Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Band met je broer/zus


Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 21:32:

[..]

Weet ik niet. Het lijkt mij zwaar

Het is mij niet duidelijk wat je met zwaar bedoeld? Wat is dan zwaar?

Voor mijn ouders ja, ziekenhuis bezoek, onzekerheid wat er aan de hand is maar voor een dreumes, peuter niet, die leeft gewoon zijn leven, weet niet beter. Op de kleuter- en lagere school was ik vooral jaloers: ze kreeg mooier, want aangepast, speelgoed, hoefde niet naar school, wel elke dag paardrijden, zwemmen en zo, op de middelbare vond ik het vooral hinderlijk als ze thuis was, ze gilde en ik kan niet tegen harde geluiden.

Maar dat maakt het allemaal nog niet zwaar, ik hoefde niet te zorgen of zo. 

Mona-xxx

Mona-xxx

02-09-2022 om 22:55 Topicstarter

Ysenda schreef op 02-09-2022 om 22:50:

[..]

Het is mij niet duidelijk wat je met zwaar bedoeld? Wat is dan zwaar?

Voor mijn ouders ja, ziekenhuis bezoek, onzekerheid wat er aan de hand is maar voor een dreumes, peuter niet, die leeft gewoon zijn leven, weet niet beter. Op de kleuter- en lagere school was ik vooral jaloers: ze kreeg mooier, want aangepast, speelgoed, hoefde niet naar school, wel elke dag paardrijden, zwemmen en zo, op de middelbare vond ik het vooral hinderlijk als ze thuis was, ze gilde en ik kan niet tegen harde geluiden.

Maar dat maakt het allemaal nog niet zwaar, ik hoefde niet te zorgen of zo.

Nee maar het lijkt mij zeker zwaar als je klein bent dat de aandacht van je ouders alleen maar naar je zusje gingen. En omdat jij gezond was maakte zich minder zorgen om jou. Dat lijkt mij vooral zwaar dat je ziet dat je zusje meer aandacht kreeg.

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 22:55:

[..]

Nee maar het lijkt mij zeker zwaar als je klein bent dat de aandacht van je ouders alleen maar naar je zusje gingen. En omdat jij gezond was maakte zich minder zorgen om jou. Dat lijkt mij vooral zwaar dat je ziet dat je zusje meer aandacht kreeg.

Dat is een verkeerde aanname, want ik had mijn ouders 5 dagen per week voor mijzelf. En als peuter/kleuter toen mijn zus nog thuis woonde valt je dat verschil echt niet op dat komt later pas.

Mijn leven was niet veel anders dan dat van mijn vriendinnen. Ik had de luxe van een speelzolder, die hoefden we maar 1x per week op te ruimen in tegenstelling tot spelen in een slaap- of huiskamer bijvoorbeeld.  Zwemmen deden we in het zwembad van de instelling, vriendinnetje ging altijd mee. Had je het hele zwembad met 2 gezinnen. Ik ging net als mijn vriendinnetjes op gym en paardrijden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.