Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Zoon mag niet meedoen met Koningsspelen


Dit kan gewoon niet het complete verhaal zijn. Ik ben erg benieuwd naar de kant van de school, waarom zouden ze zonder enige reden het niet aandurven? Dan moet er historie zijn waarbij het niet goed is gegaan. 

volgens mij missen wij informatie. Waarom wil de school niet dat je zoon mee doet? Voor welk gedrag zijn ze bang. 

En er is niet niks aan de hand. Zoon zit op een cluster 4 school en heeft een persoonlijke begeleider. Hij heeft die niet voor niets.  

Als je niet eerlijk aangeeft wat het probleem is dan kan ook niemand hier iets zinnigs zeggen. Ik geloof er namelijk niks van dat zoon gewoon een lieve, wat onbegrepen jongen is. Dit is cluster 4. Ze zijn echt wel wat gewend. Dus welk gedrag maken zij zich op school zorgen om? Weglopen, aggressie? 

kleinejongen

kleinejongen

21-04-2022 om 23:45 Topicstarter

Drukte maken ze zich druk om. En dat het een groepsactiviteit is. Maar dat was de paasbrunch ook.
kijk ik kan hier wel meer geschiedenis schrijven en dit kind met problematiek mijn kind is ook een lief kind. Er zit ook een spugend kind in de klas en begeleiding die is er morgen gewoon hoor. Dus nee hij zit er niet voor niets net zoals de rest. Die wel morgen gewoon lekker mag meedoen. 
Zou retegraag de naam van de school hier neerplanten. Dit is een school die tegenover meer partijen vaag doet en kinderen niet wil beschadigen maar hiermee op de proppen komt. 
Er is vorig jaar genoeg gebeurd waarop ik hem zelf heb thuis gehouden en met de afspraak we willen hem graag terug. En daar is dit dus onderdeel van. Maar het is ook heel lang goed gegaan en ik weet niet wat er op die school is gebeurd dat het zo gigantisch uit de klauwen kan lopen dat er zoveel leerlingen thuiszitten en waar de school duidelijk mee sjoemelt. Dus als je het complete verhaal wilt weten moet je er gaan werken. Want zelfs het samenwerkingsverband dokt naarmate niet weten waarvoor. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-04-2022 om 23:53

Je zoon zit pas sinds de voorjaarsvakantie op deze school. Dat is nog maar heel pas dus en nu is er al een incident geweest met Pasen. Dan is het toch begrijpelijk dat ze zich zijn gaan beraden of ze hem morgen mee durven te nemen?

Je klinkt heel boos en emotioneel en, heel eerlijk, onredelijk in jouw posts hier. Met die houding help je niemand en al zeker je kind niet. 

kleinejongen

kleinejongen

21-04-2022 om 23:56 Topicstarter

niet_rechts schreef op 21-04-2022 om 23:53:

Je zoon zit pas sinds de voorjaarsvakantie op deze school. Dat is nog maar heel pas dus en nu is er al een incident geweest met Pasen. Dan is het toch begrijpelijk dat ze zich zijn gaan beraden of ze hem morgen mee durven te nemen?

Je klinkt heel boos en emotioneel en, heel eerlijk, onredelijk in jouw posts hier. Met die houding help je niemand en al zeker je kind niet.

Nee hij zat sinds 2020-2021 hier al. Er is niets met Pasen gebeurd dus waar lees je dat?

Ok nou dan ligt het deels aan mij 

kleinejongen

kleinejongen

21-04-2022 om 23:59 Topicstarter

De paasbrunch was ook een groeosactiviteit en sinds dat hij nu is gestart is er niets geweest, een positieve evaluatie met school gehad en kort want er was niets negatiefs voor de duidelijkheid.
Ben emotioneel ja klopt. En er klaar mee. Die school vangt alleen maar en tig leerlingen gaan niet naar school en mag de gemeente dokken. 

kleinejongen schreef op 21-04-2022 om 23:16:

Ik heb gister met begeleider gebeld op verzoek van de directrice want hij moest alle verantwoordelijkheid nemen omdat de juf de andere 11 al niet genoeg kan bedwingen. Dat hebbik gedaan terwijl ik eigenlijk al vind waarom bel je zelf niet maar ik zei Prima en die voorzag ook geen probleem. Ik heb wel vermoeden maar dat is mij niet genoemd als reden. Er was laatst een akkefietje met een medeleerling die zelf begon en dat is door de externe! begeleider van mijn zoon dus ook opgelost maar er werd heel drama van gemaakt terwijl er niks te zeggen viel want het ging echt nergens om. Maar nogmaals dat werd er gister en vandaag niet bijgehaald. Dus ik ga vanuit dat dat niet reden is. 

Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat dit “akkefietje” niet de reden kan zijn. Jij denkt dat er een ‘drama’ van is dat gemaakt dat ‘nergens over gaat’, maar de school vond het kennelijk wel heel ernstig! Het klinkt alsof dit niet goed is uitgesproken tussen school en ouders en ik denk dat hier best een oorzaak kan zitten.

kleinejongen

kleinejongen

22-04-2022 om 04:02 Topicstarter

ik schrijf dat het er niet is bijgehaald en het is inderdaad niet goed uitgesproken want de andere ouder begreep er ook niets van. Dus ik neem wel degelijk aan dat het kan meespelen maar dan zeggen ze het in ieder geval niet. 
Ik ga zeker nergens meer zomaar vanuit. Ik merk dat ik als ouder. 
Waar baseer je op dat de school het heel ernstig vond? Voor de leerling of voor hunzelf? Want dat laatste daar ging het drama om. Niemand was erbij geweest dus er is geen inhoud wat er is gebeurd en de school moest het even in het systeem kwijt zodat ze later kunnen aantonen dat ze het goed hadden weggezet. Maar ze hadden intussen al conclusies getrokken die feitelijk niet klopten. En daar heb ik toen ook het bij gelaten want wat ik ze daarin terug gaf is enkel voor kennis aangenomen. 
Ze hebben een klanttevredenheidsonderzoek geregeld voor de hele school. Dit gewoon teruggeven aan de school is dan feedback zonder dat je erom vraagt en ik laat bij hun wat ze ermee doen. 

kleinejongen

kleinejongen

22-04-2022 om 04:21 Topicstarter

Ik merk dat ik als ouder wederom mag toekijken hoe zij bepalen (had mijn zin niet afgemaakt hierboven). En het is hun school dus ik zal wel moeten.
Mijn zoon zal wel een klein crimineeltje zijn die hun uiterst bang maakt wanneer ze hem een spelletje te laten meemaken. 
Ik heb een 20 pagina lang document ondertekend waar een directeur maanden mee aan de slag is geweest om alles zo goed mogelijk te willen oplossen en afhandelen. Echt subliem ennde samenwerking was fantastisch. Die heeft zich terug getrokken en zichzelf enorm tekort gedaan in afsluitend gesprek rondom dat hele afhandelen. En nu maakt de school opnieuw dezelfde fouten dus ik voel me met name stom momenteel hoe ik weer vertrouwen erin had gekregen dat ze echt eerlijke kansen zouden bieden.

Ik heb opnieuw bezwaar ingediend bij de inspectie, me afgemeld voor de school app (beide voor de tweede keer binnen een half jaar) en ik meld zoon morgen netjes af en waarom,ik laat weten dat ik inspectie bezwaar heb ingediend en me heb afgemeld voor de app en ik vraag netjes of ze zoon willen uitschrijven. Ik weet inmiddels de weg en ik weet nu al dat het callcenter morgen is met wie hier ook heel veel tijd aan hebben verdaan. 
Ik zou zeggen had die jongen het katennproberen maar dat is waarschijnlijk een misdaad op zich.

Ik weet natuurlijk niet precies wat er met zoon aan de hand is en waarom school deze keuze maakt.
Wel zitten wij in een situatie waarin kind in een klas zit waarin 1 kind de druk op de ketel enorm opvoert en waar de hele klas onder gebukt gaat.
Wij zouden willen dat school eindelijk eens stappen zet en onze kinderen beschermt tegen dat kind/ dat gezin.
Lijkt mij, dat wanneer een school maatregelen treft, er sprake is van een reden om dergelijke keuzes te maken.


Soms zijn het de ouders die niet willen inzien dat een kind niet op de juiste plek zit. Die koste wat kost willen volhouden dat hun kind op een reguliere onderwijsvorm thuishoort of dat hun kind een bijzondere aanpak verdiend ondanks dat er vervolgens 26 andere kinderen te kort gedaan wordt.

maar giggly, dit kind zit niet op regulier onderwijs maar op cluster 4.

Toch vraag ik me af wat er dan voor die vorige periode van thuiszitten is gebeurd. Dat zou er misschien niet meer toe moeten doen maar ik denk dat de school dat nog meeneemt. 
Het is heftig. Je mag van cluster4 verwachten dat ze om kunnen gaan met de gedragsproblemen maar uit je verhaal maak ik op dat ze personele problemen hebben. Er zijn te weinig leerkrachten in Nederland. Dan is het extra lastig om hier leerkrachten te krijgen. 

Toch is dit niet goed gelopen. Zo laat komen met dit bericht kan niet naar een kind toe. Of er moet deze week iets heftigs gebeurd zijn maar dan moet je daar als ouder van op de hoogte zijn. 

Je schrijft dat zoon add heeft wat domineert over adhd. Add en adhd zijn diagnoses van het zelfde spectrum. Ik ken het niet dat beide diagnoses in één persoon worden gesteld. Kan het zijn dat je bedoelt dat ass domineert over adhd? Typefoutje? Dat zou namelijk wel meer verklaren dat je zoon moeite heeft met dingen die afwijken van de routine, met groepen, met drukte enz...

Wat mij opvalt, is dat wat school zegt, niet bij jou aankomt.

Er is jou wèl verteld dat school wegens twijfel ging bespreken of het verstandig was om jouw zoon mee te laten doen. Ze hebben je vervolgens ook de reden gegeven waarom ze er uiteindelijk toe besloten dat ze het niet verstandig vonden: ze willen je zoon niet nog verder beschadigen. 

Maar in jouw beleving gaat het allemaal prima en sluiten ze je kind zomaar ineens zonder reden buiten. Vervolgens bel je met dàt verhaal boos allerlei instanties en de burgemeester. 

Heb je school ook gevraagd welke beschadiging zij zien bij je zoon?  Waarom ze bang zijn dat deelname hem verder zal beschadigen? Je kan er namelijk vanuit gaan dat ze elk kind een feestelijke dag en positieve ervaringen gunnen. Ook jouw kind. Maar blijkbaar zien zij een risico voor hem dat jij niet ziet. Welk risico? 

 

kleinejongen

kleinejongen

22-04-2022 om 07:13 Topicstarter

ik zal het niet zien maar dan ook de begeleiding ziet het niet. Je zal gelijk hebben.
Ik kies zelf om nu te stoppen met dit. Nee ik zag dit echt niet aankomen.
Nee is geen typefoutje. Het is een kinder ggz die dit heeft vastgesteld. En ja ik verwacht dat de school tenminste snapt dat het zo op deze aanpak nee zeggen niet fatsoenlijk is. Maar zelfs dat ontbreekt.
Daarom haal ik hem van school. Ja ik ben intensverdrietig en ik schreef al woedend was ik, daar heb je veel voor nodig om mij zo ver te krijgen.
Niet op deze manier tenzij er reden was maar dat zal ik dan zeker langs me hebben laten gaan.
Voorspelbaarheid heb ik zo vaak afgerateld. Zij hebben daar echt een probleem 
maar afschuiven op een 9 jarige is ontzettend legitiem in dit geval

kleinejongen

kleinejongen

22-04-2022 om 07:15 Topicstarter

en nee tetterde blijven in algemene termen, ze zijn schijtsbenauwd voor zichzelf. Dat zegt de heletijd al een partij die ze steeds buiten de deur hebben willen houden. Ik wou werkelijk waar dat ze geen gelijk had 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.