Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Manuela

Manuela

03-01-2013 om 11:58

Wat zou je van de juf vragen? of zou je het laten zitten?

Graag zou ik jullie mening horen over het volgende: in de week voor de kerstvakantie is er wat voorgevallen tussen onze zoon (gr 5) en een vriendje. Kort gezegd begon het op stalken lijken van vriendje en was onze zoon niet meer op zijn gezelschap gesteld, waarop "vriendje" na school op de laatste schooldag heel boos werd. Onze zoon kwam hierop hard huilend en helemaal ontdaan thuis (is niets voor hem). Vriendje is nieuw op school dit schooljaar en ze hebben in totaal 2x samen gespeeld. Ze zitten nu al een tijdje naast elkaar in de klas. Onze zoon is heel sociaal, vaste vriendenkern, maar eigenlijk verder bevriend met iedereen.
Nu gaat er 2 weken vakantie overheen, dus mijn vraag is: stel je de juf hiervan op de hoogte en wat vraag je dan van de juf?
Omdat ik het opdringerige gedrag toch wat te ver vond gaan en ze naast elkaar zitten, dacht ik dat het toch slim was om de juf op de hoogte te brengen - zodat ze indien nodig de plaatsen in de klas weer eens kan husselen.
Ben benieuwd naar wat meningen. 'Manuela'

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Even afwachten

ik denk dat ik het even zou afwachten. Na een vakantie kan het zijn dat iedereen het weer een beetje vergeten is. Merk je toch problemen na een paar dagen kan je er altijd nog even met juf over praten.

KGO

KGO

03-01-2013 om 12:23

Een week afwachten?

Ik zou t een week of twee aankijken. Misschien krijgen de kinderen na de vakantie toch een andere plek en is eea bekoeld door de vakantie. Verder zou je ook je zoontje kunnen helpen om het eerst zelf anders aan te pakken na de vakantie. Als het dan nog alsnog misgaat dan zou ik naar de juf stappen. Dan heb je meteen een concreet voorval wat net gebeurd is en kun je daarop inhaken. Voor de juf lijkt me het ook lastig om meteen na de vakantie iets te doen wat ruim 2 weken daarvoor gebeurd is.
Kaatje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Manuela

Manuela

03-01-2013 om 17:13

Dank voor de reflectie.
Ik moet zeggen dat het de combinatie is van vreemd gedrag (vriendje dat plotseling bij ons voor de deur staat met iets 'waar zoon de hele middag naar gezocht heeft en wat vriendje in de prullenbak heeft gevonden'), boos gedrag (vriendje heeft de fiets van zoon om gegooid en met aarde gegooid naar zoon omdat die niet met hem wilde spelen), de duidelijke afwijzing van zoon (die normaal niet zo kritisch is) en dat ze naast elkaar zitten. Mijn moederlijke beschermingsdrang tegen mogelijke psychopaten komt dan sterk uit de startblokken .
Het ging mij er ook meer om om juf op de hoogte te brengen dat àls het niet goed ging, dat zij dan wist wat er gebeurd was.
Ik denk dat ik als *verrassing* zoon de eerste dag uit school kom halen, dan kan ik gelijk (terloops) horen of het nodig is om de juf op de hoogte te brengen.
Nogmaals dank! 'Manuela'

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.