Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mamavan4kids

mamavan4kids

22-05-2015 om 17:48

Zonder medeweten is kind aangemeld bij Onderwijs Advies Team

Dochter is afgelopen jaar binnen zelfde scholengemeenschap overgestapt van TL2 naar MAVO3 ivm mogelijkheden rondom techniek. Zij heeft het e.e.a. zwaar onderschat, verder waren en nog zaakjes rondom loyaliteit/gevoel naar vader (wij zijn gescheiden en zij ziet vader weinig tot niet). Daarna nog wat lichamelijke mankementen. Toen zij op "stoom" kwam om goed te gaan werken op school waren de rode cijfers niet meer in te halen. Toch werkt zij hard, want zij wil eventueel van mavo 3 naar KB4.

Concreet: haar mentor heeft mij enige tijd geleden gebeld met mededeling dat hij onze dochter alvast aangemeld had voor Onderwijs Advies Team en dat wij hier vast wel mee akkoord zouden gaan en hij het daarom al had gedaan. Ik heb het over mij heen laten komen. Het heeft mij overvallen en eerlijk gezegd had ik geen notie wat een OAT was/is en wat het doet.
Nu wil de mentor met ons in gesprek over de uitslag.

Ik wil dit niet. Ik wil niet dat zij überhaupt in zo'n team besproken zou worden. Ik zie geen toegevoegde waarde hierin en ben bang dat het geheel voor haar negatieve consequenties zal hebben.

Het is een duidelijk beeld waarom het zo is gelopen. Wat zouden jullie doen in deze?

Ik wil dit niet, kan ik dit aangeven?


four

four

22-05-2015 om 18:03

tja

Ze is al besproken, dus dan zou ik ook willen weten wat de uitkomst is. Je had hier toen je het te horen kreeg meer regie op moeten uitoefenen, dat is nu een beetje laat.

Overigens snap ik niet wat je schrijft over de overstap van 2 TL naar 3 mavo. TL of mavo zijn gewoon twee aanduidingen voor hetzelfde, of deed ze voorheen gemengde leerweg (dat heeft de theorievakken op hetzelfde niveau als TL, maar een praktijkvak i.p.v. een theorievak voor het examen.

mamavan4kids

mamavan4kids

22-05-2015 om 18:15

uitkomst

bij de ene school heet het tl en andere mavo. Wat ik aangaf, ik was hierdoor overdonderd en kon er dus niet adequaat op reageren.
Vervolgens kwam vakantie en ben ik ziek geweest.

Ik hoef niet te weten wat de uitkomst is. Dit alles komt ook in haar schooldossier en dat wil ik ook niet.
Wij hebben in verleden te maken gehad met BJZ en daardoor ben ik huiverig voor alles hieromtrent. Ik heb teveel hierin gezien en meegemaakt.

Daarbij ben ik het ook gewoon niet mee eens dat dit zo buiten mijn medeweten is gedaan.

lastig

Je had meteen bezwaar moeten maken, nu heb je er feitelijk mee ingestemd. Je kunt nu achteraf zelf wel zeggen: "ik wil niet weten wat de uitslag is", maar die uitslag ligt er al wel. Dan kun je het maar beter wèl weten toch?

mamavan4kids

mamavan4kids

22-05-2015 om 20:50

bezwaar

Als ik de privacyreglementen moet geloven van de school zou mij om schriftelijke toestemming gevraagd moeten hebben. Dat is niet gebeurd.

Ik wil niet dat uitslag in dossier dochter terecht komt. Ik weet wat voor consequenties zulke zaken kunnen hebben. Ik heb destijds ook niet ingestemd dat er zaken gedeeld mogen worden tussen GGD en school bijvoorbeeld.

Als ik in gesprek ga geef ik naar mijn gevoel de toestemming.

Moni

Moni

22-05-2015 om 21:10

Gesprek over toestemming

Je kunt een gesprek voeren over het ontbreken van de toestemming. En wat jouw wensen/eisen zijn.
Daarmee geef je geen toestemming.
Je kunt ook voorafgaand aan het gesprek alvast meedelen (per mail of schriftelijk) waar je over wilt praten.

mamavan4kids

mamavan4kids

22-05-2015 om 21:30

zorg en moni

Wij delen de zorg van de mentor (die heeft onderzoek aangevraagd) ook niet. Er zijn plausibele redenen voor het verloop van het afgelopen schooljaar.

Wij hebben nu ook aangegeven dat wij hier ook nooit toestemming voor zouden geven en naar bovenstaande verwezen.

Mentor is iemand die touwtjes in handen wil hebben en ik heb het gevoel dat ze haar resultaten d.m.v. dit soort zaken willen wegzetten i.v.m. algemene schoolscores. Ik weet uit ervaring dat dit soort zaken ook redenen kunnen zijn.

Dat is wel goede : ontbreken toestemming en daar gesprek over.
Wat wel zo is is dat de mentor een man is die koste van alles zijn eigen gelijk wil halen. Bedankt voor alle input tot nu toe! Ik heb hier veel aan.

Zorgmijdende ouder

TS, je geeft aan in het verleden te maken gehad te hebben met BJZ. Je kind staat daar dus nog in een dossier.
Ik weet niet of de school daarvan op de hoogte is, maar de mentor kan als je niet mee gaat in zijn gedachtegoed, je neerzetten als een zorgmijdende ouder. Het gevaar is dat het verleden je kan opspelen.

Misschien is het verstandig in contact te komen met een onderwijsconsulent, voor je een gesprek met de mentor aangaat. Meer om je te laten informeren hoe je zo'n gesprek aangaat en waar je voor op moet passen. Als ze begrijpen dat je contact hebt met een consulent, weten ze dat je niet voor één gat te vangen bent.

Toestemming

In menig draadje over passend onderwijs is te lezen dat scholen sinds de invoer van passend onderwijs en samenwerking, geen toestemming meer hoeven te vragen aan de ouders als het gaat om hulp etc.en hoe tegenwoordig al beslissingen gemaakt worden buiten de ouders om.
Kijk of je iemand kan meenemen om notities te maken en je mentaal kan steunen zodat je kalm kan blijven.

Toestemming

Volgens mij moet je nog steeds wel schriftelijk toestemming geven al wordt er slordig met de privacy omgegaan. Echter als je niet tekent terwijl je meebewegen van de school wel nodig hebt, dan heb je een probleem. Kunnen ze je juist gaan melden bij BJZ.
Zo stond het al op het formulier dat ik voor mijn dochter moest tekenen anders werd er niet meegewerkt aan plaatsing op speciaal onderwijs en aan aanpassingen tot dat gelukt was.
Het was ook zo geformuleerd: is BJZ betrokken, zoiets?
En dan: nee, want ouders werken mee.
Maw, werk je niet mee dan volgt melding.

De oplossing

Je kunt in elk geval zelf je plan trekken. Denk je dat de problemen nu wel over zijn dan kun je inzetten op het jaar overdoen. Probeer weg te blijven uit verhalen over contact met vader of ziekte. Dat is nu over. De kortste weg om de schoolgang van je dochter vlot te trekken zoek je op. Kan ze nog toetsen inhalen, kan ze dan nog over? Dan daar scherp bovenop zitten dat ze dat dan gaat doen en dat de school daarin meewerkt anders bel jij ze weer op.
Is het blijven zitten, dan is dat duidelijk. Zoveel mogelijk naar school blijven gaan, laten zien dat dat is wat je wil en dan volgend jaar opnieuw beginnen.

Rustig nadenken

Het lijkt me weinig zin hebben om nu nog tegen te spartelen.
Het is inderdaad ook maar de vraag of er wel toestemming nodig was. Zolang het onderzoek zich tot het onderwijskundige heeft beperkt, is er geen toestemming nodig.

Bovendien lijkt het me een strijd met een mentor waarvan je meent dat hij een controle freak is, weinig zinvol. Je bent daar niet tegen op gewassen. Je loopt altijd achter de feiten aan.

mamavan4kids

mamavan4kids

23-05-2015 om 09:16

plan trekken e.d.

Zorgmijdende ouder: daar heb ik ook al aan gedacht. Ik ben wel bij schoolverpleegkundige geweest en die gaf toen ook al aan waarom zijn jullie hier alles is duidelijk. Ik ga dus geen algehele zorg uit de weg.
Wij lopen bij ziekenhuis ivm lichamelijke klachten, zij gaat naar coaching, dus in die zin mijden wij geen zorg.

Onderwijsconsulent : bedankt voor de tip. Dit ga ik eens opzoeken.

Zo is het ook m.b.t. cijfers van dit schooljaar. Duidelijk beeld. Sinds 2 maand pakt zij e.e.a. goed op en zijn "problemen" die er waren buiten beeld. Qua overgang naar MAVO4 is het te laat, omdat zij dit niet meer kan ophalen. Zij heeft verder zelf e.e.a. opgepakt binnen school om mogelijkheden te bekijken qua afstromen naar KB4. Dus alle lijnen waren reeds uitgezet.Ook met kb4 kan zij naar de opleiding waar zij graag heen wil.

In juni zijn daar vervolggesprekken over.

Ik heb totaal geen vertrouwen in de mentor, onze dochter ook niet. Deze stap is wat mij betreft ook een stap te ver. Continue probeert hij ons in zijn gedachtegang te drukken. Hij wil controle en nogmaals volgens mij wordt dochter nu ingezet om slechte leerling weg te zetten, zodat buiten scores blijft.

Concreet : het is een heel duidelijk beeld waarom onze dochter dit jaar haar schooljaar niet heeft gehaald om over te gaan naar MAVO4. Zo spannend is dit niet en ook niet zorgelijk. Zij heeft er gewoon veel te weinig voor gedaan. Gemakzucht (eerste 2 jaren met twee vingers in de neus), bezig met andere dingen tijdens lessen (dus niet goed opgelet, e.d.).

Ziektebeeld : veel hoofdpijn (nu bril), verdrietig rondom vader (al meer dan half jaar stabiel), lichamelijke problemen met aanwijsbare oorzaak (net mri gehad). Dus ook daar aanwijsbaar. Zoals schoolverpleegkundige ook al vond.

Gaat het over ziek dan?

Volgens mij volgt de mentor het nieuwe Passend Onderwijs protocol. Daarbinnen wordt vooral uitgezocht wat er onderwijskundig aan de hand kan zijn, welke hulp er geboden kan worden. Het gaat in beginsel juist helemaal niet over een ziekte of een kwaal.

Ik snap wel dat je gespannen raakt van dit soort gezoek en gewroet buiten je zicht om. Ik zou er ook niet blij mee zijn. Maar je moet wel rustig blijven en voorkomen dat je allerlei wilde dingen roept die helemaal niet aan de hand zijn. Juist daarom is het noodzakelijk dat je wel weet wat er is onderzocht.
Als dt over onderwijs gaat, kun je het voor kennisgeving aannemen.
Als het over gezondheid gaat - er worden kwalen toegedicht - dan kun je vragen stellen over toestemming.

Er is veel veranderd in het onderwijs met de invoering van de wet passend onderwijs. Het belangrijkste is juist dat scholen niks meer hebben aan gezondheidsdiagnoses.

mamavan4kids

mamavan4kids

23-05-2015 om 17:06

M Lavall

Het onderzoek gaat bij mijn weten over haar schoolprestaties die niet goed zijn dit schooljaar. Zij staat voor bijna alle vakken een onvoldoende.

Zij heeft gewoon niet haar best dit jaar gedaan. Zij heeft het e.e.a. onderschat en was gemakzuchtig. Daarom zijn de cijfers slecht.
Nu gaat ze wel aan de slag om de schade te beperken en om ervoor te zorgen dat haar cijfers hoog genoeg zijn om te kunnen afstromen naar KB4 vanuit MAVO 3.

Dat hebben wij al eerder laten weten naar de mentor toe, maar die man heeft in zijn hoofd zitten dat het allemaal heel anders is en het een andere achtergrond heeft. Dat het met haar vader te maken heeft en meer.

Wij hebben de mentor gemaild en aangegeven dat wij hier kort gezegd ontzet over zijn en wij vinden dat het verloop van het afgelopen schooljaar plausibele redenen heeft gehad.

Ik heb wel gelezen in wet van privacy dat de school altijd toestemming moet vragen en ik begreep zelfs via handtekening om dit onderzoek aan te vragen.
Scores vanaf basisschool tot nu zijn doorgenomen heb ik begrepen.

Dat staat er niet

Nee, dat staat niet in de wet van privacy (je doelt waarschijnlijk op de Wet Bescherming Persoonsgegevens).

Voor de invoering van de wet passend onderwijs werden er allerhande (para)medische onderzoeken losgelaten op kinderen om ze in te kunnen delen. Dat gebeurt niet meer.
Onderzoeken zijn onderwijskundig. De school beschikt overigens standaard over de scores van de basisschool. Die worden door de basisschool verstrekt in het onderwijskundig rapport.
Dat is verplicht tegenwoordig.

Ik zou als ik jou was toch eerst gewoon uitzoeken wat er nu precies onderzocht is.
Laat je vijandigheid vallen. Het is best begrijpelijk dat je je opgejaagd en in een hoek gedrukt voelt, maar please ceep your cool. Hoog van de toren blazen over vermeende misstanden die helemaal niet aan de hand zijn, gaat je niet helpen.

Ik denk het niet Miriam

De school is opgezadeld met ZAT teams die net als sociale wijkteams reageren op zorgelijke signalen, die uitvergroten en er een jeugdige juffrouw op zetten. Voor een school is dat altijd handig zodat ze niet naar eigen tekortkomingen hoeven te wijzen. Bovendien wordt ze dat in de mik geschoven met al die cursusjes 'kindermishandeling'.
Het is toch veel handiger om te zeggen dat een kind onderpresteert door de schuld van de ouders dan dat ze een kind niet zelf niet tijdig begeleidt hebben of te accepteren dat een kind een natuurlijke ontwikkeling doormaakt waar ook plaats moet zijn voor falen of even niet. Dat kan niet in de huidige ratrace.
Of je draait perfect mee of er moet een reden verzonnen worden waarom dat niet gaat en de school legt dat uiteraard liever niet bij zichzelf maar bij de ouders. Dat is een voedingsbodem voor maatregelen.
En dat zorgpersoneel wil zoooo graag 'helpen'. Helaas hebben ze niets te bieden dan repressie en afleiding.
Nee, als ouder houdt je je rug recht, je gaat recht op je doel af, en probeer niet teveel in te gaan op de zorgverhalen. Want als je die mentor meent te moeten weerstreven zet die ook weer de hakken in het zand.
Liever niet. Het is al goed. Dochter heeft en plan, die kant gaan we op. De jeugdverpleegkundige ondersteunt dat er verder geen zorgen zijn. Daarmee moet het verhaal over zijn.
Stort je nou niet in de sores en laat dat liggen. Als het opduikt pareer je dat kort.

Tel je zegeningen

De kunst is de mensen te vinden in school die jou kind op koers houden. En die mentor zoveel mogelijk te pareren, neutraal te bejegenen, op een zijspoor te houden, zonder al te veel ophef. Stroop werkt beter dan azijn. Maar neutraal kort houden is het beste denk ik. En je rug recht houden.
Koester de jeugdverpleegkundige, koester je dochter die zichzelf motiveert en als de mentor dwars ligt ga je hogerop. Eerst leg je je voorstel voor aan de mentor zodat je hem de kans geeft zich te hernemen.
Ik wens je heel erg veel sterkte. Ik weet hoe die verhalen je uit je evenwicht dreigen te krijgen als je eenmaal met dit soort narigheid in aanraking bent gekomen. Maar dat is teveel eer, gun het ze niet.
Je krijgt je gelijk toch niet van zo'n mentor en alle energie die je daarin steekt schaadt alleen maar jezelf.

Stemmingmakerij

Annej jut de boel nou niet zo op. Het is al lastig genoeg voor iemand die werkelijk in zo'n situatie zit. Ondertussen heeft zo iemand niks aan onterecht wantrouwen.

Lees even terug. Het gaat hier om een Onderwijs Advies Team. De Z van Zorg is verdwenen en verruild voor een O van Onderwijs. Dat is precies de essentie van de veranderingen en precies waarom een school wel onderzoek mag verrichten: het gaat niet meer over zorg maar over onderwijs.

Daar moet je vanuit gaan. Eerst maar eens zien wat er dan zoal onderzocht is (tjonge jonge, een kijkje in het lvs van de basisschool). Als dan blijkt dat er iemand buiten het boekje is gegaan dan kan piepen altijd nog.

Lijkt me niet Miriam

Ik zie nergens een Onderwijs Advies Team. Wel nieuwe naamgeving waar een zorgonderwijs combinatie wordt verhuld door de naam bijvoorbeeld van VO-adviesteam.
http://www.swvadam.nl/uploads/Bascule_VO-adviesteam_2014.pdf
Ook steekt de mentor in op sociaal emotionele problematiek.
Maar de feiten zijn dus niet duidelijk. Wie neemt er allemaal deel aan dat Onderwijs Advies Team op de school van de dochter van TS.
Maar of ik dat uit zou zoeken is een tweede vraag. Ik zou het denk ik verder negeren. En voor kennisgeving aannemen. En ad hoc reageren als er gedonder van komt. Zelf klein houden.
Neem me niet kwalijk dat ik hier op zit. Maar ik heb inmiddels die verhalen wel aan den lijve ondervonden. Natuurlijk met eigen details. Bij ons was de mentor van dochter in de 2e klas extreem tegenwerkend en bleek later overspannen te zijn. Het ZATteam in die periode heb ik gelukkig niets meer van gehoord omdat er door anderen in de school gelukkig hard gewerkt werd aan overplaatsing naar speciaal onderwijs. Ik heb de rapportage daarvoor opgevraagd bij de mentor van haar vorige klas en de mentor van een dependance waar dochter even gezeten heeft.
Het zou me verbazen als er ineens geen sprake van zorgteams meer zou zijn nadat daar de afgelopen jaren zoveel in geinvesteerd is om dat te integreren in het onderwijs. Maar als dat wel zo is dan des te beter. Je wilt kinderen graag vooruit helpen maar niet van de wal in de sloot.

Blind

ZIe het eerst bericht Annej. Daar staat Onderwijs Advies Team. Google en je vindt het.

mamavan4kids

mamavan4kids

23-05-2015 om 22:21

reactie

Gezien het feit hoe de mentor zich al een tijdje opstelt naar ons toe en tegenover dochter al helemaal neig ik er ook naar wat Anne J omschrijft.

Hij wil koste wat het kost zijn gelijk halen. Hij heeft een beeld van onze dochter als "zorgleerling" door wat zij heeft meegemaakt rondom scheiding en vader.

Mentor omschrijft OAT als : "Het OAT is een team bestaande uit docenten en mensen uit het zorgteam"

Als ik in de schoolgids kijk kan ik OAT niet vinden, maar wel ZAT. En het onderstaande is wat mij zorgen baart! Dit wil ik dus niet!

Daarom ben ik ook zo gigantisch boos. Ik probeer rustig te blijven, maar ik ben die mentor sowieso ontzettend zat. Ik heb heel erg het gevoel (wat ik al eerder aangaf), dat onze dochter ingezet wordt hierin om de slechte resultaten uit systeem te krijgen.

De zorgcoördinator is vraagbaak voor mentoren en teamleiders, geeft adviezen voor de aanpak van
problemen en bekijkt welke vorm van ondersteuning nodig is. Zij maakt onderdeel uit van het ZAT
(Zorg Advies Team) en heeft overleg met externe instanties zoals Centrum Jeugd en Gezin, Bureau
Jeugdzorg, Algemeen Meldpunt Kindermishandeling.

mamavan4kids

mamavan4kids

23-05-2015 om 22:27

vader

Mentor blijft ook regelmatig vragen: Gaat het wel met jou en je vader?
Ja het gaat goed.
Weet je het zeker dat het goed gaat? Gaat het echt goed? Enz.

En dit elke keer weer, terwijl dit geheel sinds oktober al niet meer speelt!

Daarom weet ik ook dat hij zich vastgebeten heeft in het geheel.

Er zijn meerdere kinderen in de klas die op zittenblijven staan, maar die worden ook niet besproken in een OAT.

Het Onderwijs Advies Team

http://www.passendonderwijsijmond.nl/scholen/oat

Ik heb er inderdaad een gevonden. En het is een verhulde ZAT.

"Samenstelling van het OAT
Het Onderwijs advies team werkt met vaste leden en leden die op afroep aanschuiven.

Vaste leden OAT:
· de coördinator van het samenwerkingsverband
· twee directieleden vanuit het basisonderwijs
· gedragskundige met kennis van complexe leer- en opvoedingsproblematiek
· specialist ernstige gedragsmoeilijkheden
· jeugdzorgmedewerker met onderwijskennis

Leden op afroep OAT:
· Specialist voor problematiek op gebied van (zeer) moeilijk lerendheid
· Specialist voor langdurig zieke kinderen (somatisch) en lichamelijk/ meervoudig gehandicapt
· Specialist voor taal ontwikkelingsstoornissen (ESM/SH) · Specialist kinderpsychiatrie
· Arts jeugdgezondheidszorg (jeugdarts)
· Schoolmaatschappelijkwerker
· Consulent MEE
· Leerplichtambtenaar"

De bedoeling

De bedoeling van zo'n committee is natuurlijk het helpen van een kind om zo goed mogelijk mee te komen op school en oplossingen te genereren die een deuk in een pakje boter slaan.
Daarmee wordt iedereen zand in de ogen gestrooid. Want de realiteit zal zijn dat school daarmee problemen met een kind de school uit kan schuiven. Denk niet dat zo'n groep de school gaat vertellen wat een kind van school nodig heeft aan begeleiding. Deze commissies gaan weer vooral zichzelf aan het werk houden. Dus laat je er niet teveel door afleiden en ga als ouder rechtstreeks op je doel af, goed onderwijs voor je kind.
En wat en wie heb je daarvoor nodig.

Korter

Mammavan4 ik had een heel verhaal maar dat verdween in de digitale snelweg.
Korter nu dus.

Je verspeelt je energie. Je makt jezelf gek en je laat je gek maken. Dat kun je niet gebruiken. Je hebt je energie voor belangrijker zaken nodig.
Zie dit als een kans om van de bemoeizuchtige mentor af te komen. Hij heeft dat onderzoek gehad. Daar komt niks uit. Onderwijskundig niks aan de hand, kind blijft zitten.

Je kunt kiezen: Of je gelooft de hysterische verhalen van Annej, je gedraagt je alsof de pleuris is uitgebroken en ik geef je op een briefje dat dat dan ook zal gebeuren. Jij gaat het met je angstige boosheid niet winnen van die mentor. Al het wantrouwen dat jij in je hebt, krijg je met dubbele kracht terug. Dat wil je niet.

Of je kiest voor de mogelijkheid dat het ZAT team inderdaad is omgevormd tot OAT team en voortaan over onderwijs gaat, er geen politie en AMK meer aan tafel zit, etc. Zie beschrijving van het OAT team.

Evanlyn

Evanlyn

24-05-2015 om 10:06

Miriam

Maar waar zit in de praktijk het verschil tussen wat Anne (en TS) en jij beweren dan? AnneJ vindt dat er een reële dreiging is en dat OAT eigenlijk ZAT is, jij niet. Maar jullie vinden allebei dat TS duidelijk moet maken dat dochter alles op de rit heeft en gewoon gaat afstromen, waarna de mentor hopelijk uit beeld is. Denk je soms dat TS schuimbekkend binnen gaat lopen bij mentor en ZAT team omdat AnneJ haar bang heeft gemaakt? Kom op zeg.

Detail

"Nu gaat ze wel aan de slag om de schade te beperken en om ervoor te zorgen dat haar cijfers hoog genoeg zijn om te kunnen afstromen naar KB4 vanuit MAVO 3"

Dochter wil door naar KB4. Maar daar heeft ze de school ook voor nodig. En uiteraard zelf haar cijfers verbeteren. Daar zou het over moeten gaan. Wat voor cijfers heeft ze nodig om door te kunnen. Wat moet er opgehaald worden en hoe kun je daar concrete afspraken over krijgen met de diverse leerkrachten zonder verdere vertraging.

Maar als je niet oppast blijft de discussie gaan over de reden van het afzakken van de cijfers en de betrokkenheid van 'zorg' 'professionals'.

Essentieel verschil

Zodra het woord 'zorg' in beeld komt en onderzoeken gezondheid gerelateerd zijn, ben je (deels) beschermd door de WGBO. Dan geldt inderdaad ook dat voor alles toestemming moet zijn.

Het OAT hoort bij Passend Onderwijs waar zorg en ziekte uitgemonteerd is, zodat scholen zich (op eigen ksten, dat wel) suf kunnen onderzoeken zonder toestemming.

Het grootste bezwaar dat Moedervan4 heeft, geldt voor het OAT niet. Die bevoegdheid is er niet. Die functie heeft het niet. Daar is geen geld voor.
De verwijten die ze maakt, er is zonder mijn toesetmming onderzocht en dat mag niet, gelden ook niet.
Ze zou zichzelf belachelijk maken en alleen een eventueel zorgwekkend beeld bevestigen.

Uitgemonteerd?

Ik zie nog steeds betrokkenheid van de jeugdarts. En ook de jeugdzorgmedewerker is niet in dienst van de school. Ja, ik vind het ook wel verwarrend want mag die zomaar door school betrokken worden zonder toestemming van de ouders? Kan me niet voorstellen.

Kijk eens hoe het wel kan

Die jeugdarts heeft wellicht een functie bij verzuimonderzoek, maar kan die ook hebben bij het aanpassen van de werkplek naar de behoeften van een (ziek/gehandicapt) kind.
De leerplichtambtenaar doet dat ook.
De jeugdzorgmedewerker werkt tegenwoordig ook bij de gemeente die gehandicaptenvoorzieningen moet organiseren.

Dat OAT is er voor alle scholen in het hele samenwerkingsverband.

De politie en het AMK zitten er niet meer in.

Natuurlijk moet je kritisch zijn. Maar ook zorgvuldig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.