Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Eerste hulp bij ernstig liefdesverdriet


Bijtje82

Bijtje82

07-07-2022 om 12:53

Het is lastig he soms om alleen te zijn. Maar geef jezelf wat meer tijd. Nu al in een nieuwe relatie stappen is voor niemand goed. Voor jou jiet, de kinderen niet en zeker niet voor de nieuwe man. Je bent nu nog teveel bezig met vergelijken. 

Mom_40

Mom_40

07-07-2022 om 13:43 Topicstarter

Jullie hebben waarschijnlijk gelijk.
alleen zijn valt me idd moeilijk. De ontmoeting was toeval, en het klikte wel. Dus had ik zoiets van: waarom niet..
Ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik hier niet echt klaar voor ben.

Ik heb een grote kring rond me, veel vriendinnen, fantastische collega's, en zalige buren. Niet veel thuis, dus dit zorgt voor de nodige afleiding, goeie gesprekken,...

Alleen thuis zitten doet de gedachtenmolen terug draaien.

Bijtje82

Bijtje82

07-07-2022 om 14:26

Mom_40 schreef op 07-07-2022 om 13:43:

Jullie hebben waarschijnlijk gelijk.
alleen zijn valt me idd moeilijk. De ontmoeting was toeval, en het klikte wel. Dus had ik zoiets van: waarom niet..
Ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik hier niet echt klaar voor ben.

Ik heb een grote kring rond me, veel vriendinnen, fantastische collega's, en zalige buren. Niet veel thuis, dus dit zorgt voor de nodige afleiding, goeie gesprekken,...

Alleen thuis zitten doet de gedachtenmolen terug draaien.

Dit begrijp ik heel goed hoor. Maar een nieuwe relatie lost dat niet op.

Zeker niet als je nog van een ander houdt. Ik zou nu echt niet een nieuwe relatie kunnen beginnen of überhaupt sex hebben met een ander. Dat voelt gewoon niet goed.

Een nieuwe relatie als opvulling voor leegte is echt een slechte basis. 

Bijtje82

Bijtje82

07-07-2022 om 18:24

Soms zou ik willen dat mijn ex een nieuwe liefde kreeg. Steeds als ik denk dat het eindelijk een beetje rustig is, dan begint ie weer. 
Hij is de reden dat mijn huidige relatie is stuk gelopen vanwege het eeuwige gazanik en gezeur en negatieve/denigrerende opmerkingen over mijn vriend. Vriend vind mij en de kinderen geweldig, maar kan zich niet over hem en zijn gedrag heenzetten. 
Was net een poosje rustig en nu begint ie weer. Ik wil gewoon geen contact meer met hem. Hij beheerst mijn hele leven op een negatieve manier. 

Bijtje82

Bijtje82

11-07-2022 om 18:00

Hoe is het inmiddels met Mom_40? 

Mom_40

Mom_40

12-07-2022 om 14:48 Topicstarter


Bijtje82 schreef op 11-07-2022 om 18:00:

Hoe is het inmiddels met Mom_40?

Eventjes hervallen..  We hebben elkaar terug gezien en eventjes terug wat meer contact. Maar er is niets gebeurd. In de maand dat het uit is hebben we allebei kort iemand anders gehad, maar ja, dit werd (achteraf logisch gezien) bij geen van beiden iets. 

We zien elkaar nog graag, maar beseffen allebei dat we niet meer mogen en willen hervallen in het oude scenario. Ik heb er vrede mee.

En met jou?

Bijtje82

Bijtje82

12-07-2022 om 16:29

Mom_40 schreef op 12-07-2022 om 14:48:


[..]

Eventjes hervallen.. We hebben elkaar terug gezien en eventjes terug wat meer contact. Maar er is niets gebeurd. In de maand dat het uit is hebben we allebei kort iemand anders gehad, maar ja, dit werd (achteraf logisch gezien) bij geen van beiden iets.

We zien elkaar nog graag, maar beseffen allebei dat we niet meer mogen en willen hervallen in het oude scenario. Ik heb er vrede mee.

En met jou?

Behalve dat ie van de week nog fijne vakantie stuurde en we hem net voorbij reden op de snelweg en ff tuuterden geen contact eigenlijk. Valt me erg zwaar moet ik zeggen. 

Mom_40

Mom_40

12-07-2022 om 16:31 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 12-07-2022 om 16:29:

[..]

Behalve dat ie van de week nog fijne vakantie stuurde en we hem net voorbij reden op de snelweg en ff tuuterden geen contact eigenlijk. Valt me erg zwaar moet ik zeggen.

Ik weet het.. Maar zie het zo : hij doet je een gunst door je vaker met rust te laten. Zo gaat dit ook sneller voorbij.. en dat zal het ..

Bijtje82

Bijtje82

12-07-2022 om 17:35

Mom_40 schreef op 12-07-2022 om 16:31:

[..]

Ik weet het.. Maar zie het zo : hij doet je een gunst door je vaker met rust te laten. Zo gaat dit ook sneller voorbij.. en dat zal het ..

Heb nog niet het gevoel dat dit snel voorbij gaat. Ben echt zo onwijs gek op hem! 

Had voor het eerst in een relatie eigenlijk dat alles klopte. 

Bijtje, misschien helpt het je om je te realiseren dat het dan misschien voor jou klopte, maar voor je exvriend dus niet! En daarmee 'klopt' de relatie dus óók niet! (en wat jij en of hij daar ook voor verzachtende omstandigheden bij verzinnen: als het voor beide wel had geklopt was het nu niet uit!)
Dit was hem niet, jouw levenspartner. Dus doe jezelf een plezier en neem echt afstand 

Bijtje82

Bijtje82

12-07-2022 om 22:54

Jippox schreef op 12-07-2022 om 22:19:

Bijtje, misschien helpt het je om je te realiseren dat het dan misschien voor jou klopte, maar voor je exvriend dus niet! En daarmee 'klopt' de relatie dus óók niet! (en wat jij en of hij daar ook voor verzachtende omstandigheden bij verzinnen: als het voor beide wel had geklopt was het nu niet uit!)
Dit was hem niet, jouw levenspartner. Dus doe jezelf een plezier en neem echt afstand

Dat realiseer ik me prima. En de afstand is er ook. Maar wil niet zeggen dat je elkaar dan niet meer mag groeten of even een fijne vakantie kan wensen. We hebben geen hele gesprekken meer. 

Dat ik het er nog altijd moeilijk mee heb, is geen reden om iemand compleet te weren. Dat zou ik doen als er ruzie zou zijn of iets. Nu hopen we dat we allebei Los van elkaar gelukkig worden en tzt gewoon als goede vrienden even een biertje kunnen doen. Maar dat heeft nog tijd nodig en dat besef is er bij beiden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.