Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Bijtje82

Bijtje82

10-07-2022 om 13:57

Apps voor nieuwe contacten.

Hey allemaal, 

Ik ben zoals velen met mij, soms best alleen of eenzaam. Zeker als de kinderen er niet zijn. 
Heb wel wat vrienden, maar die geven vaker niet thuis dan wel.

Nu ben ik eens wat aan het rond zoeken geweest of er apps zijn zoals bijvoorbeeld Happn, waar je mensen uit je omgeving kunt leren kennen. Dit zonder dat er direct de intentie is voor een relatie of date. 
Happn is vooral leuk omdat je kunt zien wie je in je omgeving bent tegen gekomen. Alleen om te zien wie jou is tegen gekomen moet je betalen. 
Op zich niet zo'n punt, maar dit kan alleen met een creditcard.

Heb voor nu een app gevonden "chat met vreemden" werkt op zich prima, lekker anoniem. Je hoeft geen fotos te uploaded en als je wilt zou je kunnen video bellen. Is ook gratis app, tenzij je specifieke opties wilt dan zou je iets moeten betalen. 
Leuke is dat je willekeurig iemand krijgt toegewezen voor een chat. Nadeel is dat er veel vieze mannetjes tussen zitten.

Wie weet nog een andere leuke app waar je gewoon vrij blijvend contacten kunt leggen? 


Ik ken iemand die op een app zat waar mensen dingen organiseerden. Zij ging graag wandelen en zo ontstond er een groep die steeds samen afspraken. Zoek je zoiets of zoek je een relatie? 

Bijtje82

Bijtje82

10-07-2022 om 17:37

Rhonda schreef op 10-07-2022 om 14:59:

Ik ken iemand die op een app zat waar mensen dingen organiseerden. Zij ging graag wandelen en zo ontstond er een groep die steeds samen afspraken. Zoek je zoiets of zoek je een relatie?

Dat NMLK had ik naar zitten kijken, maar dat leek me meer iets voor groep contacten? Kan het mis hebben hoor.

Ben niet perse op zoek naar een relatie, meer gewoon gezellig contact. Ongeacht met wie. Groepen is voor mij een beetje een no-go. Ik bouw dat soort dingen liever geleidelijk op. Ben niet zo goed met grote nieuwe Groepen. 

Die chat waar ik nu zit is op zich prima hoor. Je kunt alleen niet zien met wie je chat. Tenzij je zou videobellen. Maar dat zal ik niet snel doen. Er is ook geen mogelijkheid om foto's te zien of delen. Enerzijds wel fijn, dan krijg je niet steeds die vraag.

Maar merk dat vooral de mannen uit zijn op sex of dirty talk. 

Bijtje82

Bijtje82

10-07-2022 om 17:40

--- schreef op 10-07-2022 om 14:39:

Google:

https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/daarom-nmlk
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.myyearbook.m&hl=nl&gl=US
https://unblnd.com/blog/nl/5-beste-apps-om-onmiddelijk-nieuwe-vrienden-te-maken-ontmoet-mensen-met-dezelfde-interesses
https://www.gewoon-vrienden.nl/

Die had ik idd ook gevonden. Kan prima met Google overweg. Maar Google laat in eerste instantie vooral de populaire apps zien, terwijl er zoveel meer is.

Happn is in de basis heel leuk, alleen kun je er niks mee als je niet betaald. Maar het leuke daarvan is dat je ziet wie er op dat moment in je omgeving is. 

Ik zou je aanraden om iets van vrijwilligerswerk, commissie, clubje of iets dergelijks te gaan doen. Bijvoorbeeld op de school van je kinderen, of sportclub, of iets anders waar je affiniteit mee hebt. Of zelf een hobby zoeken.
Zo'n app klinkt leuk, maar als je niet weet met wie je zit te praten, in hoeverre is er dan echt sprake van vriendschap?

Bijtje82

Bijtje82

10-07-2022 om 19:00

MamaE schreef op 10-07-2022 om 18:25:

Ik zou je aanraden om iets van vrijwilligerswerk, commissie, clubje of iets dergelijks te gaan doen. Bijvoorbeeld op de school van je kinderen, of sportclub, of iets anders waar je affiniteit mee hebt. Of zelf een hobby zoeken.
Zo'n app klinkt leuk, maar als je niet weet met wie je zit te praten, in hoeverre is er dan echt sprake van vriendschap?

Dat weet je nooit. Ik heb vrienden, of tenminste zo noem ik ze.. Die zie of hoor ik nooit en als ik ze wel zie is het altijd goed. Maar in hoeverre geldt dat dan als vriendschap. 

Soms wil je gewoon even kletsen met iemand als je omgeving niet thuis geeft. En ik ben niet iemand die makkelijk irl een praatjes met iemand aanknoopt,online gaat me dat veel makkelijker af. Uiteindelijk kun je dan besluitennof of je iemand gaat ontmoeten of niet. Dan weet je al wel een beetje wat je voor vlees in de kuip hebt. 

Ik heb hobbies hoor, maar je moet er ook maar net aansluiting in vinden.

Vind het anoniem zijn soms best een veilig idee.

Fijne van deze app is wel dat als je de chat verlaat, je dan ook niet meer door die persoon benaderd kunt worden. Tenzij je dat zelf wilt. Nadeel is zoals ik al zei dat je geen foto's kun zien. Maar wel een soort van videogesprek kunt voeren als je dat wilt. 

Bijtje82 schreef op 10-07-2022 om 19:00:

[..]

Dat weet je nooit. Ik heb vrienden, of tenminste zo noem ik ze.. Die zie of hoor ik nooit en als ik ze wel zie is het altijd goed. Maar in hoeverre geldt dat dan als vriendschap.

Soms wil je gewoon even kletsen met iemand als je omgeving niet thuis geeft. En ik ben niet iemand die makkelijk irl een praatjes met iemand aanknoopt,online gaat me dat veel makkelijker af. Uiteindelijk kun je dan besluitennof of je iemand gaat ontmoeten of niet. Dan weet je al wel een beetje wat je voor vlees in de kuip hebt.

Ik heb hobbies hoor, maar je moet er ook maar net aansluiting in vinden.

Vind het anoniem zijn soms best een veilig idee.

Fijne van deze app is wel dat als je de chat verlaat, je dan ook niet meer door die persoon benaderd kunt worden. Tenzij je dat zelf wilt. Nadeel is zoals ik al zei dat je geen foto's kun zien. Maar wel een soort van videogesprek kunt voeren als je dat wilt.

Ja, ik heb ook wel vrienden die ik niet per se vaak spreek of zie, maar met wie het wel altijd goed is. Maar zo'n chat app voelt voor mij een beetje hetzelfde als dit forum. Je komt mettertijd best het een en ander te weten over anderen, met sommigen voel je meer een klik dan met anderen, maar je kent ze niet persoonlijk. Ik snap de veiligheid van anoniem zijn wel hoor. En ook dat je makkelijker een probleem online deelt dan in het echt met iemand die je niet kent. Maar een echte vriendschap sluiten met iemand die ik alleen vanachter een scherm ken, dat lijkt me erg lastig. Dat is natuurlijk wel voor ieder persoonlijk. Ik zou bij zulke chats toch te veel het idee hebben van vreemde types met andere intenties dan de mijne zeg maar.

Bijtje82

Bijtje82

10-07-2022 om 23:14

MamaE schreef op 10-07-2022 om 21:55:

[..]

Ja, ik heb ook wel vrienden die ik niet per se vaak spreek of zie, maar met wie het wel altijd goed is. Maar zo'n chat app voelt voor mij een beetje hetzelfde als dit forum. Je komt mettertijd best het een en ander te weten over anderen, met sommigen voel je meer een klik dan met anderen, maar je kent ze niet persoonlijk. Ik snap de veiligheid van anoniem zijn wel hoor. En ook dat je makkelijker een probleem online deelt dan in het echt met iemand die je niet kent. Maar een echte vriendschap sluiten met iemand die ik alleen vanachter een scherm ken, dat lijkt me erg lastig. Dat is natuurlijk wel voor ieder persoonlijk. Ik zou bij zulke chats toch te veel het idee hebben van vreemde types met andere intenties dan de mijne zeg maar.

Oh ja absoluut gelijk hoor. En ben er al veel tegen gekomen met de verkeerde intenties. Maar ook best al wel leuke gesprekken gehad. Zelfs al iemand die me de liefde verklaard heeft, zonder dat ik hem ooit gezien heb. Aardig kerel hoor, maar zo'n afknapper dat schat lieverd en ik ga je zien in mijn dromen. 🤣 

Maar goed, voor nu is het leuk wat te kletsen. Je krijgt ook vrouwen op je chat, maar die kappen altijd snel af. Die zitten er vooral voor de mannen.

Ik ga er niet van uit dat dit echte vriendschappen oplevert hoor, maar soms is een gezellig gesprek wel ff leuk. Maar je prikt zo door mannen heen die op dingen uit zijn die ik niet wil. 

helaas geen tips voor jou, want zo’n app lijkt mij juist verschrikkelijk! Nu ben ik ook een ‘makkelijke’ prater en leg snel contacten, maar als ik niet zou weten met wat voor persoon ik aan het ‘praten’ ben, zou ik juist niet open kunnen (of willen) zijn. Het zou voor mij gewoon niet oprecht voelen ofzo, terwijl dit mss nergens op slaat hoor, maar ik ontmoet dan ook liever mensen irl en zou me dan eerder aansluiten bij de eerder genoemde NMLK.

Bijtje82

Bijtje82

11-07-2022 om 18:25

Kersje schreef op 11-07-2022 om 18:19:

helaas geen tips voor jou, want zo’n app lijkt mij juist verschrikkelijk! Nu ben ik ook een ‘makkelijke’ prater en leg snel contacten, maar als ik niet zou weten met wat voor persoon ik aan het ‘praten’ ben, zou ik juist niet open kunnen (of willen) zijn. Het zou voor mij gewoon niet oprecht voelen ofzo, terwijl dit mss nergens op slaat hoor, maar ik ontmoet dan ook liever mensen irl en zou me dan eerder aansluiten bij de eerder genoemde NMLK.

Het is soms ook tenenkrommend hoor. Al heb ik ook best wel wat leuke gesprekjes gehad. Niet diepgaand, maar gewoon ff gezellig op stille momenten. Alsof je bij de bushalte ff een kort gesprekje aanknoopt. Dat gaat meestal ook nergens over, maar kan soms best gezellig zijn. 

Ik verwacht ook zeker geen hechte vriendschappen oid. Maar voor nu is het gewoon ff afleiding. Deze app althans.

Als de tijd daar is wil ik wel gewoon wat serieuzere contacten m/v niet perse voor een relatie. Zit nu niet echt lekker in mijn vel, dus dat is een slechte basis. 

er was hier op t forum toch ook een chatmogelijkheid? 

Bijtje82

Bijtje82

11-07-2022 om 23:46

Rhonda schreef op 11-07-2022 om 23:41:

er was hier op t forum toch ook een chatmogelijkheid?

Niet dat ik weet. 

Rhonda schreef op 11-07-2022 om 23:41:

er was hier op t forum toch ook een chatmogelijkheid?

Die was er vroeger wel. Goede herinneringen aan, urenlang gechat met een clubje OO-ers. Maar volgens mij is dat er niet meer.

Bijtje82

Bijtje82

11-07-2022 om 23:56

Jammer wel eigenlijk. Hier zitten voor zover ik kan afleiden van de berichten, best leuke mensen. 

Kom we maken gewoon een OO WhatsApp groep😅

Het is wel mogelijk om andere forummers privé berichten te sturen en op die manier een soort van te chatten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.