Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Eigen schuld dikke bult


kom op to geloof je nou echt dat alle moslims zo denken of is dit een reltopic?? Stop met het geloof erbij betrekken, Ik ben in mijn jeugd als nederlandse kleindochter van een koster zeer liefdevol geholpen door een islamitisch gezin in een hele moeilijke tijd , en nee niet bekeerd geen pogingen tot 

Pippeltje schreef op 02-06-2024 om 14:25:

Anniemvoornu; je bent er naar op zoek en probeert alles in dat daglicht te zetten.
Wat een onzin. Deze man heeft geprobeerd haar te bekeren, heeft geprobeerd haar te manipuleren; allemaal om haar zo ver te zien krijgen dat zij zich aanpastte aan zijn geloof en leefwijze. Haar beschuldigen van racisme is onredelijk. Ze zou anders sowieso niet met zo iemand ín de liefde zijn geraakt'.

Lees even het hele topic , ik ben niet aan het zoeken  , to heeft gewoon een lul van een vent aan de haak geslagen en ipv dat te erkennen haalt ze zijn geloof en cultuur als oorzaak aan

Anoniemvoornu schreef op 02-06-2024 om 15:43:

[..]

Lees even het hele topic , ik ben niet aan het zoeken , to heeft gewoon een lul van een vent aan de haak geslagen en ipv dat te erkennen haalt ze zijn geloof en cultuur als oorzaak aan

Die vent gebruikt toch ook zijn geloof en cultuur als excuus voor zijn gedrag? Dus logisch dat to dit benoemt. En sinds wanneer is de islam een ras?

waar zeg ik dat het een ras is!?

Schemerlampje schreef op 02-06-2024 om 16:17:

[..]

Die vent gebruikt toch ook zijn geloof en cultuur als excuus voor zijn gedrag? Dus logisch dat to dit benoemt. En sinds wanneer is de islam een ras?

Nee, dat lees ik nergens, hij wilde trouwen en een gezin beginnen, TO niet, er is nota bene besproken dat hij dan uiteindelijk met een ander zou trouwen en daar was ze blijkbaar helemaal oké mee tot het zover was dus.

TO haalt zelf steeds zijn cultuur/geloof erbij. Ze had ook kunnen concluderen dat dit geen match is en de verwachtingen mijlenver uit elkaar liggen ipv het steeds op zijn geloof/cultuur te gooien, dat heeft verder namelijk niks met de verwachtingen te maken.

Anoniemvoornu schreef op 02-06-2024 om 16:31:

waar zeg ik dat het een ras is!?

Omdat je het racisme noemt…

Overigens zegt to nergens dat alle moslims zo zijn, alleen deze man en zijn familie. 

 discriminatie beter?! Daarnaast vind to het nodig om te melden dat hij afghaans is dus ja 

"dat als hij mij echt had gewild, hij zijn enge cultuur naast zich zou neerleggen. "

Dat als jij hem echt had gewild je wel je had laten bekeren. 

HappyMe

HappyMe

02-06-2024 om 22:18 Topicstarter

@ moederkareltje
Eens. Het was bij beiden niet genoeg om alles op te geven, dat zeg ik ook. En mss moet ik zijn religie buiten beschouwing laten, maar vergist jullie niet, binnenskamers hoor je wat en vaak geen ok dinges. En uiteraard is niet iedereen als hij en zijn context, gelukkig maar. Bij deze laat ik dit zo, dit was om even alles te ventileren en dat is bij deze gebeurd, het doe niet meer zo'n pijn harten breken en helen weer, gelukkig maar! 

HappyMe, goed dat je bij je besluit bent gebleven en je niet laat gebruiken door deze vent. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.