Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Vic

Vic

10-06-2013 om 17:13

Vraag over engels

Mijn dochter heeft een discussie met haar lerares Engels, en toen ze het aan mij vroeg dacht ik hetzelfde als dochter (maar ik heb er verder geen verstand van). Gelukkig zitten hier leraren Engels
Wat is juiste zin, met of zonder 'the': I am sorry to hear that you are in (the) hospital. En: I like skating in (the) winter.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alletwee?

Ik zou persoonlijk voor met 'the' gaan maar volgens kan het taalkundig beide?! Althans die met het ziekenhuis. Winter volgens mij ook maar klinkt mij wat gekunsteld.

Groeten Serra (geen leraar..

Liever zonder

Ook al kan vooral de tweede zin wel met 'the winter'.

Mariel (Engels als eerste taal)

Kan allebei

maar de betekenis is net even anders.
Met the is het een specifiek ziekenhuis . She is in the hospital near the railway station. Om aan te geven in welk ziekenhuis ze ligt. Om in het algemeen aan te geven dat ze opgenomen is in het ziekenhuis zeg je: she is in hospital.
Bij winter is het net zoiets. She skated a lot in the winter of 2013. She likes to skate in winter.
Bij een specifieke winter is het met the, als het in het algemeen in de winter is dan is het dus zonder the.

dc

dc

10-06-2013 om 19:20

in amerikaans engels zijn ze meer geneigd "the" te gebruiken dan in brits engels.

Vic

Vic

10-06-2013 om 20:27

Verschillende reacties

Mariel heeft Engels als eerste taal en Mach geeft hetzelfde antwoord als de lerares op dochters school. Zelf vind ik het bij winter wel klinken mét en zónder, waarbij het met specifiek is als in 'the summer of 69', maar bij hospital zou mijn voorkeur uitgaan naar met ongeacht of het specifiek is.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

10-06-2013 om 20:49

Yep