Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Coco

Coco

23-04-2013 om 09:29

Ze zijn weer naar school

Na een dag thuis konden mijn kinderen vanmorgen weer naar school. Toen ik gisteravond zag dat de scholen weer open zouden gaan was ik eerst opgelucht. Maar het interview met onze burgemeester gaf me toch een wat onbehaaglijk gevoel. Zoals hij het vertelde hebben ze op basis van wat ze zondag wisten de scholen gesloten. Gisteravond waren ze nog niet veel verder, maar besloten ze de scholen maar weer te openen. Toen de interviewer vroeg of hij het zou kunnen begrijpen als ouders hun kinderen toch thuishielden had hij het over "een stukje eigen verantwoordelijkheid van de ouder". Ik begrijp wel ongeveer wat hij bedoelt, maar je zou het kunnen interpreteren alsof het naar school sturen van kinderen onder "eigen risico" valt. Kortom, ik vond dat Lenferink het verschrikkelijk slecht deed en als "burgervader" niet echt de indruk wekte dat alles onder controle was. Ik laat me niet snel van de wijs brengen, maar mijn man en ik lieten mijn kinderen vanmorgen met bloedend hart vertrekken (zij waren zelf trouwens totaal niet geïntimideerd gelukkig).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Realistisch

Ik denk dat het realistisch is dat je afgaat op de overheidsinstructies maar dat je ook een eigen inschatting maakt van een onduidelijk risico. Dat is ook om te voorkomen dat iedereen verwacht dat overheidsinstanties onfeilbaar zijn en kunnen garanderen dat er niets gebeurt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.