Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sporty

Sporty

31-05-2013 om 18:19

Wat kopen voor brugklasser?

Wat gaan jullie allemaal aanschaffen voor je brugklasser?
Wat voor schoolspullen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carolientje

Carolientje

31-05-2013 om 18:27

Lijstje van school

Als het goed is, krijg je een lijstje van school met benodigheden (geo, schriften, snelhechters etc) en verder een etui met inhoud: pennen die lekker schrijven, gum etc Vaak wordt vanuit school nog een aanvulling gegeven mbt welke potloden, kleur pennen etc.

Vroeger

Ik had al even online gekeken maar de brugklas-lijstjes zijn hetzelfde als in mijn brugklas-tijd. Behalve een usb stick dan.
In elk geval wacht ik nog wel even op info van school (dochter gaat masterclass gymnasium doen, grote kans dat ze daar toch wat andere dingen voor nodig heeft) voor de details. En dan gaan we in de zomervakantie shoppen.

Suze

Suze

01-06-2013 om 21:11

Niet altijd lijstje van school!

Carolientje, niet alle scholen geven een lijstje! Bij ons in elk geval niet.
Sporty, ik zou in elk geval een flexibele (niet breekbare) geodriehoek kopen.
Verder nog NIET een rekenmachientje. Dat pas doen als ze op school zeggen dat het nodig is en dan vragen wat de precieze eisen. Zodat je niet een dure, verkeerde, koopt of een te dure.
Mijn dochter zit in de brugklas en heeft hem nog niet nodig gehad...
Bij ons moesten ze een tekendoos via school aanschaffen, dus doe dat ook niet zelf (tenzij je zeker weet wat je nodig hebt en dat je dat zelf kunt doen).
Wat schriften betreft: hier gewoon kleintjes, alleen voor wiskunde A4-formaat met grote ruiten! Is handiger dan met grote ruiten.
Wat het kaftpapier betreft: via een tip van OO hebben wij verschillende soorten gekocht, zodat ze per vak een ander soort kaftpapier heeft, daardoor makkelijk herkenbaar.
En koop wat extra (wat over is, dan afgeprijsd!)voor als ze tijdens het jaar slijten.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

01-06-2013 om 21:39

Eens met suze, en...

Inderdaad nog geen rekenmachine kopen en geen wiskundeschrift, vaak zijn die docenten heel specifiek in wat ze willen. Idem dito tekenspullen (fineliners, verschillende soorten potloden etc). Qua kaftpapier zie ik als docent dat die afneembare kaften van een soort stof heel goed blijven, ook bij gooi- en smijtwerk van de bovenste plank. Is de investering dus wel waard.
Wacht even af, vaak krijg je een lijstje van school. Kan een brief zijn - meestal mooi op tijd (not! de week voor je kind moet starten), een mail, een lijstje in de schoolgids (die van volgend jaar is vast nog niet uit, maar wacht die even af).
O ja: ik zou ook de woordenboeken niet kopen. Elke leerling die ik ken, zoekt via Google Translate. Die woordenboeken staan doorgaans gewoon vier, vijf of zes jaar stof te verzamelen. Bosatlas zelfde verhaal, megaduur ding dat je zelden of nooit nodig zult hebben. Of vloek ik nu in de kerk?

wend

wend

01-06-2013 om 23:31

Wachten

Ik zou nog niets gaan kopen..mijn vroegere brugklasser kreeg zo'n lijstje mee en voor de jongste dit jaar wacht ik het ook af. Wat oudste de laatste jaren had ipv schriften waren 2 dunne mappen met tabbladen en wat schrijfvellen(weinig)waar alle vakken inzaten. Had ze bijna altijd alles bij en nam weinigplaats in beslag. Wij gaan ook weer voor de verschillende kleuren stoffen hoezen...zijn hier zeker drie jaar meegegaan.

wend

wend

01-06-2013 om 23:47

Gekocht:

Maar als je niet kunt wachten:
Even denken wat oudste het eerste jaar nodig had
Etui met pennen/ gum /arceerstiften /passer /onbreekbare geodriehoek/doosje kleurpotloden. Tekendoos via school met potloden/verf/penselen/inkt/waskrijt. Stel schriften met lijntjes, a4 schrift met grote ruiten. Woordenboeken(doen er veel niet). Bosatas. Van die hoesjes waar je een verslag in kan doen. Een insteekmap voor losse tekeningen. 1x 24 rings map met blanco papier(bepaald aantal dikte/gram). Usb stick. Oortjes of koptelefoon. 1 van de casio uitvoeringen rekenmachine. Gymkleding via school.
Leuk...weer spullen kopen, ik heb er ook weer zin in.

P

P

01-06-2013 om 23:56

Lijst

Ik kan mij niet voorstellen dat er scholen zijn die helemaal geen lijst geven, lijkt me een slechte start voor een brugklasser!

Ken je niemand op die school om dat even te vragen?

Oja tip van mijn zoon: de actionschriften zien er leuk uit en zijn goedkoop maar zijn van echt slechte kwaliteit, ze gaan gewoon niet lang genoeg mee in een rugtas. Bij hem vallen ze allemaal al snel uit elkaar en in de brugklas (schriften van de V&D) is dat geen één keer gebeurd. Andere spullen van de action zijn wel goed.

wend

wend

02-06-2013 om 09:33

Ander soort

Dan heeft je zoon denk ik uit de verkeerde schappen gekozen Pe, want over alle schriften die wij de laatste jaren bij de Action kochten, waren we meer tevreden qua stevigheid dan de duurdere varianten. Wij namen altijd de versie met die plastic kaften, leuk om te zien en super stevig. Later dan overgegaan op papier in dunne mappen.

chantal

chantal

02-06-2013 om 11:42

Hier ook

Hier blijven de schriften van de action wel heel, alleen het kaftpapier gaat erg gemakkelijk kapot. Die kopen ze niet meer. Wel vinden ze het papier van andere schriften fijner schrijven maar ze vinden de action-schriften geen probleem. Ze krijgen een budget waarmee ze uit moeten komen, dus hebben ze dure dingen en goedkope dingen. De grote schriften voor wiskunde bij de action zijn zoveel goedkoper dan andere dat ze die wel kopen.

P

P

02-06-2013 om 12:03

Schriften

Het ging niet om die harde schriften of die schriften met plastic kaften maar om die schriften met sporters etc erop van vorig jaar.

Tas en goeie fiets

Ongeacht het precieze lijstje van school zul je deze dingen zeker nodig hebben.
n@nny

Nog wat dingetjes

snelhechters (minimaal 1 per vak) en een perforator. Kladblok, en een pen waarmee je kind prettig (en meest leesbaar) schrijft. Hier is dat een vulpen.

Suze

Suze

02-06-2013 om 20:57

Woordenboeken / action

Wat de woordeboeken betreft: ik heb ze wel gekocht, maar dan bij de Action, prima en kost geen drol.

Was wel handig, want kind mocht voor een proefwerk/toets Engels woordenboek meenemen (en laptop volgens mij niet voor google translate), dus dan ben je toch blij dat je ze hebt! En voor Frans zijn ze toch ook gebruikt.

Bosatlas misschien pas kopen als hij echt nodig is of even in het begin van het jaar aan de docent vragen. Neem aan dat hij wel een keer gebruikt gaat worden, bij ons in elk geval wel in de brugklas.

Hier goede ervaring met Action ruitenschrift.

Jesse_1

Jesse_1

02-06-2013 om 21:43

Kortom

Het hangt echt van de school af
Ik zie hier dingen langskomen die 'wij' echt niet hebben.
En zelfs een goede fiets heb je alleen nodig als je een stukje moet fietsen (dus niet met ov of vlak bij school).
Wacht het gewoon af zou ik zeggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.