken geweest.
Meerdere malen tijdens elk gesprek heb ik gevraagd of ze iets mist tussen ons. En of ik bepaalde dingen fout doe.
Ze antwoord altijd nee je bent goed zoals je bent en ik mis niks. Dus ja hoe vaak moet ik het dan in die hoek blijven zoeken.
Dat ik dood wilde wat ik dus niet gedaan heb. Is omdat zij diegene is waardoor ik voor het vuur ga met mijn hart en ziel en volledig vertrouwde.
Als blijkt dat je soulmate klaarblijkelijk ook kan liegen en verzwijgen word de grond onder je vandaan getrokken. En ja ptss kies je niet voor! 
Alsof ik het in de hand heb om snachts haar fotos en die teksten in mijn nachtmerries naar voren komen.
Maar goed ze kan klaarblijkelijk niet met mijn grenzen om gaan. Whatsapp is ook makkelijk daar voor. Maar iemand woest aantrekkelijk noemen en verwijgen gaat mij persoonlijk te ver.
Hij reageert vervolgens ook of ze eens koffie komt doen bij hem thuis met een knipoog smilie. Nou duh wat zou hij daar mee bedoelen...
Haar reactie is dan vervolgens een hartje kusje

Dre77frl

Dre77frl

31-07-2024 om 12:59 Topicstarter

Haaika schreef op 31-07-2024 om 11:47:

Een erg lastige situatie. Jouw vrouw lijkt erg van flirten te houden en het niet achterwege te kunnen of willen laten.
Is ze altijd zo vrij in omgang geweest met het andere geslacht? En hoe is jullie relatie verder? Hebben jullie nog echt aandacht voor elkaar?

V.w.b. het steeds doorspitten van haar telefoon, als je het mij vaagt, is er niets zo onaantrekkelijk als een onzekere, jaloerse man.

Klopt ben ik mij ook van bewust dat het niet aantrekkelijk is. Maar nogmaals ze maakt het er zelf naar.

Verder praten we over toekomst campertje etc.

We shoppen regelmatig samen. We gaan nu de kids wat ouder zijn ook weer een avondjes weg. Lekker op vakantie etc etc.

Alleen een prater is het niet betreffende gevoelens.

Ik regel alles thuis ze komt in een gespreid bedje. Ben ik dan te soft vraag ik mij wel eens af.

Haar gedrag gaat natuurlijk veel te ver.

Misschien kunnen jullie eens beginnen werk, huishouden en planning eerlijker te verdelen. Zo gaat ze hopelijk meer waarderen wat jij allemaal doet thuis. Want dat gespreide bedje, dat klinkt niet goed. Dat bedje zouden jullie samen moeten spreiden.

Dre77frl

Dre77frl

31-07-2024 om 13:30 Topicstarter

Haaika schreef op 31-07-2024 om 11:47:

Een erg lastige situatie. Jouw vrouw lijkt erg van flirten te houden en het niet achterwege te kunnen of willen laten.
Is ze altijd zo vrij in omgang geweest met het andere geslacht? En hoe is jullie relatie verder? Hebben jullie nog echt aandacht voor elkaar?

V.w.b. het steeds doorspitten van haar telefoon, als je het mij vaagt, is er niets zo onaantrekkelijk als een onzekere, jaloerse man.

Klopt ben ik mij ook van bewust dat het niet aantrekkelijk is. Maar nogmaals ze maakt het er zelf naar.

Verder praten we over toekomst campertje etc.

We shoppen regelmatig samen. We gaan nu de kids wat ouder zijn ook weer een avondjes weg. Lekker op vakantie etc etc.

Alleen een prater is het niet betreffende gevoelens.

Ik regel alles thuis ze komt in een gespreid bedje. Ben ik dan te soft vraag ik mij wel eens af.

Marianne76 schreef op 31-07-2024 om 13:04:

Haar gedrag gaat natuurlijk veel te ver.

Misschien kunnen jullie eens beginnen werk, huishouden en planning eerlijker te verdelen. Zo gaat ze hopelijk meer waarderen wat jij allemaal doet thuis. Want dat gespreide bedje, dat klinkt niet goed. Dat bedje zouden jullie samen moeten spreiden.

Dat komt omdat wij de rollen hebben omgedraaid. Ik werkte 40 uur en zei 24. Ze kon afdelingshoofd worden en meer verdienen als mij. Ze wilde dat ook graag en ik wilde wel wat rustiger aan. Ze vind koken en de HH niks aan en ik vind het juist leuk.

En in de weekenden doet ze uiteraard meehelpen of koken.

Maar ik voel je wel daarin. Ik voel mij soms als vanzelfsprekend...

Dre77frl

Dre77frl

31-07-2024 om 13:33 Topicstarter

Er zijn na de sexting vele gesprekken geweest.
Meerdere malen tijdens elk gesprek heb ik gevraagd of ze iets mist tussen ons. En of ik bepaalde dingen fout doe.
Ze antwoord altijd nee je bent goed zoals je bent en ik mis niks. Dus ja hoe vaak moet ik het dan in die hoek blijven zoeken.
Dat ik dood wilde wat ik dus niet gedaan heb. Is omdat zij diegene is waardoor ik voor het vuur ga met mijn hart en ziel en volledig vertrouwde.
Als blijkt dat je soulmate klaarblijkelijk ook kan liegen en verzwijgen word de grond onder je vandaan getrokken. En ja ptss kies je niet voor! 
Alsof ik het in de hand heb om snachts haar fotos en die teksten in mijn nachtmerries naar voren komen.
Maar goed ze kan klaarblijkelijk niet met mijn grenzen om gaan. Whatsapp is ook makkelijk daar voor. Maar iemand woest aantrekkelijk noemen en verwijgen gaat mij persoonlijk te ver.
Hij reageert vervolgens ook of ze eens koffie komt doen bij hem thuis met een knipoog smilie. Nou duh wat zou hij daar mee bedoelen...
Haar reactie is dan vervolgens een hartje kusje

Dre77frl

Dre77frl

31-07-2024 om 13:34 Topicstarter

Er zijn na de sexting vele gesprekken geweest.
Meerdere malen tijdens elk gesprek heb ik gevraagd of ze iets mist tussen ons. En of ik bepaalde dingen fout doe.
Ze antwoord altijd nee je bent goed zoals je bent en ik mis niks. Dus ja hoe vaak moet ik het dan in die hoek blijven zoeken.
Dat ik dood wilde wat ik dus niet gedaan heb. Is omdat zij diegene is waardoor ik voor het vuur ga met mijn hart en ziel en volledig vertrouwde.
Als blijkt dat je soulmate klaarblijkelijk ook kan liegen en verzwijgen word de grond onder je vandaan getrokken. En ja ptss kies je niet voor! 
Alsof ik het in de hand heb om snachts haar fotos en die teksten in mijn nachtmerries naar voren komen.
Maar goed ze kan klaarblijkelijk niet met mijn grenzen om gaan. Whatsapp is ook makkelijk daar voor. Maar iemand woest aantrekkelijk noemen en verwijgen gaat mij persoonlijk te ver.
Hij reageert vervolgens ook of ze eens koffie komt doen bij hem thuis met een knipoog smilie. Nou duh wat zou hij daar mee bedoelen...
Haar reactie is dan vervolgens een hartje kusje

Dre77frl

Dre77frl

31-07-2024 om 13:37 Topicstarter

En als het nog zo was dat ze het ook bij mij deed...
Maar nooit flirten of sexting of out of de box
En als ik het initiatief daar in neem krijg ik amper reactie.

Dre77frl schreef op 31-07-2024 om 12:51:

Er zijn na de sexting vele gesprekken geweest.
Meerdere malen tijdens elk gesprek heb ik gevraagd of ze iets mist tussen ons. En of ik bepaalde dingen fout doe.
Ze antwoord altijd nee je bent goed zoals je bent en ik mis niks. Dus ja hoe vaak moet ik het dan in die hoek blijven zoeken.
Dat ik dood wilde wat ik dus niet gedaan heb. Is omdat zij diegene is waardoor ik voor het vuur ga met mijn hart en ziel en volledig vertrouwde.
Als blijkt dat je soulmate klaarblijkelijk ook kan liegen en verzwijgen word de grond onder je vandaan getrokken. En ja ptss kies je niet voor!
Alsof ik het in de hand heb om snachts haar fotos en die teksten in mijn nachtmerries naar voren komen.

Maar goed ze kan klaarblijkelijk niet met mijn grenzen om gaan. Whatsapp is ook makkelijk daar voor. Maar iemand woest aantrekkelijk noemen en verwijgen gaat mij persoonlijk te ver.
Hij reageert vervolgens ook of ze eens koffie komt doen bij hem thuis met een knipoog smilie. Nou duh wat zou hij daar mee bedoelen...
Haar reactie is dan vervolgens een hartje kusje

Ik begrijp heel goed dat dit traumatisch voor je is en nee je kiest niet voor ptss. Je kan wel er voor kiezen in therapie hiervoor te gaan (Emdr bv) want de heftigheid van je reactie (niet meer willen leven) duidt ook op het feit dat je mag werken aan stevigheid in jezelf. Dat zal je ook helpen je grenzen niet alleen aan te geven maar ook te stellen. Dat kan dan de vorm aannemen van samen naar therapie gaan, ieder apart naar therapie gaan, eisen dat ze alle op tafel gooit en dat het anders einde verhaal is. Want ja ik vind dat er best heel veel rode vlaggen zijn bij je vrouw en dat het niet okay is hoe ze in jullie relatie staat. Haar telefoon checken en de hele tijd achterdochtig zijn (begrijpelijk maar niet een teken van een gezonde relatie) duidt op codependency veroorzaakt door een traumabond. Google daar eens op. 

 

Dat komt omdat wij de rollen hebben omgedraaid. Ik werkte 40 uur en zei 24. Ze kon afdelingshoofd worden en meer verdienen als mij. Ze wilde dat ook graag en ik wilde wel wat rustiger aan. Ze vind koken en de HH niks aan en ik vind het juist leuk.

En in de weekenden doet ze uiteraard meehelpen of koken.

Maar ik voel je wel daarin. Ik voel mij soms als vanzelfsprekend...

Dat jij 18 u minder werkt, betekent toch niet dat zij doordeweeks niets hoeft te doen? Ga eens allebei 32 u werken en verdeel de zorg eerlijk.

Verder: Ik hoop dat ze als afdelingshoofd niet aan sexting doet met haar ondergeschikten? Dat kan haar nog een ontslag/straf opleveren ook. Of misschien maar beter, dan kan ze meteen een baan voor 32 u regelen.

Marianne76 schreef op 31-07-2024 om 14:07:

[..]

Dat jij 18 u minder werkt, betekent toch niet dat zij doordeweeks niets hoeft te doen? Ga eens allebei 32 u werken en verdeel de zorg eerlijk.

Verder: Ik hoop dat ze als afdelingshoofd niet aan sexting doet met haar ondergeschikten? Dat kan haar nog een ontslag/straf opleveren ook. Of misschien maar beter, dan kan ze meteen een baan voor 32 u regelen.

Ja precies, ik zat ook te denken "het lijkt echt op die mannen die zich belangrijk vinden op hun werk, thuis een vrouwtje voor het huishouden ed hebben maar die haar een beetje saai zijn gevinden en nu met allerlei loslopend collega's flirten en compromitterend foto's sturen. En het wel makkelijk vinden een vrouwtje thuis voor de was en de plas en intussen lekker de vrije vent uithangen. Dat heet van twee walletjes eten' 

Ik vind het niet leuk als een man zo doet en ook niet als een vrouw het doet. En ja bij de vrouw van zo'n man zou ik ook zeggen: ontwikkel je zelfstandigheid op welke manier dan ook (als ze niet van haar werk houdt dan op andere manieren als hobbies) werk daar aan via therapie en leer de grenzen die je zegt te stellen ook op te volgen met daden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.