Relaties Relaties

Relaties

Anneloes

Anneloes

30-07-2014 om 14:48

Buik

Hoi ik ben benieuwd naar jullie visie op het volgende: Een vriendin van mij heeft een behoorlijke buik. Daar voelt ze zich rot over en heeft er van alles aan gedaan. Ze sport vijf tot zes uur per week, pittige cardio en eet zeer matig, weinig koolhydraten en vet. Maar die buik gaat niet weg. Nou ja, rot ze weet zich leuk te kleden dus ze is echt wel een leuk type, vinden wij, haar vriendinnen dan.
Ze was jaren lang alleen en durfde zelfs geen verkering omdat ze zat met haar buik. Nu leerde een man kennen onverwachts, en ze werden toch verliefd. Een jaar geleden, ze vertelde me nog dat ze haast niet durfde te vrijen vanwege die buik. Maar... gelukkig had hij ook een buik en nog wel anderhalf keer dikker dan die van haar dus wij zeiden dat ze juist ook wat dat betreft heel goed bij elkaar pasten.
Nu hoort ze dus deze week (nota bene van zijn ex aan wie hij het verteld had) dat hij dus de eerste acht maanden van hun relatie enorme moeite met haar buik had gehad. Ze is daar zo gekwetst over! Ja hij had het haar niet durven zeggen want dan had ze het uit gemaakt. Hij had er met allerlei mensen over gepraat met haar. Ja hij vond wel onredelijk van zichzelf gezien zijn omvang maar ja dit waren nu eenmaal zijn gevoelens.
Ik ben kwaad op die man! Zij heeft zich kwetsbaar opgesteld en zich voor hem geopend. En hij had zelf een veel dikkere buik notabe! Als je een beetje volwassen bent (hij loopt tegen de zestig) zet je je haar toch over heen? Of je maakt het uit met een nette smoes? Zoiets... Zij houdt hem nog wel de hand boven het hoofd 'ja maar als hij dat nu vindt' maar ze heeft wel verdriet en weet niet of ze wel verder kan ook al zegt hij ondertussen wel van haar lichaam te zijn gaan houden.
Maar afgezien daarvan: wat vinden jullie nou van zo'n opstelling van hem? Is het fair te balen van de dikke buik van je geliefde als je eigen buik nog dikker is? En hoe had hij zich beter op kunnen stellen?


Mijntje

Mijntje

30-07-2014 om 14:59

genoeg

Maar heb je er niet genoeg aan aan wat je er zelf van vindt? Ja dat is natuurlijk superlullig, ik kan er niets anders van maken.

Wat ik niet snap: wat is er dan na die 8 maanden gebeurd dat hij er geen moeite meer mee heeft? Ik zou niet willen dat mijn partner het met anderen heeft over zaken waar ik mij over schaam. Dat zou mijn vertrouwen wel vreselijk schaden.

Wees maar heel lief voor haar.

Anneloes

Anneloes

30-07-2014 om 15:05

genoeg Mijntje

ja dat hij er met anderen over praat vind ik ook laag. Maar ik heb niet genoeg aan mijn mening omdat ik er niet uitkom, meer een soort moreel dilemma: wat doe je als een hekel iets van de ander. Bijvoorbeeld het gebit (terwijl je zelf niet zo'n goed gebit hebt). Zeg je het dan, maak je het uit, moet je je er overheen zetten.

Ja we leggen haar flink in de watten

Barbara

Barbara

30-07-2014 om 15:07

ze zeggen wel

wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Ik vraag me af waarom mannen menen dat dat niet voor mannen geldt.(even zwart/wit gesteld)

Je persoonlijkheid zit in je hoofd en hart en niet in je buik, dat geldt evengoed voor hem.
En ja, uiteraard wil het oog ook iets en moet er een klik zijn.
Maar hij is toch verliefd op haar geworden?

Wat mij betreft zou dit einde oefening zijn.

Mijntje

Mijntje

30-07-2014 om 17:20

mijn man heeft ook een buik

Ik zelf vind de buik van mijn man ook niet (meer) mooi en dat heb ik wel eens gezegd, waarbij ik er wel bij zei wat ik wel mooi vind aan hem en hij weet/voelt dat ik van hem houd. Als je zoiets zegt dan moet je wel kunnen inschatten of je dit kan maken, en er moet voldoende vertrouwen zijn waarbij je alles kan zeggen tegen elkaar.
Ik denk wel dat die vriend wist van de schaamte van je vriendin of het is kennelijk niet zo'n aanvoelend type. Voor mij zou het ook einde oefening zijn, te weten dat hij dit soort dingen bespreekt met zijn vrienden.
Heel naar deze ervaring, want ze gaat zich onnodig alleen maar meer schamen.

Ik zou alleen nooit en te nimmer iets waarover mijn vriendin zich zo geneert op een forum gooien, hopelijk kent ze dit forum niet.

Anneloes

Anneloes

30-07-2014 om 18:22

Mijntje

oh maar ik heb het met haar overlegd hoor en ze leest mee.

Anneloes

Anneloes

30-07-2014 om 18:32

Mijntje en anderen

Ja die vriend wist dat het voor haarzelf een heel gevoelig punt was. Daarom durfde hij ook niks te zeggen. Echter hij vond het wel lelijk en hij sprak met die vrienden omdat hij het juist niet lelijk wilde vinden maar er wel mee zat. Nou ben ik benieuwd wat jullie vinden dat je in zo'n situatie moet doen: het aangaan met degene die het betreft, je terugtrekken of naarstig proberen die buik dan maar wel mooi te vinden

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

30-07-2014 om 18:37

wat een kwal van een kerel

dat hij daar zo over praat, dat het via zijn ex nog bij haar komt ook. Dat hij er moeite mee heeeftt is een gevoel, daaar je nietss aan.
Mannen schijnen zich aaltijdd een soort houding aan te moeten meten dat hun vrouw mooi moet zijn en zij zelf er zo onverzooooorgd bij mogen lopen, alsof dat niet uitmaakt. Ik heb daar ook een hekel aan.
Van de week nog hoorde ik een onooglijk ventje praten over ' lelijke wijven' en hoe je daar mee om kon gaan.....bbbbbbrrrrr. Ik snap nooit waar ze het lef vandaan halen.

Maar even een praktisch antwoord op jouw vraag. Je mag er het jouwe over denken maar het is geheel aan je vriendin om er mee om tee gaan of om de relatieee te stoppen of niet. Als vriendin moet je er alleen maar voor haar zijn. Als jij jouw mening te veel opdringt over haar vriend heeft ze niks aan je. Dus gheen dilemma voor je, juist meer de tip om je op je vriendin te richten en je niet af te vragen wat je vindddt, maar bescheiden tee blijven.
succes

Anneloes

Anneloes

30-07-2014 om 18:49

Bulletje en alle anderen

Nou voor het verder gaat over de rol van vriendin: ik ben zelf die vrouw.
Ik twijfelde zelf over wat ik ervan moet vinden omdat, zoals jij zegt, als je iets voelt, dan voel je dat.
Maar als ik hier de vraag als slachtoffer ga stellen denk ik dat iedereen me gaat aanraden om het wel of niet uit te maken. Nou weet ik vrijwel zeker dat dit einde verhaal is, maar ik wil toch graag de mening over hoe hij er dan mee om had kunnen gaan. Dat het een lul is weet ik wel maar beantwoorden jullie nou eens deze vraag:

Hij wist dat het een punt voor haar was en ging het daarom niet met haar aan. Echter hij vond het wel lelijk en hij sprak met die vrienden omdat hij het juist niet lelijk wilde vinden maar er wel mee zat. Nou ben ik benieuwd wat jullie vinden dat je in zo'n situatie moet doen: het aangaan met degene die het betreft, je terugtrekken of naarstig proberen die buik dan maar wel mooi te vinden

Katniss

Katniss

30-07-2014 om 18:56

Dan houdt het toch op?

Ik heb wel eens gedated met een man met overgewicht, of eigenlijk was hij afgevallen van 140 naar 100 kilo. Nu had die meneer nog meer issues maar ik kon toch ook niet wennen aan dat enorme lijf en dat het allemaal zo hing. Dat kan, en wat mij betreft mag je dat ook gewoon vinden, en ik heb de relatie ook verbroken. Je zou je partner in alle aspecten 'mooi' moeten vinden, of in ieder geval niet dingen dermate storend vinden dat je die met andere mensen moet gaan bespreken.
Het komt er eigenlijk op neer dat hij gewoon niet verliefd genoeg was, anders kijk je door dat soort uiterlijkheden heen.

Mijntje

Mijntje

30-07-2014 om 18:56

quitte

Ik neem aan dat je vriendin geen 20 is en tsja, op een gegeven moment krijgen veel vrouwen iets van een buik die niet weg te trainen is.
Het zou beter zijn als die vriend er met haar over sprak. Dan kan zij ook zeggen dat zij zijn buik ook lelijk vindt en dan staan ze quitte
Ik denk dat ze met hem moet praten en vertellen hoezeer dit allemaal haar kwetst. Idd zou ik niet adviseren deze relatie te stoppen, of en wanneer is haar eigen zaak, er moet toch eerst worden gepraat met elkaar. Het heeft nu ook even tijd nodig want het was vast een shock.

Grote kans dat die man een complexje heeft over zijn eigen buik en dit op haar projecteert. Het ligt dus niet aan haar dikke buik.

guera

guera

30-07-2014 om 21:42

Misschien hard

Maar ze is geen 20 meer. Op een gegeven moment denk ik get over with it. Hoe lang ga je je onzeker voelen over een buik?

En ik denk dat vrouwen niet roomser moeten zijn dan de paus. Nooit met vriendinnen gesproken over een slechte tongzoen, rughaar, witte sokken of weet ik veel van mannen/je man/vriend?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-07-2014 om 22:08

Die vraag beantwoorden

Vind ik moeilijk. Ik zou het niet weten. Ik denk dat ik geen 8 maanden zou gaan zitten emmeren. Als ik er moeite mee heb heb ik er moeite mee. Beetje zoals Katniss zegt dus.

Ik kan me wel voorstellen dat hij het los van elkaar ziet. Mijn man heeft een flink behaarde rug en ik heb flink behaarde benen. Toch heb ik meer moeite met zijn rug dan met mijn benen, om maar eens een ander draadje aan te halen en ik vermoed dat dat voor hem precies andersom is. Naar jezelf kijk je toch vaak anders dan naar een ander. Soms positief, soms negatief.

tut

tut

31-07-2014 om 06:10

probleem

is je eigen kwetsbaarheid. Accepteer je dat je niet perfect bent, vind je jezelf mooi (met alles erop en eraan)
Niet durven vrijen gaat wel ver. De buik is niet het probleem, maar je gevoelens daaromtrent.
Niet aanvallend bedoeld, maar ik zou daar iets mee doen.
Zodat je ook niet meer gekwetst kunt worden door zo'n loser, je buik bespreken met zijn ex??!

Linda

Linda

31-07-2014 om 09:46

Ander geluid

Net als Guera denk ik: als wij als vrouw met iets zitten m.b.t. onze vriend/man, dan bespreken we dat toch ook met andere vriendinnen?

En heb je zelf niet soms dat je iets niet leuk/vreselijk vindt, maar het eigenlijk heel erg vindt dat je dat denkt?

Oftewel: ik kan me voorstellen (weet het niet, ken je vriend niet) dat je vriend jouw buik niet mooi vond en dat eigenlijk ook niet leuk vond dat hij dat vond. Hij besprak het met zijn vrienden, want hij zat ermee: leuke vriendin, maar niet zo'n mooie buik. Misschien dat dat praten met die vrienden hem heeft geholpen om het te accepteren, want zo begrijp ik het: na 8 maanden heeft hij er geen probleem meer mee. Hartstikke goed toch dat hij iets leert accepteren waar hij eerst (terecht of onterecht) moeite mee had.

Misschien dat die vrienden zelf gezegd hebben: joh wat zeur je, jouw buik is 1,5 keer zo dik?!

Anyway, ik snap dat je gekwetst bent, maar zou je vriend niet meteen veroordelen, als het verder wel een leuke vriend is natuurlijk!

Als hij het meteen eerlijk gezegd had, was dat (ook) superkwetsend geweest en had je het misschien meteen uitgemaakt, terwijl hij jou daar te leuk voor vindt en dat juist niet wilde! Of hij had het met een smoes uit moeten maken, terwijl hij dat juist niet wilde. Best een dilemma voor hem!

Het is wel (erg) jammer dat je via zijn ex nota bene terughoort dat hij het met zijn vrienden besprak, daar had hij n.m.m. voorzichtiger mee moeten zijn en beter aan moeten denken. Maar zeg, ik bespreek ook allerlei dingen met vriendinnen waarvan ik er ook vanuit ga dat ze niet bij mijn man terecht komen. En als dat wellicht via via toch het geval is, dan is dat jammer. Maar niet meteen verkeerd als mijn doel is door het te bespreken juist beter ermee om te kunnen gaan.

Ik zou met je vriend praten en kijken hoe hij er nu over denkt, waarom hij het besproken heeft, of hij snapt hoe kwetsend het is dat hij met zijn buik die van jou niet mooi vond en hoe kwetsend het is dat je het via zijn ex hebt gehoord.

Als hij daar goed op reageert, en je hem verder leuk vindt, zou ik me erover heen zetten. Maar goed, ik ben jou niet. Uiteindelijk zegt je eigen gevoel wel of je dit akkefietje van hem kunt accepteren of niet. Maar in elk geval zou ik er met hem over praten.

Sterkte.

Barvaux

Barvaux

31-07-2014 om 09:54

Helemaal eens met Linda

Linda zegt precies wat ik denk. Vrouwen bepraten alles met hun vriendinnen begrijp ik wel eens (hoe was de date, was hij lelijk, was hij dit, was hij dat). Wellicht heeft hij het goed bedoeld door met zijn vrienden te praten over het deel van zijn vriendin wat hij niet mooi vindt en hoe hij daar mee om moet gaan.

Het enige vervelende wat ik zie is dat zijn ex dat te horen kreeg. Ik zou hem nog een kans geven maar wel zeggen dat hij moet bedenken met wie hij praat als hij problemen heeft.

Anneloes

Anneloes

31-07-2014 om 11:33

Jullie hebben gelijk... maar

Ik denk dat het zo is gegaan als Linda beschrijft. En ik zou me er zeker over heen kunnen zetten als dit het enige was. Hij is echter ook met die ex nog naar bed geweest en heeft nog meer van mij besproken en gedeeld met haar. dingen die te intiem zijn om hier neer te zetten. verraad dus. Maar goed, dat is een ander verhaal Verder leek het een zeer leuke man en, zeker de laatste tijd, leken we op heel veel fronten prima bij me te passen. Dat van die buik zou ik echt accepteren zeker omdat ik voelde dat het over was. Maar het totaalplaatje is nu wel erg wrang geworden.

Tippie

Tippie

31-07-2014 om 12:31

heel eerlijk.....

Toen ik mijn man voor het eerst zag vond ik ook niet alles even mooi en leuk aan hem. Ik was wel verliefd. Dit heb ik ook met mijn vrienden besproken. Ik zou heel boos worden als een van mijn vrienden dit zouden vertellen aan hem. Toen vond ik niet alles even mooi. Nu zie ik het niet meer zo. Ik vind hem leuk zoals hij is .
Nog een voorbeeld. Toen mijn ouders gescheiden waren en mijn vader had een nieuwe vriendin voorgesteld aan ons. Toen hoorde ik hem tegen zijn zus zeggen. "ze heeft wel kleine ogen he". Zijn zus zei toen: " Ach dat geeft toch niet, ze is verder een heel leuke vrouw. Ik snap dat je je gekwetst voelt maar ik denk dat dat niet nodig is. Het is vrij normaal om gevoelens over je nieuwe partner te delen met je vrienden. Dat die vrienden dit doorvertellen snap ik alleen niet. Trek het je niet aan.

Anneloes

Anneloes

31-07-2014 om 12:56

Tippie

Zijn vrienden vertellen het niet door. Nee zijn ex waarmee hij vreemd gegaan is, vertelt het door.

Primavera

Primavera

31-07-2014 om 14:37

Sorry?

Begrijp ik het goed? Hij is vreemd gegaan door weer met zijn ex in bed te duiken en je grootste probleem is dat ze over jouw buik hebben gesproken???

Katniss

Katniss

31-07-2014 om 14:38

Zoals Primavera

Het vreemdgaan lijkt mij erger dan het bespreken van je buik. Exit dus voor deze meneer, wat een droeftoeter.

Anneloes

Anneloes

31-07-2014 om 15:01

ja

jullie hebben gelijk: weg ermee

Anneloes

Anneloes

31-07-2014 om 17:20

Verduidelijking

Ja dat vreemdgaan een tijdje terug was al bijna de druppel. toen begon ik langzaam te voelen dat ik hem nog een keer de kans wilde geven... Maar toen kwam er een brief van zijn ex waarin ze vermeldde wat hij over mijn buik gezegd had. ook bitcherig van haar, maar goed, hij is de verantwoordelijke hier.
En ja de combinatie van die feiten zijn de limit voor mij. Ik heb vanmiddag de relatie verbroken.

Barbara

Barbara

31-07-2014 om 18:50

anneloes

Dat was vast niet makkelijk voor je, maar wilde je even als steuntje in de rug meegeven dat ik het erg goed vind dat je niet langer bent blijven hangen en ronduit voor jezelf hebt gekozen. Jij verdient beter!

Mijntje

Mijntje

31-07-2014 om 19:22

doel

Dit was waarschijnlijk wel het doel van die ex. Nu mag ze hem weer hebben Maar dat hij vreemd gaat met zijn ex was nog veel kwalijker.
Sterkte en veel geluk over een poosje met een leukere man!

Donna

Donna

31-07-2014 om 23:06

Anneloes

Ik vind het een vreselijke eikel. Ondanks een hoop geleuter met mijn vriendinnen, ga ik het echt niet uitgebreid over de kwetsbaarheden van een ander hebben, daar moet je betrouwbaar genoeg voor zijn. Dus wat mij betreft is het geklets over de buik al een teken van onbetrouwbaarheid, het vreemdgaan past in het plaatje. Ik hoop dat deze ervaring er niet voor gaat zorgen dat je geen andere relatie meer aan durft te gaan. Heel veel sterkte, en knap van je dat je deze kwal aan de kant hebt gezet!

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2014 om 19:29

Buik en vreemdgaan

Als alles koek en ei is, had onderwerp 'buik' nog wel opgelost kunnen worden denk ik. Maar dat hij tijdens jullie relatie met zijn ex tussen de lakens is beland zou voor mij het vertrouwen denk ik té erg beschadigd hebben. Dan wordt het een optelsom. Én hij respecteerde niet dat je je kwetsbaar hebt opgesteld én hij respecteerde jullie kersverse relatie niet. Groot gelijk dat je er een punt achter hebt gezet. En hou je poot nu wel stijf.

+ Brunette +

+ Brunette +

05-08-2014 om 19:27

Het is haar gelukt.

Toen ik het draadje begon te lezen, kreeg ik het idee dat die ex het expres tegen jou heeft gezegd. Om te stoken. Want zoals anderen al zeggen: wie vertelt er nooit eens iets intiems aan vrienden? Daarna bleek dat hij ook nog met haar vreemd was gegaan. Daarmee werd mijn vermoeden bevestigd. Stom van hem. Nu is hij je kwijt.

Liz

Liz

05-08-2014 om 20:35

Zou zomaar kunnen dat ex jouw vriend (nu ex-vriend) terugwilde. Wie weet is het haar door jou dit te vertellen en doordat je het uitgemaakt hebt nog gelukt ook.

Anneloes

Anneloes

06-08-2014 om 13:59

Ja ik zie het als een feekserig wild om zich heen slaan van die ex. Maar ja de bron ligt bij hem toch? Als hij niet vreemd was gegaan met haar, was dit hele verhaal over mijn buik ook niet boven komen drijven
Als hij het alleen met een vriendin had besproken (en ja soms kan een ex dat zijn) was het -gecombineerd met het feit dat hij het de laatste maanden niet meer had, veel minder een punt geweest. Als hij een keer met die ex was gegaan, had ik daar - zeer schoorvoetend- ook nog wel door heen werken. De combinatie, de optelsoms maakt het zo wrang...
Ik denk eerder dat dit een soort absolute closure voor zijn ex en hem zou kunnen zijn, hij is met mij gegaan terwijl hij toch een soort bandje met haar had (en daar niet waarachtig over was). Nu is hij ons allebei kwijt en ligt de weg weer open voor nieuwe vrouwen. Zoiets.
Het doet allemaal heel erg pijn

Anneloes

Anneloes

06-08-2014 om 14:59

ex2

En daarbij... het is een vrouw die zwak in het leven staat, psychiatrische problematiek, erg eenzaam. Hij heeft toegegeven dat het hem niet eens om haar ging (aan haar en mij ... Ik vind het persoonlijk erg laag van hem dat hij juist zo'n makkelijke prooi kiest. Ik vind het van haar absoluut feekserig om mij erin te betrekken maar ik begrijp haar positie ook wel weer een beetje. Heb wel gezegd (nog voordat ik de verhouding verbrak) dat ze me nooit meer hoefde te schrijven. Hij heeft gezegd (nog voordat ik de verhouding verbrak) dat hij alle contact met haar verbrak. Maar ja.. misschien rennen ze nu wel weer naar elkaar toe. Daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.