Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Nieuwsgierig!!

Nieuwsgierig!!

23-01-2013 om 14:55

Voorspelling cito rekenen groep 4

Zoon heeft net groep 4 rekenen cito gedaan en zei dat hij 23 van de 28 goed had. Iemand enig idee wat voor score dit dan zou zijn?

Ben gewoon benieuwd omdat wij (ouders) de uitslagen pas eind februari krijgen, voor de vakantie bij het rapport. Bedankt!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huh?

Worden de cito's dan al in de klas nagekeken? Of hoe weet hij dan dat hij 23 van de 28 goed heeft?

Wat voor score geen idee overigens.

suus36

suus36

23-01-2013 om 17:39

Hoeveel

Hij,
Heb even voor je in ons leerlingvolgsysteem gekeken. Het zijn 52 vragen. Dus misschien heeft hij nog maar 1 deel gedaan?
Groetjes,
Suus
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

23-01-2013 om 18:17

Hier ook

Mijn dochter heeft afgelopen week ook de rekencito groep 4 gehad. Zij komt altijd met het verhaal 'ik had alles goed'. Dan vraag ik of juf dat gezegd had, en antwoordt ze 'nee, ik denk het'
Overigens is de normering niet altijd 'logisch'. Je kunt ook met 2 of 3 fout al een B hebben.

Tango

Tango

23-01-2013 om 20:22

En hier

Heeft zoon ook vandaag cito rekenen groep 4 gedaan. Hij zij dat hij nu t/m 24 heeft gedaan en morgen de rest gaat doen. Het gaat tot 48 vertelde hij. Is dat dan weer een andere cito, want volgens mij had hij vorige week ook al een keer rekenen gehad. Ben ook wel benieuwd naar dat nakijken in de klas. Hier zegt zoon ook meestal dat het makkelijk is en dat hij bijv. 2 fout had, maar dat denkt hij dan vooral zelf

Nieuwsgierig!!

Nieuwsgierig!!

23-01-2013 om 21:02

Computer

Hij had het op de computer gedaan en die liet gelijk een score zien, maar waarschijnlijk heeft ie dan de helft gedaan.

Afgelopen week en deze week waren toetsweken en ik vind het jammer dat je er niet sneller iets over hoort. Als je hem ernaar vraagt zegt ie 'Makkelijk!!'

Ook altijd nieuwsgierig

Ook altijd nieuwsgierig

23-01-2013 om 21:37

Omdat ik ook altijd zo nieuwsgierig ben..

heb ik dit in het verleden ook al eens opgezocht op internet. Toen kwam ik uit op een site van de AOB met van diverse cito-toetsen een normering.

Deze site geeft voor de M4 rekenen de volgende normering:
< 28 goed: D of E
28 - 36 goed: C
37 - 43 goed: B
44 - 52 goed: A

Ik weet niet of de normering inmiddels is aangepast, maar bij de scores van mijn kinderen klopt de normering op die site tot nu toe meestal wel.

Jongste hier heeft in december de M4 gedaan en zij vertelde dat het eerste deel 26 vragen was en ook het tweede deel 26 vragen. Zou kloppen met het totaal op die site, maar dat was de papieren versie.

In december al m4?

In december al M4 gedaan? Dat is raar. De normering is voor januari. Als ze in december al getoetst is, heeft ze korter rekenonderwijs gehad en dan kan het toetsresultaat wel eens lager uitvallen.

P

P

25-01-2013 om 18:01

Ach /elvo

Als je als eerste bent begonnen loop je drie weken voor op de groep die als laatste zomervakantie had!

Ook altijd nieuwsgierig

Ook altijd nieuwsgierig

25-01-2013 om 18:11

Ach

de normering is inderdaad gericht op januari/februari, maar dat is al best ruim. Wat hierboven ook al staat, de ene regio begint 3 weken eerder aan het schooljaar dan de andere helft. Toetsweken beginnen hier de 2 weken voor de kerstvakantie. Dan maken ze dus ook die rekencito, maar of er nu zo veel verschil zit met de week na de vakantie die al wel in januari is? Zou zelfs een voordeel kunnen zijn, na de vakantie zouden sommige kinderen er misschien juist weer een beetje in moeten komen.

Beetje egoistisch van mij misschien, maar voor mijn kinderen heeft het gelukkig nooit nadelig uitgepakt. Heb zelf dus niet echt reden om er over te beginnen.

Vertellen jullie kinderen dat?

Ik zet echt met verbazing te lezen. Vertellen die kinderen dat allemaal? Die van mij vertelt nooit dat ze toetsen heeft, laat staan welke, laat staan hoeveel vragen. Soms hoor ik van een andere ouder dat er getoetst wordt, anders zie ik de uitslagen op een rapport en weet dan dat er getoetst is.
Loes

Hanne.

Hanne.

30-01-2013 om 09:00

Hier ook niet hoor

Hier vertellen ze ook niets hoor.
Toevallig vroeg ik gisteren of er geen huiswerk was.

"Natuurlijk niet, we zijn met de cito bezig".

Blijkbaar word ik als ouder geacht dat telepatisch te weten.

Meer dan 'het ging goed' heb ik er verder niet uit gekregen. Heb dus ook geen idee of ze rekenen, taal of wat dan ook hebben gedaan.

Vic

Vic

30-01-2013 om 09:44

Hier weer achter de rug

Hier zijn in groep 4 de cito's weer achter de rug. Ik ben ook zo'n nieuwsgierige moeder die graag de vinger aan de pols houdt, dus ik heb juf al gevraagd hoe het gegaan was. Dochter gaat verder in haar lijn van onvoorspelbaarheid en had dit keer rekenen heel goed gedaan en spelling slecht. Vorige keer was het andersom

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.