Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-07-2023 om 21:15
Hoi allemaal,
Ik heb een vraag en wat inzichten nodig.
Wij hebben 4 jaar relatie en in totaal 5 kinderen. (10-15)
Beide goed contact met exen. Hij co-ouderschap, ik om weekend geen kids.
Wonen beide zelf met kinderen, niet samen.
We droomden van huis samen, trouwen.
Gaan met alle kids op vakantie, brengen geregeld dag in weekend samen door met z’n allen. Kids onderling gaat super. Zoeken elkaar ook op zonder ons.
Waar mijn vriend eerst wilde samenwonen is hij bijgedraaid. Hij heeft de droom niet meer. Teveel kids. Teveel gedoe en de puberteit die er aan komt. Ik begrijp dat maar au.
inmiddels ben ik ook wel een beetje terug gekomen van, al wil ik heel graag samen zijn met hem. Maar ik vond de vakantie ook al veel prikkels haha.
Maar goed. Hij woont nu ergens maar wil een nieuw huis kopen. Ons droomhuis. Voor zichzelf en zijn kids wil hij dat kopen en hen bieden waar we samen over droomden. (Voor alle kids) Au au.
Ik weet niet of ik dit kan handelen. Meeveren in zijn plannen/ zijn droom. Het voelt een beetje: waar sta ik/wij dan en het hele beeld ooit wel met z’n allen valt in duigen, leuk tzt alle spullen mee uitzoeken of verhalen aanhoren, blij zijn (voor hem) in dat droomhuis au.
Is dit mijn ego, mijn angst voor afwijzing, mijn schaamte naar buitenwereld (want iedereen lijkt wel samengesteld te gaan wonen zelfs exen) jaloezie naar dat droomhuis.
ik heb al heeeeel veel meegeveerd met deze man en dit voelt weer als een enorme rek. Ik word er onzeker van, ga twijfelen aan z’n gevoel voor mij. Kortom ik sta even op m’n kop en heb wat gedachtengangen nodig. Bedankt alvast!
30-07-2023 om 19:29
AnnaPollewop schreef op 29-07-2023 om 19:54:
[..]
Kleine waarschuwing om je niet rijk te rekenen met dat uit huis gaan, want voor je het weet zit je met een huis vol 20-24 jarigen die nergens een woning kunnen vinden...
De tijd dat iedereen met 18 jaar uitvloog ligt wel een beetje achter ons.
Dit ja.
De kinderen zijn tussen de 10 en 15. Dus de komende 10 jaar wonen er in elk geval nog wel kinderen thuis.
TO moet zich afvragen of ze 10 jaar wil latten. Haar vriend lijkt dat prima te vinden (en dat lijkt me een verstandige keuze met zoveel kinderen).
Ik weet uit ervaring ook wel dat leuk met elkaar spelen zo nu en dan wat anders is dan 24 uur per dag op elkaars lip zitten.
5 kinderen is ook veel. Straks krijgen ze verkering, komen er vrienden en vriendinnen over de vloer, willen blijven slapen... dan heb je een soort van B&B aan huis.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.