Relaties Relaties

Relaties

Moeder

Moeder

25-07-2014 om 00:18

Eisenlijst

Heel soms denk ik wel eens dat een nieuwe relatie leuk zou zijn. Maar als ik daar dan over aan het nadenken ben dan moet zo'n nieuwe man aan een enorme eisenlijst gaan voldoen. Bijvoorbeeld: niet roken, geen drugs, hooguit matig drinken, fysiek aantrekkelijk zijn, mijn hobby's delen, gezellig en sociaal zijn maar niet iemand die elke week in de kroeg hangt, geen (kleine) kinderen hebben, intelligent genoeg zijn om ook een goed gesprek mee te kunnen voeren, geen politieke of religieuze overtuigingen hebben die ik niet heb, geen schulden of andere grote problemen, eerlijk en open zijn, geen lastige ex of enge schoonfamilie hebben, beetje in de buurt wonen, mij mijn ruimte geven, niet jaloers of bezitterig zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Allemaal geen gekke dingen maar mij lijkt dat je zo'n man niet gaat vinden. Dus moet ik eisen laten vallen maar dan is zo'n man weer niet meer wat ik zoek
Lastig.
Hoe doen ervaren daters dat? Uiteraard leg ik niet bij de eerste kennismaking mijn lijst op tafel Maar als je iemand beter zou gaan leren kennen dan begin je, denk ik, toch af te strepen op je lijstje. Of maakt het allemaal niet meer uit als je een hele leuke man tegenkomt, denk je dan niet meer aan je eisen?
Raar idee trouwens dat een man ook met zo'n lijst in z'n hoofd rondloopt over mij. Of doen mannen dat niet?


Katniss

Katniss

25-07-2014 om 12:54

Klik

Ik denk dat het het belangrijkst is dat je een klik hebt met die man. Daarna kom je pas toe aan eigenschappen die je misschien liever niet ziet, en waarvan blijkt dat sommige niet zo erg zijn als je vooraf dacht. Een drugs gebruikende kroegtijger lijkt me (voor mij) een duidelijke nee, maar je zou toch best heel gezellig kunnen samengaan met iemand die SP stemt of een lastige ex heeft.

Barvaux

Barvaux

25-07-2014 om 12:57

hmm

Het lijkt mij vooral een probleem hoe je dit allemaal van tevoren moet weten vóór je verliefd wordt. Ga je dit op je datingsite zetten allemaal want anders weet je echt niets over de schoonfamilie en de ex en of het al dan niet jou ruimte geven en niet jaloers zijn etc

Tijgeroog

Tijgeroog

25-07-2014 om 13:32

Schoonfamilie

Zijn enge schoonfamilie breng je zelf in. Of niet.

Niemand is perfect. Als je werkelijk iemand wil die aan de hele lijst voldoet kun je net zo stoppen met naar mannen te kijken. Ik denk dat je je lijstje moet zien als een wensenlijst en niet als een eisenlijst. En als je met iemand een goede klik hebt, zoals hierboven al genoemd wordt, dan zal het vast een persoon zijn die op een aantal punten voldoet. En van de andere punten zul je ter plekke moeten bekijken of er op een of andere manier mee om te gaan is. Op dingen waar hij weinig aan kan doen, zoals exen, families en aanekkelijkheid zou ik het niet af laten weten. Ondanks dat kun je nog heel veel plezier samen hebben. Geen kinderen snap ik eigenlijk niet zo goed, je hebt zelf toch ook kinderen? Met roken kun je stoppen. En toen ik mijn man leerde kennen hadden we ook amper dezelfde hobby's (of dingen waar we ins mee bezig hielden) eigenlijk alleen die ene waardoor we elkaar leerden kennen. Inmiddels heeft hij een hobby van mij overgenomen, hebben we wat anderen interesses samen ontwikkeld.
En dingen als jaloersheid, de ruimte geven enzo... Ik denk dat als dat soort dingen je tegenstaan in een relatie je vanzelf merkt dat de verliefdheid verdwijnt,

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

25-07-2014 om 14:03

nou....

bereid je dan maar voor op een eenzaam leven.....☺

Nee, joh. Op een bepaald moment wordt je verliefd. En dat is de periode om water bij de wijn te doen.
Sommige van je eisen/wensen lijken mij overigens erg benauwend. Moet hij altijd hetzelfde willen doen en hetzelfde vinden? je moet nog wel iets over houden om aan elkaar te vertellen te hebben en om ruzie over te maken. Maar succes met je zoektocht. Zoek niet te hard en laat het ook een beetje op je afkomen i.p.v alles van te voren te bedenken. Dat is goed voor een fantasietje, maar een echte man heeft ook zijn nadelen!

Mijntje

Mijntje

25-07-2014 om 14:47

gewoon niet te snel

Wat je moet doen is niet meteen afspreken. Eerst een poosje mailen, daarna een paar keer bellen en daarna pas afspreken. En op een serieuze site, geen gratis site, zodat je iemand treft die ook serieus is.

Mij is het zo gelukt, nu 11 jaar geleden. En echt, het kan. En die van mij voldoet aan jouw lijstje maar is bezet

haha

Ik roep altijd: ik zoek een aantrekkelijke, onvruchtbare wees met humor.
Ik heb 'm nog niet gevonden.

creabea

creabea

25-07-2014 om 23:24

stoepkrijt

Die is goed!

Verder zou ik juist niet iemand nemen met dezelfde hobby's, dat wordt vast heel saai. Allebei een brede interesse is waarschijnlijk wel handig. Is het niet zo dat je gewoon een gematigde man zoekt die geen kinderen in de luiers heeft, van ongeveer hetzelfde denkniveau als jezelf? Ik denk niet dat heel veeleisend is, vrij normaal eigenlijk.

Karin

Karin

25-07-2014 om 23:28

mmm

Ik lees in je lijstje veel wat hij niet moet/mag doen of zijn. Is het niet een stuk positiever om, als je dan al een lijstje wilt maken, te bedenken wat hij wel mag brengen in jouw leven?

Theekopje

Theekopje

26-07-2014 om 01:11

Wensen of eisen

Stel nou eens dat je een ontzettend leuke man tegenkomt. Hij is grappig, intelligent, sociaal e 'n jullie kunnen het ontzettend goed vinden samen. Een mega-klik.

Alleen dan zegt hij: sorry, maar het gaat niks worden. Want jij houdt van zeilen en ik haaaaaat zeilen, ik trek het niet om te daten met een vrouw die zeilt.
Denk je dan: "wat een stommeling om op zoiets een geweldige match stuk te laten lopen"?

Zo ja, vraag je dan nog eens af wat het verschil is tussen eisen en wensen.
Zo nee, hou dan vooral vast aan je eisen.

Moeder

Moeder

26-07-2014 om 15:16

Dealbreakers

Over een klik, die heb je toch juist met iemand waar je dingen in herkent die je zelf ook belangrijk en leuk vind? SP stem ik toevallig zelf ook maar ik zou niks kunnen met iemand die PVV stemt bijvoorbeeld. Een lastige ex of kinderen maken het allemaal wat ingewikkeld maar zijn geen "dealbreakers"
Als je van een datingssite gebruikt maakt kun je al op een aantal dingen selecteren. Maar van wat ik gehoord heb, is de helft gelogen van wat in de profielen staat Daar begin ik dus ook niet aan.
Ik heb niet veel familie en daar is ook nog weinig contact mee dus hier geen "enge" schoonfamilie. Bij mijn ex was de familiesituatie hetzelfde dus ik heb nooit veel meegemaakt qua schoonfamilie. Maar ik lees hier horrorverhalen vandaar dat ik dat op mijn lijstje had. Maar ook dat is geen harde eis. Wat kinderen betreft, de mijne zijn al pubers en ik geniet van de vrijheid die ik nu heb. Ik ga echt niet meer beginnen aan peuters ofzo. Mijn snotveegjaren zijn definitief voorbij. Net zoals ik geen zin heb in recalcitrante pubers. Ik heb genoeg met die van mezelf te stellen Nu kun je, zeker in het begin, zijn kinderen aardig ontwijken maar stel dat je verder gaat met zo'n relatie dan zul je toch iets met die kinderen moeten. Vandaar bij voorkeur geen (kleine) kinderen.
Roken en drinken is inderdaad iets wat hij wel of niet kan laten (mooie test ) en aantrekkelijkheid is voor mij twee dingen. Aan de ene kant wat hij van moeder natuur heeft meegekregen en daar kan iemand inderdaad niet veel aan doen. Aan de andere kant de uiterlijke verzorging. Ik haak af bij neus- en oor- en rughaar of vieze tanden.
Met interesses/hobby bedoel ik dat het fijn is als je samen iets deelt. Met mijn ex had ik buiten de sex en de kinderen niet veel. Dat werkte heel lang goed maar nu zou ik graag iemand willen waar ik iets meer mee kan delen. Ik wandel bijvoorbeeld graag en dat is ook iets wat ik samen met iemand zou willen doen.
Maar iemand hoeft echt niet hetzelfde te doen en denken. Juist niet maar er moeten toch wel raakvlakken zijn. En inderdaad, veel dingen van mijn lijstje zijn meer wensen dan eisen. Grappig om te kijken naar wat iemand kan toevoegen in plaats van die eisenlijst. Al zijn daar toch ook veel raakvlakken, alleen anders omschreven.
Toch weer veel om over te denken, dank allemaal

Barvaux

Barvaux

26-07-2014 om 15:47

haar

Dat van dat haar begrijp ik echt niet, als er iets is wat je makkelijk kan veranderen is neus-, oor- en rughaar!

Verder had je het over hobby's. Dat wandelen snap ik maar alsjeblieft: je hoeft toch niet al je hobby's te delen? Je moet elkaar toch ook nog wat te vertellen hebben wat de ander niet weet? Het is toch ook lekker om een avondje in de week alleen te zijn omdat je man gaat 'countrydansen' al heb je daar totaal niets mee?

Moeder

Moeder

26-07-2014 om 16:55

Haar

Uiteraard is er heel makkelijk iets te doen aan dat haar maar dat ga ik niet doen. Als een man niet uit zichzelf begrijpt dat uiterlijke verzorging belangrijk is dan houdt het toch wel een beetje op.
Eerder schreef ik dat ik veel tijd en ruimte voor mezelf nodig heb en dat iemand niet hetzelfde hoeft te denken en doen. Maar er moeten wel raakvlakken zijn zoals een gemeenschappelijke hobby. Daarbuiten is er nog heel veel tijd waarin iemand apart dingen kan/moet ondernemen waar veel over te vertellen valt.

Katniss

Katniss

26-07-2014 om 17:14

Barvaux

Nou, een man die gaat line dansen is toch wel weer een ander verhaal hoor. Dat vind ik zo'n hobby die ook wel wat over je karakter zegt

Theekopje

Theekopje

26-07-2014 om 18:34

Succes dan maar

"Over een klik, die heb je toch juist met iemand waar je dingen in herkent die je zelf ook belangrijk en leuk vind? SP stem ik toevallig zelf ook maar ik zou niks kunnen met iemand die PVV stemt bijvoorbeeld. "

Dat denk je nu, omdat sje geen voorstelling hebt van een leuke pvv' er. Ik ben in mijn meest linkse jaren (en ik was heeeeel erg links ) gaan scharrelen met een VVD-er. Na een avond heftig discussiëren . Hij was heel leuk. En ik heb vaker meegemaakt dat heel erg linkse mensen niks moesten hebben vanrechtse mensen, ongeacht verder karakter en zo, dan andersom. Dat heeft me 1) iets geleerd over ware liberaliteit me tolerantie en 2) geleerd dat je jezelf hele leuke mannen kan ontzeggen als je politieke voorkeur als eis neerzet. Ik kan me ook niet direct een pvv er voor de geest halen waar ik het op zou kunnen, maar ik zou het nooit bij. Voorbaat uitsluiten.

"de andere kant de uiterlijke verzorging. Ik haak af bij neus- en oor- en rughaar of vieze tanden."

Ik ben al vele jaren getrouwd met een man met rughaar, wt ik vroeger zogenaamd een dealbreker vond.

Kortom: je hebt stukken meer kans op een relatie als je wat minder rigide met je eisen bent en je afvraagt wat nu Echte dealbreakers zijn.

Theekopje

Theekopje

26-07-2014 om 18:35

Rare fouten

Er staan wat rare fouten in mijn bericht wegens onwennig typen op ipad.

Barvaux

Barvaux

26-07-2014 om 19:42

haar

Ik zou me geen moment druk maken omdat een man her en der wat extra haartjes heeft zitten. Ik vind het echt zonde dat je daar niet door heen kunt prikken en zo maak je het jezelf echt veel te moeilijk.

Katniss: maar dan nog kan het gewoon een hele leuke man zijn want het zegt natuurlijk niet álles over zijn karakter. Ik heb geen ervaring met daten maar ik zou nooit zo'n eisen/wensenlijstje opstellen maar gewoon eens zien of het klikt en áls het klikt klikt het nog steeds als hij een linedancer is of haar op zijn rug heeft (daar wonen toch geen mensen zei mijn moeder altijd).

Katniss

Katniss

26-07-2014 om 19:55

Ja natuurlijk

Ik denk niet dat ik ooit zou gaan daten via een datingsite, maar ik denk dat ik zo min mogelijk eisen vooraf zou formuleren. Geen kleine kinderen en wel werk, dat zijn wel harde eisen. Verder hangt het toch af van de klik. Je kan zomaar een heel leuk man tegenkomen van 1,62 m. en die zou ik dan heus niet laten lopen (ik hoef er toch geen kinderen meer van
Van dat line dancen, ik heb toch het idee dat dat een beetje volks iets is en dat mensen die dat doen eerder bouwvakker dan accountant zijn. En er zullen best bouwvakkers zijn die intelligenter zijn dan ik, maar die heb ik nog nooit ontmoet (en toch zou ik ze niet op voorhand afwijzen, je kunt zomaar verrast worden). En een SP-stemmer, ja dat is ook zo wat. Hoeft geen probleem te zijn als je maar niet steeds in heftige discussies verwikkeld raakt, en als hij de VVD niet afkraakt.

Moeder

Moeder

26-07-2014 om 22:44

Rughaar

Ik ben 29 jaar samen geweest met iemand die steeds hariger werd en ik heb hem met alle liefde geholpen om het in toom te houden en me er ook niet erg aan gestoord. Maar aan zoiets begin ik natuurlijk niet meer. En aandacht schenken aan je uiterlijk zegt voor mij iets over je karakter. Net zoals mensen die tijdens een wandeling hun afval in de natuur gooien of mensen die hard rijden door een woonwijk. Dat zijn niet de mensen die ik bij voorkeur in mijn omgeving heb.
Over PVV stemmen, ik ken een paar mensen die daar voor uitkomen. Toevallig of niet zijn dat mensen die de hele tijd bezig zijn over buitenlanders, asielzoekers en uitkeringstrekkers. Met dat soort domme mensen heb ik niks en ook die hoef ik niet in mijn omgeving.
Een line dancer of bouwvakker kan er zeker mee door Enig niveau is fijn maar een breed interesse en fijn karakter is belangrijker.

Barvaux

Barvaux

26-07-2014 om 22:55

Kijk daar ga je al

Eerst moet tie intelligent zijn maar dan opeens mag een bouwvakker ook omdat een fijn karakter belangrijker is.... en dan is een wat harig type opeens een breekpunt omdat je al eerder haar verwijderd hebt?

Ik blijf het vreemd vinden en ik denk altijd dat mensen die zo'n lijst hebben stiekem liever alleen blijven omdat het zo'n 'gedoe' is om te wennen aan een nieuwe man. Je wil dan alleen iemand die volledig aan je lijstje voldoet want dan 'heb je er geen werk aan', maar ja zulke mannen bestaan niet of ze zijn al bezet

Het gaat je nooit lukken als je zo star blijft denk ik of je wil het niet?

Tja

Ik lees net dat je er 29 jaar met je ex op hebt zitten - en die is inmiddels een poosje verleden tijd.
Heel jong ben je nu dus niet meer, hetzelfde zal gelden voor een generatiegenoot die je graag als levensgezel wilt hebben. Ik zal geen geheim vertellen als ik vaststel dat met het klimmen der jaren van alles gaat hangen en lubberen en tja, veel mensen krijgen ook te maken met meer haargroei op ongewenste plaatsen. De strijd om er ' jong en leuk' uit te blijven zien is zwaar als je focust op de buitenkant. Terwijl die buitenkant mettertijd steeds meer te wensen over zal laten.

Ga voor karakter, gezelligheid, loyaliteit, trouw. Niet roken, oké. Niet te veel drinken, fijn. Maar verder...
Als er dan een klik is, kom je over de rest ook wel heen. Kom op zeg! Wil je nou een levensecht mens met enkge bagage ( dat kan niet anders op deze leeftijd) of wil je Ken van Barbie?

En verder ... Een man van 50 zonder kinderen zal, vrees ik, niet zoveel inlevingsvermogen hebben als het om ouderschap gaat.

Primavera

Primavera

27-07-2014 om 00:40

Dat rughaar zit je wel hoog, zeg

Jemig, mensen die verkiezen om hun lichaamshaar te laten zitten te vergelijken met mensen die afval in de natuur buiten wegsmijten vindt ik wel heel erg overtrokken. Ik krijg werkelijk de kriebels van mensen die gewoon lichaamshaar gelijk als 'onverzorgd' bestempelen alleen omdat het niet met hun schoonheidsideaal overeen komt.

Ik zou juist weer grote moeite hebben om me aan iemand te binden die niet alleen zulke oppervlakkige waardeoordelen over medemensen heeft, maar ze ook nog als universele waarheid aan de ander op wil dringen.

Persoonlijk val ik op intelligente mannen. Als ze een potje schaak van me kunnen winnen maken ze een kans .

Gelukkig hoef ik niet op zoek, want ik ben al jarenlang gelukkig getrouwd met een man waarvan ik me altijd afvraag waarom andere vrouwen zo'n lot uit de loterij nou hebben laten lopen. Maar nou weet ik het, hij heeft een beetje rughaar en dat is natuurlijk onverteerbaar voor een lang en gelukkig leven samen. Jammer voor degenen die hen misschien daardoor geen kans hebben gegeven. Ze weten niet wat ze missen. Maar ja voor hen zal eenzaamheid wel te verkiezen zijn boven zoiets 'vreselijks' als lichaamshaar...

Theekopje

Theekopje

27-07-2014 om 01:05

Amen primavera

"Aan zoiets begin ik natuurlijk niet meer".
Nee zeg, stel je voor. Liever alleen dan.

Laat de posting van Primavera eens goed op je inwerken. Met name dat deel over een lot uit de loterij.

Ik denk dat je eigenlijk geen relatie wil. Dat hier het cliché opgaat: mensen die willen zoeken een manier. Mensen die niet willen zoeken een excuus.

Annika

Annika

27-07-2014 om 11:45

en ik denk

Dat je de prins op het witte paard teveel aan het zoeken bent. Misschien zit ie wel op een boerenknol omdat het witte paard mank werd.
En wat nou als er een vreselijk geschikte kandidaat komt die bij nader onderzoek de afgrijselijke zonde heeft durven begaan om rughaar te hebben?
Ik denk dat je een te grove filtering hanteert. Een vergiet ipv een zeef.
Als je die dan naar mij toestuurt; alles wat ik vraag is pretoogjes, humor en zorgzaamheid en hij mag met rughaar op een boerenknol zitten.

Lynn

Lynn

27-07-2014 om 16:48

Huh rughaar

Meen je dat nou, Moeder: "Maar aan zoiets begin ik natuurlijk niet meer."

Veroordeel je iemand die er niets aan kan doen dat hij rughaar heeft, terwijl dat zo simpel verholpen kan worden (even rughaar scheren, kost toch niet zoveel tijd - niet bij mijn man). Gek om iemand daarop te veroordelen/af te serveren.

Oké, verzorg zijn, die snap ik. Gaat het je erom dat hij het heeft of dat hij het niet zelf regelmatig laat verwijderen?

Heel apart.

Maar goed, ik zou zeggen: succes ermee. Alleen zijn kan ook heel fijn zijn.

En overigens: is zou voorzichtig zijn met eisen, meer in termen van wensen denken.

Gek

Moeder

Moeder

29-07-2014 om 00:48

Rughaar

Jeetje, jullie slaan wel door op dat rughaar
Laat ik een poging doen. Er zijn een aantal eigenschappen bij mensen die ik waardeer en hoe dichter bij mij, hoe belangrijker dat is voor mij. Die andere mensen moeten helemaal zelf weten wat ze doen, daar ga ik niet over. Maar ik kan wel voor mezelf uitmaken wat voor soort mensen ik dicht bij mij wil hebben. Dat zijn dan bijvoorbeeld mensen die niet allerlei ongenuanceerde dingen over asielzoekers roepen, dat zijn dan mensen die niet hun boterhammenzakje in de struiken gooien, dat zijn dan mensen waar ik een goed gesprek mee kan voeren en dat zijn mensen die waarde hechten aan hun uiterlijke verzorging.
Dat houdt voor mij in dat de tanden schoon zijn, dat een man netjes geschoren is als hij niet kiest voor een baard en dat er niet aan alle kanten plukken haar uitsteken. Er zijn kleine tondeuses te koop voor de oren en neus dus dat hoeft geen probleem te zijn. Als iemand enorm veel rughaar heeft dan is het in mijn ogen verzorgder om dat weg te halen. Ik zeg niet dat iemand dat wel of niet moet doen, ik vind alleen dat het iets zegt over hoeveel waarde je hecht aan je uiterlijke verzorging. Dat is mijn mening en geen universele waarheid. Ook zeg ik daar niks mee over hoe anderen dat zouden moeten aanpakken, het is puur alleen mijn mening.
Mijn ex heb ik altijd geholpen met zijn rughaar als hij dat wilde scheren voordat hij bijvoorbeeld naar een zwembad ging. Dat heb ik nooit een probleem gevonden maar ik vind dat een intieme handeling en kan me niet voorstellen dat ik dat bij iemand anders zou gaan doen. Nog er van afgezien dat ik denk dat een volwassen vent die tot nu toe alleen is geweest dat soort dingen ook prima zelf kan organiseren.
Zoals ik in mijn beginpost schreef: Heel soms denk ik wel eens dat een nieuwe relatie leuk zou zijn. Een nieuwe relatie zou een optie kunnen zijn maar het is geen dringende behoefte. Als ik een man zou treffen dan zou hij een toegevoegde waarde moeten zijn in mijn leven waarmee ik weer terug kom op de eigenschappen die ik waardeer in mensen.
Wie weet heb ik een enorme klik met iemand en blijken dingen niet zo belangrijk te zijn maar voor nu, puur theoretisch, is het dus wel een overweging. Mocht ik ooit een man treffen met veel rughaar en toch helemaal hoteldebotel zijn, breng ik jullie meteen op de hoogte

Barvaux

Barvaux

29-07-2014 om 10:15

hmm

Volgens mij zie je niet eerst het rughaar voor je hoteldebotel bent dus ik zou maar voorzichtig zijn met hoteldebotel worden

creabea

creabea

29-07-2014 om 10:46

uiterlijke verzorging

haha, en ik val juist helemaal niet op mensen die hun uiterlijk tot in de puntjes verzorgd hebben Ik loop er zelf ook niet zo 'verzorgd' bij, ik scheer geen benen en oksels, gebruik geen deo en ik ga gemiddeld maar 2x in de week onder de douche. Veel te veel werk, bovendien krijg ik met mijn gevoelige huid alleen maar jeuk van dat scheren en douchen. En dat voor een bepaald schoonheidsideaal.... nooit begrepen waarom iedereen daar achteraan loopt.

En mijn vent heeft lang haar (te lui om naar de kapper te gaan), scheert zich 1x per week en gebruikt gelukkig geen geurtjes en heeft ook (een beetje) haar op zijn rug. Ik vind hem prachtig met zijn lange haar en ongeschoren kop, en hij ruikt lekker van zichzelf

Moeder

Moeder

29-07-2014 om 11:06

Altijd zo geweest

Maar Creabea, dat is toch logisch. Als je al lang samen bent met iemand dan hou je er andere standaarden op na. Mijn ex had ook zo z'n dingetjes waar ik me niet (echt) aan stoorde. Maar als je nieuw begint met iemand is je uitgangspunt heel anders. Dan kijk je naar iemand met hele andere ogen.
En ik vind een mens met ongeschoren oksels/benen/rug die zelden doucht helemaal prima. Leef en laat leven. Of ik er een relatie mee zou willen, dat is een hele andere vraag.
Barvaux, een van de dingen die ik graag zou doen met een eventuele vriend, is zwemmen en naar de sauna. Dan valt 'ie snel genoeg door de mand

Primavera

Primavera

29-07-2014 om 12:33

Ach Moeder

Ach Moeder, doe me een lol en vervang 'verzorgder' in jouw betoog nou eens gewoon door 'mooier'. Ik heb er geen enkele moeite mee dat je rughaar lelijk vind, dat is helemaal jouw smaak. Maar als je het woord verzorgder gebruikt bombardeer je gelijk iedereen die het niet wenst weg te halen als onverzorgd en daar ga ik van steigeren.

Om je een vergelijking te geven, ik vind over het algemeen kort haar bij vrouwen minder mooi als wat langer. Niemand die daar moeite mee heeft, dat is gewoon een persoonlijke voorkeur van me. Als ik echter ipv 'minder mooi' er een waardeoordeel aan zou hangen en zou zeggen dat ik kort haar 'onvrouwelijk' vind dan beledig ik een hoop mensen die waarschijnlijk me graag even uit zouden willen leggen dat kort haar helemaal niet onvrouwelijk is, maar gewoon een keuze hoe het haar te dragen, wat iemand anders juist beter vindt staan of makkelijker of wat dan ook.

Soms heb je het geluk iemand in je leven te ontmoeten waarmee het zomaar klikt, met wie je over alles wat je bezig houdt kan praten en die je kunt vertrouwen. Een persoon waarvoor je niet op je tenen moet lopen of allerlei kunstgrepen uit moet halen om je aantrekkelijk voor hem te maken, maar waarbij je gewoon jezelf kunt zijn. Iemand waarvan je de aanwezigheid waardeert en waarbij je vreemd genoeg je niet aan stoort dat hij er is als je dingen voor jezelf wilt doen, maar geruisloos ineens deel van je leven uitmaakt.
Op het moment besef je dat of hij dan toevallig hier of daar meer of minder haargroei heeft er niet toe doet, het tandpastadopje niet belangrijk is en zelfs niet of je dezelfde smaak of hetzelfde gevoel van humor hebt zolang je samen maar om de verschillen kunt lachen. Voordeel van een relatie gebaseerd op innerlijk ipv uiterlijk is dat het innerlijk een stuk minder verandert in tijd, terwijl uiterlijk verrekte tijdelijk is.

Één van de stomste dingen die ik in mijn leven gedaan heb is zo'n goede vriend met wie ik een geweldige klik had afwijzen, omdat het 'mijn type' niet zou zijn. Gelukkig besloot hij dat ik wel de vrouw van zijn leven was en liet hij zich door zoiets oppervlakkigs als mijn afwijzing niet van zijn stuk brengen. Ik had gewoon wat meer tijd nodig om te ontdekken dat hij óók de man van mijn leven was.
Nog geen 6 maanden later waren we getrouwd . Dat is nu bijna 15 jaar geleden en we zijn nog altijd absoluut gelukkig met elkaar.

Ik kan je alleen maar aanraden om dat stomme eisen- of wensenlijstje in de virtuele prullenbak te gooien en als je nou iemand ontmoet met wie je een klik voelt, ongeacht de rest, geef hem een kans. Je weet nooit wat voor een parel je weggooit door zo ( een beetje als een puber) op oppervlakkige kenmerken gefocust te blijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.