Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
pooh bear

pooh bear

29-11-2012 om 09:37

Zo trots schooladvies

Ik ben zo trots op onze dochter.
De hele basisschool heeft ze al problemen met rekenen en spelling. Diverse onderzoeken heeft ze gehad en ze heeft ADD en dyslexie.
School heeft al heel lang gezegd dat ze waarschijnlijk een vmbo basis advies gaat krijgen.
Ook al scoort ze op de andere vakken goed. En met begrijpend lezen zelfs zeer goed.
Dit jaar heeft ze een drempelonderzoek en de wisc gehad. En hiervan hebben we gisteren de uitslag gehad.
Ze heeft het drempelonderzoek heel wisselend gemaakt. Zo zit ze voor spelling op praktijk onderwijs en voor woordenschat op vwo hoog en begrijpend lezen ook op vwo.
Haar rekenen zit weer laag.
In de wisc is te zien dat ze een gemiddeld IQ heeft maar wel behoorlijk disharmonisch. Met een lage verwerkingssnelheid.
Hierbij heeft ze een schooladvies van Kader TL gekregen. Waarbij ze wel leerwegondersteuning voor haar willen aanvragen. Ook moeten wij nu een school gaan vinden die haar extra kan begeleiden in bepaalde dingen zoals planning enz
Ik hoop dat we z'n school kunnen vinden. Ik wil graag tips voor wat we op de scholen kunnen vragen en wat de mogelijkheden op dit gebied zijn zijn.
Ondanks dat het lastig is zijn we heel blij met dit advies.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fijn!

Wat fijn dat je dochter, ondanks haar dyslexie, zo goed is in begrijpend lezen, da's het allerbelangrijkste vak en maakt alle andere vakken makkelijker te volgen. Die komt er wel!

skik

Ely

Ely

29-11-2012 om 17:42

Gefeliciteerd!

Ik word altijd wee van dit soort trotse berichtjes. Wat is het toch heerlijk om te lezen. Toi toi toi voor haar toekomst, klinkt als er eentje die er wel komt, dat ben ik helemaal eens met skik

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nancy

Nancy

29-11-2012 om 21:40

Exact als mijn dochter

Hoi pooh bear,

Mijn dochter heeft ADD kenmerken als gevolg van een herseninfarctje. Ook is ze dyslectisch. Ze had op haar cluster 3 (langdurig ziek) basisschool ook moeite met spelling en rekenen. Net als jouw dochter is ze goed in begrijpend lezen. 2 jaar geleden ging ik nog met haar naar de open dag van de praktijkschool. Ze deed een NIO toets en een IQ toets (80). De NIO gaf aan vmbo basis/kader. De VO school wilde haar aanvankelijk in de basis plaatsen. Wij verzochten hen haar een kans te geven, omdat we ervan overtuigt waren dat er meer in haar zit dan er tot dan toe was uitgekomen. Ze werd in de basis/kader brugklas geplaatst waar op kader niveau wordt lesgegeven. Inmiddels heeft ze haar 1e rapport gehad wat echt heel erg goed was. Ook in het rapportgesprek werd al gezegd dat het straks dus toch kader gaat worden. Hoera! Ze zit op ee zorg-vmbo met LWOO. Wij hebben ons goed georiënteerd en zijn echt heel erg blij met de keuze voor deze school. Waar woon je ongeveer? Je kunt misschien hulp vragen bij de Stichting MEE. Omdat mijn dochter op een speciale school zat kwamen we automatisch in contact met deze school. Als het goed is kan de huidige basisschool jullie ook goed informeren. Ik wens jullie veel succes.

pooh bear

pooh bear

30-11-2012 om 10:42

Nancy

Wat fijn dat het met jou dochter ook zo goed gaat.
Ik ben nu bezig met het bellen van 3 scholen om daar een afspraak te maken om te kijken wat ze kunnen bieden.
Aan stichting mee had ik nog niet gedacht maar die zal ik ook eens bellen.
Ik zet liever niet mijn woonplaats hier neer maar we zitten in Zuid Holland

Fransien

Fransien

03-12-2012 om 10:23

Fijn!

En nou een goede school zoeken.
Wat begeleiding betreft, er zijn heel wat 16-jarigen die als bijbaantje brugklassers onder hun hoede nemen, misschien is er bij jullie in de buurt een buurmeisje ofzo? En verkijk je er niet op, bijna iedere brugklasser heeft hopen begeleiding nodig bij leren plannen en leren leren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.