Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Wat voor reden aan kind doorgeven voor gesprek met juf


troelahoep schreef op 01-06-2024 om 16:21:

[..]

Daarom zeg ik ook, als kind geen probleem ziet in zijn gedrag. Die hoeft er zich dus niet van bewust te zijn dat er wat aan de hand is. Het is maar een kind hè, die alles pas voor de eerste keer meemaakt.

Bovendien: ik kom in het basisonderwijs best wel vaak kinderen tegen die zelf even hun vervelend gedrag verklaren: "dat komt doordat ik adhd heb" of "ja maar ik ben dyslectisch dus dat hoef ik niet te lezen".Ze weten best dat hun gedrag niet netjes is en voeren dan hun label als reden aan en verontschuldigen zich nergens voor. Ik weet niet wat beter is, een kind dat zich niet bewust is van zijn afwijking of een bijdehand geval.

Er is natuurlijk ook een middenweg: kind weet dat het dingen lastig vindt (bijv lezen) dat komt door (dyslexie). Dat is natuurlijk geen reden om iets niet te hoeven, wel om een andere aanpak (meer tijd, op de computer). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.