Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
lisbeth

lisbeth

05-02-2013 om 08:07

Vo scholen centraliseren

onze overkoepelend VO school orgaan heeft besloten datz e de VO scholen willen centraliseren. Op dit moment zijn er in onze stad volgens mij 4 of 5 middelbare scholen. Varierend van praktijk tot gym. Op diverse locaties in de stad. Mensen die in west wonen kunnen dus een school in west kiezen, al het soort onderwijs is er, voor mensen uit oost geld het zelfde.
Nu willen ze het anders gaan doen. Er komen 3 locaties verdeeld over de stad, 1 locatie VWO/Gym, 1 locatie VMBO/Havo en 1 locatie praktijk.

Dit betekent dat als je kind uit oost komt, praktijk moet gaan doen en praktijk ligt in west het verplicht moet gaan fietsen. dat kan oplopen tot meer dan een half uur.

Het verbaast mij dat er niet heel veel protest hier tegen is, het heeft voor best veel mensen consequenties maar ik hoor geen negatieve reacties erover. wat zouden jullie hiervan vinden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

05-02-2013 om 08:44

Rare indeling

Ik zou geen bezwaar hebben tegen de afstand, een half uurtje moeten fietsen is nog tamelijk luxe. Dat kunnen pubers best, dat is niet zielig.
Maar ik vind de indeling wel wat vreemd. Een locatie met vwo en gymnasium schrijf je. VWO bestaat uit gymnasium en atheneum. Dus wat is een locatie voor gym én vwo?
Voor veel leerlingen is juist de brugklas havo-vwo erg ideaal, de keuze nog even uitstellen, VO-bloeiers krijgen nog de kans om op het vwo terecht te komen. Als zij naar de havo-vmbo-locatie moeten is het vwo meteen al definitief van de baan. Jammer.
Een locatie met alle niveaus van het VMBO en de havo, is ook wat vreemd. De praktijklessen van Basis en Kader vragen heel andere aanpak dan de theorielessen op TL en Havo. Andere roosters, ander ingerichte lokalen, andere docenten, etc. Dit kan best, maar is met nieuwe indeling niet logisch.
Logisch zou zijn: een locatie met praktijk, basis en kader; een locatie met TL, havo en vwo. Of: op alle locaties alle niveaus en iedere locatie een ander zwaartepunt geven, zoals technasium, topsport, cultuur.

lisbeth

lisbeth

05-02-2013 om 08:53

Kaatje

Op dit moment is er 1 school met gymafdeling erbij. Echter er zijn plannen voor een zelfstandig gymnasium, misschien dat ze dat bedoelen. Hoe ze het doen met bijvoorbeeld een havo/vwo brugklas is mij ook niet duidelijk want die zitten dadelijk minimaal 20 minuten fietsen uit elkaar.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

lisbeth

lisbeth

05-02-2013 om 08:56

Trouwens

Hoe jij het zegt is het nu. 4 scholen met diverse niveaus en verschillende zwaartepunten. 1 school meer beta, 1 begaafdheidsprofiel, 1 meer cultuur en sport. Er is dus aan alle kanten van de stad keuze. Daar willen ze nu dus vanaf.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.