Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
zoekend

zoekend

01-12-2012 om 13:09

Vmbo scholen in utrecht

Ik moet voor kind op zoek naar een school in Utrecht. Ik kom er zelf niet vandaan en heb dus geen kennis over de verschillende scholen. Kind heeft Vmbo-tl advies, komt vanuit speciaal onderwijs dus met rugzak en waarschijnlijk een Lwoo indicatie. Advies van school is een kleine school met een goede zorgstructuur.
Ik heb al wat sites bekeken van Globe, Trajectum, Via Nova en Wellant, maar daar wordt ik niet wijzer van. Ik hoor graag wat persoonlijke ervaringen, welke scholen zijn overwegend allochtoon bv. , welke scholen zich echt inzetten voor hun leerlingen. Kind heeft al jaren in een beschermde schoolomgeving gezeten, ik wil dus een weloverwogen keuze kunnen maken.
Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mildred

Mildred

01-12-2012 om 13:30

Maarssen

In Maarssen zit de Rientjesmavo. Een zelfstandige mavo die heel goed bekend staat en de kinderen komen van verre.

koentje

koentje

02-12-2012 om 12:31

Misschien niet de juiste weg

maar ik zou eens navraag doen bij iemand die bekend is op een SBO in Utrecht. Vanuit die scholen is vaak goed bekend hoe kinderen terecht komen als zij naar het VO gaan, met hun gehele problematiek.

Toke

Toke

02-12-2012 om 23:10

Rientjes

Zoon van kennis gaat ook met lwoo-indicatie naar Rientjesmavo in Maarssen. Staat prima aangeschreven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.