Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Zoon mag niet meedoen met Koningsspelen


Kijk je aub uit voor hetgeen jij zelf aanricht bij je zoon nav jouw reactie en gedrag?
Jouw gevoel tav het gebeuren laat jou heel hoog in je emotie zitten en het lijkt er op dat jouw zoon daar last van heeft. Je schrijft dat hij zelf aangaf niet te zitten met het feit dat hij niet zal meedoen. Vervolgens schrijf je dat hij jou en jouw reactie ziet en daar op reageert. 

Ik begrijp niet alles wat je schrijft. Denk dat dat komt door de emotie. Emotie is begrijpelijk, maar kan ook belemmerd werken. 

kleinejongen

kleinejongen

22-04-2022 om 07:30 Topicstarter

juist en lezen en interpreteren is soms moeilijk omdat je toon niet hoort.
Hij zegt dat ja, zeggen en voelen is niet hetzelfde. En ja ik kijk heel erg uit. 
We hebben dat ook besproken hoe belangrijk duidelijkheid is. Er is ook hoop miscommunicatie binnen de school. Dat hij wel de klas in werd gelaten door die ene juf en tja toen mocht het weer niet want ze was niet op de hoogte. En ik ben ook niet overal bij want ik ben ouder en geen leraar. 
Als het niet zo positief was kwam het ook niet rouw op me dak. En kom op, 2 dagen van te voren zeggen bel jij de begeleider even en denk erover na en dan zelf intussen nou ja blabla 
Gaat niet goed en dat doet wat met mij ook. Ik ben geen steen 

Wat gaat het jouw kind brengen dat jij hem nu van school haalt? 

kleinejongen

kleinejongen

22-04-2022 om 07:31 Topicstarter

wat gaat deze school waarmaken? 

kleinejongen schreef op 22-04-2022 om 07:31:

wat gaat deze school waarmaken?

Heb je zelf wel een beeld van de problematiek van je zoon? Ik vermoed van niet want je reageert zelf warrig in dit draadje en je hebt nog steeds niet in simpele bewoordingen duidelijk gemaakt waarom de school je zoon weigert bij de koningsspelen. Ik denk dat je zo vol met emotie zit dat je niet luistert naar wat ze vertellen en je duidelijk proberen te maken. Het beeld van jouw zoon, is niet wat de school ziet. En jij luistert niet en je helpt je zoon ook niet op deze manier. 

Is er iemand bij je bij de gesprekken met de school? Iemand die wel rustig is en vragen kan stellen.? Iemand die het jou kan uitleggen wat er gaande is want de communicatie zoals het nu loopt, is niet goed.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

22-04-2022 om 07:44

Hij mag wel komen alleen afgezonderd met zijn begeleider 
Dan moet je dat doen

ik probeer het allemaal te begrijpen maar kan er niet heel veel wijs uit worden sorry TO...
Maar als je je zoon van school af haalt waar ga je hem dan inschrijven? Zijn er andere scholen die geschikt zijn voor hem in de buurt? Wat vindt hij daar zelf van? Heeft hij vriendjes in de klas?
Kan het zijn dat de school bang is dat zo'n sportdag teveel prikkels geeft bij je zoon en het paasontbijt niet want dat is veel rustiger? Hoe uit je zoon het wanneer hij dan erg geprikkeld raakt? Kan hij makkelijk snel boos en agressief worden dan naar andere kindjes? Of trekt hij zich dan helemaal terug en wordt er onzeker van? 
Het is zeker wel een gesprek met school waard denk ik wanneer de emoties gezakt zijn. Voor vandaag zou ik hem inderdaad lekker thuis houden en zelf iets leuks naar zijn keuze gaan doen wanneer je de mogelijkheid hebt... 

is er dan een andere oplossing als je je zoon van school haalt? Komt hij dan weer thuis te zitten?
Dat is toch ook geen succes en geeft hem misschien wel weer een negatieve ervaring.
Handelingen vanuit emotie is begrijpelijk, maar levert niet altijd wat op en kan ook averechts werken. Je verhaal hier is soms ook niet te volgen.

Idem voor alle 101 betrokken tot aan de media inschakelen. Daar heeft niemand baat bij.
Ik zou zeggen, ik meld mijn kind voor vandaag AFM hier heeft hij waarschijnlijk vakantie en na de vakantie plan ik een gesprek met de direct betrokkenen om een plan te maken en om afspraken te maken voor de toekomst. 

Waarom zit je kind op deze cluster4 school,? Want alleen een beetje ADD/ ADHD is geen indicatie. Er zijn zat kinderen met deze diagnose op een reguliere school zitten. Dus het is niet alleen een beetje. Er moet sprake zijn van forse problematiek. Als de school handelingsverlegen is, dan gaan er nieuwe balletjes rollen.

Probeer niet alleen vanuit emotie te handelen ook daar schaad je je kind mee 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-04-2022 om 07:47

Je doet er echt verstandig aan nu te gaan kalmeren, TS. Je maakt jezelf helemaal gek met gedachtes over hoe slecht de school is en hoe jij dat via de media en de burgemeester en weet ik wie gaat aantonen. Maar zij zien vooral een hysterische vrouw. Daar help je niemand mee en al zeker niet jouw kind of jezelf.

kleinejongen

kleinejongen

22-04-2022 om 07:50 Topicstarter

Plantenbak schreef op 22-04-2022 om 07:42:

[..]

Heb je zelf wel een beeld van de problematiek van je zoon? Ik vermoed van niet want je reageert zelf warrig in dit draadje en je hebt nog steeds niet in simpele bewoordingen duidelijk gemaakt waarom de school je zoon weigert bij de koningsspelen. Ik denk dat je zo vol met emotie zit dat je niet luistert naar wat ze vertellen en je duidelijk proberen te maken. Het beeld van jouw zoon, is niet wat de school ziet. En jij luistert niet en je helpt je zoon ook niet op deze manier.

Is er iemand bij je bij de gesprekken met de school? Iemand die wel rustig is en vragen kan stellen.? Iemand die het jou kan uitleggen wat er gaande is want de communicatie zoals het nu loopt, is niet goed.

Ja redelijk

Maar jij vermoed vAn niet ok

School weigert omdat het een groeisactiviteit is maar ook omdat de begeleiding dan niet genoeg is

School en ik hebben redelijk hetzelfde beeld de zorgboerderij ook ca begeleider en de casemanager we zien allemaal hetzelfde en wat school mist en wellicht niet snapt 

Ik luister prima en lezen ook trouwens en ja heb emotie

Ja regelmatig gesprekken gehad maar bepaalde externen laten ze met regemaat niet toe. Er is veel en lang (over maanden verdeeld) uitgesproken en wat deschool wel niet kan en wat haalbare kaart was.communicatie irriteert ook iedereen die meedoet en van buiten de school nodig is om het draaiende te houden 

Ik snap dat ik zo overkom 

Maarvik ben niet van gister zeg maar

kleinejongen

kleinejongen

22-04-2022 om 07:53 Topicstarter

niet_rechts schreef op 22-04-2022 om 07:47:

Je doet er echt verstandig aan nu te gaan kalmeren, TS. Je maakt jezelf helemaal gek met gedachtes over hoe slecht de school is en hoe jij dat via de media en de burgemeester en weet ik wie gaat aantonen. Maar zij zien vooral een hysterische vrouw. Daar help je niemand mee en al zeker niet jouw kind of jezelf.

Ok dan 


leerplicht belt me. Kon me gister niet bijstaan en voor de rest heb ik het echt geprobeerd. Ja er staanndingen achter de hand. Dus zoon kan op andere manier verder als moet al had ik daar nu zo niet op gerekend maar wel ingecalculeerd dus ja 


maar als ik zo hysterisch overkom dan kalmeer ik even 

kleinejongen schreef op 22-04-2022 om 07:50:

[..]

Ja redelijk

Maar jij vermoed vAn niet ok

School weigert omdat het een groeisactiviteit is maar ook omdat de begeleiding dan niet genoeg is

School en ik hebben redelijk hetzelfde beeld de zorgboerderij ook ca begeleider en de casemanager we zien allemaal hetzelfde en wat school mist en wellicht niet snapt

Ik luister prima en lezen ook trouwens en ja heb emotie

Ja regelmatig gesprekken gehad maar bepaalde externen laten ze met regemaat niet toe. Er is veel en lang (over maanden verdeeld) uitgesproken en wat deschool wel niet kan en wat haalbare kaart was.communicatie irriteert ook iedereen die meedoet en van buiten de school nodig is om het draaiende te houden

Ik snap dat ik zo overkom

Maarvik ben niet van gister zeg maar

Brand zegt ook dat je van gisteren bent maar ik vind je hier ook een beetje passief agressief reageren op de adviezen en niet echt antwoord geven op de gestelde vragen. Op die manier kan niemand een goeie raad geven behalve dat je rustig moet worden en het gesprek aan moet gaan met school.

Nogmaals waarom zit je zoon op een cluster 4 school? Heeft hij persoonlijke begeleiding in de klas en gaat hij naar een zorgboerderij? Dat kan niet alleen vanwege ADHD/ADD zijn toch? Welke gedragsproblemen heeft hij en hoe uit zich dat bij hem?

Je hebt het goed met je zoon voor. Daar twijfel ik niet aan.
Ik denk alleen niet dat de aanpak die je nu verkiest de verstandigste aanpak is. En ik denk ook niet dat je met deze aanpak gaat bereiken wat je wil bereiken.
Ik begrijp de frustratie. Is er iemand die met je mee kan denken en handelen. Iemand die op de hoogte is en nu min of meer voor jou kan instaan?

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

22-04-2022 om 07:59

clivia53 schreef op 22-04-2022 om 07:44:

Hij mag wel komen alleen afgezonderd met zijn begeleider
Dan moet je dat doen

Ik gooi em er nog maar keer in

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.