Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
chantal

chantal

05-06-2013 om 09:09

Weer over afstromen en doubleren

Ik heb al eerder bericht over zoon, met adhd, geen begeleiding op school, die, als hij blijft zitten, moet afstromen van h2 naar tl3, terwijl wij de voorkeur hebben voor doubleren. Dit vanwege allerlei redenen: gepest op VMBO, jong in gedrag, wisselvallig scoren ivm adhd terwijl hij het wel kan. Maakt hij het werkje op een ander tijdstip, dan kan er wel 3 a 4 punten tussen zitten. School is voor afstromen, luistert niet naar onze argumenten en is erg bezig met volkskrantlijsjes.
Ik ben nu op zoek naar een passage uit een rapport van de onderwijsinspectie van dit voorjaar. Ik heb namelijk in de media gelezen dat de onderwijsinspectie constateerde dat scholen kinderen gemakkelijk laten afstromen of doubleren in het voor examenjaar om zo de cijfers op te krikken. Ik heb gezocht maar kan dat rapport niet vinden.
Wie helpt zoeken of heeft ideeen hoe wij toch school kunnen overtuigen dat doubleren een betere oplossing is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

05-06-2013 om 11:47

Dit is 'm denk ik

"Vandaag heeft de inspectie van het onderwijs haar jaarverslag gepubliceerd. Uit de VK: "Aan de andere kant signaleert de inspectie ook dat scholen leerlingen soms belemmeren bij hun opleiding, om als schoolbestuur beter te scoren. Dat gebeurt bijvoorbeeld door het niet toelaten van scholieren met een lagere Citoscore of die ooit zijn blijven zitten. Sommige scholen laten leerlingen zitten in de klas voor het eindexamen of sturen ze naar een lager niveau om op die manier een betere gemiddelde score op de eindexamens te krijgen."

Het hele artikel: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/Onderwijs/article/detail/3431015/2013/04/24/Inspectie-Onderwijs-blinkt-uit-in-middelmatigheid.dhtml

via dit artikel is volgens mij de hele publicatie te vinden, al googelend vond ik 'm vrij eenvoudig herinner me
groet en sterkte!
Angela

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.