Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Angst en onzekerheid in relatie


Anoniemm schreef op 15-08-2022 om 09:48:

Zelf veranderen? Ik vraag me af waarom. Een paar voorbeelden; ik heb namens de kinderen voor moederdag een setje gegeven met douchegel en cremes. Weet je wat ik als reactie kreeg? Dat wil ik helemaal niet, dat gebruik ik niet. Weet je wat ik voor vaderdag kreeg? De set die de kinderen voor moederdag hadden gegeven.
Weet je wat ik voor me verjaardag heb gehad? Niks, en dat terwijl we in therapie zijn.
Laatst waren we net wakker, ik denk zoek toenadering en leg m'n hand op dr zij en kruip wat dichterbij met als reactie', ik hou van je maar nu ff niet. Heb dr ff geen zin in. Zulke dingen wordt ik niet echt vrolijk van hoor.

Wow niet ok dit. Ze gaf je dezelfde set terug?! En niets voor je verjaardag!? Sorry nee dat zegt echt meer dan genoeg. Dat is gewoon gemeen en gaat mij te ver. 't moet wel van 2 kanten komen in een relatie. Het zijn mss maar spullen, kadoos, maar toch hecht je daar veel waarde aan als 't komt van je geliefde vind ik. Het zegt ook veel over hoe je partner over je nadenkt en hoeveel moeite zij er insteekt, 0 dus. 

MRI

MRI

16-08-2022 om 12:08

Anoniemm schreef op 15-08-2022 om 07:03:

Onzekerheid heb ik eigenlijk nooit. Tuurlijk, we zijn allemaal wel eens onzeker over iets maar niet noemenswaardig.

Ik zou dan even de titel van je draadje veranderen

MRI

MRI

16-08-2022 om 12:22

Anna Cara schreef op 15-08-2022 om 07:54:

Ehm...Ik las je post hierboven en ga je - niet onaardig bedoeld - een schop onder je kont geven.

Je zit in de slachtoffermodus. Je bent ongelukkig en huilt veel. Tijd om in actie te komen! Het eerste wat je moet doen is niet per se weg bij je partner, maar zelf veranderen. En meer in de positieve flow komen. Je gedachtes maken je gek én negatiever.

Ga leuke dingen doen. Alleen. Met anderen. Met je vrouw. Kijk vooral naar wat je happy maakt. Wat je energie geeft. Stop met mopperen. Met invullen wat dingen betekenen. Met vergelijken. Met denken hoe het moet zijn of hoort te zijn.

Visualiseer ook eens hoe je leven zonder je partner zou zijn. En met je partner. Word je opgelucht bij gedachte zonder haar verder, ga dat pad dan onderzoeken. Word je er verdrietig van: ga in therapie, lees boeken over communicatie in relaties, neem eens deel aan een workshop online over verbinding. Verandering begint bij jezelf.

Het gras lijkt vaak groener aan de overkant. Maar is het niet


jouw reactie: ik verander niet, zij moet veranderen. Kijk maar naar de cadeaus die ik krijg.

Maar wat AC denk ik bedoelt is dat jij zelf je geluk moet pakken en organiseren. Je kan t niet laten afhangen van t gedrag van de ander. Dat maakt je tot slachtoffer

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.