Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Wiz-zy

Wiz-zy

31-10-2012 om 12:22

Vervolg internettende juf

Er is nu een klacht in gediend bij de directie. Deze is ook in de klas geweest om die dag in te vallen en heeft zelf aan de kinderen gevraagd of de juf inderdaad op facebook zit en met haar telefoon speelt. Hierop hebben de kinderen bevestigend geantwoord. En heel "vreemd" de foto's van kinderen zijn ineens van facebook verdwenen.

Maar helaas komt er geen actie meer. Dit was het! Die foto's weghalen voelt nu als doofpot.

Dus nu is er een gesprek aangevraagd met het overkoepelende schoolbestuur/stichting.

Dochter kwam met nog meer verhalen over dat de juf tijdens het zelfstandig werken nooit rondloopt (om evt te helpen en vragen te beantwoorden) en dat mijn dochter niet kan werken omdat andere kinderen dan klieren. Maar juf is druk met hyves/facebook/shoppen/met telefoon spelen. En doet net of ze het niet ziet.

Ik ben bijna in staat mijn kinderen per direct van die school te halen. Ik weet het even niet meer.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hou nou maar op

Goed opgelost van de school.
Als je echt wraak wil, dan wordt het tijd om een andere school te gaan zoeken.
Groet,
Miriam Lavell

Wat verwacht je?

School heeft juf waarschijnlijk vermanend toegesproken, dus voor nu is het daarmee afgedaan. Kijk hoe het vanaf nu gaat en of zij haar gedrag gaat aanpassen.

Wat had je dan verwacht? Ontslag op staande voet? School heeft gedaan wat het moest doen.

Klacht

Begrijp ik goed dat er nu slechts door 1 ouder een klacht is ingediend? Dan zou ik gauw meer ouders mobiliseren en er voor zorgen dat zij ook met hun zorgen naar de directie stappen. Vaak worden zoiets een stuk serieuzer genomen naarmate er meer mensen (liefst ook nog onafhankelijk van elkaar) komen klagen.

Wiz-zy

Even een tip: als je dochter bij de eerste vraag vastloopt, leer haar dan om die over te slaan en verder te gaan met de volgende vragen, die ze misschien wel kan maken, in plaats van op de juf blijven wachten.

skik

Tirza G.

Tirza G.

01-11-2012 om 16:52

Ach wiz-zy

Wat een ellende. Sodeknetter, dat geeft toch geen pas he. Misschien is het goed als jij ook gewoon een klacht indient, schriftelijk (we helpen je hier wel met een mailtje )) en daarin duidelijk aangeeft dat ze antwoord verwacht? Dan zijn er al twee klachten.

Tirza

Tja

Tja de vraag is wat je wilt bereiken. Ik begrijp je wel want het is echt niet te geloven wat die juf doet. Maar als ik dit zo lees denk ik niet dat die vrouw van de een op de andere dag een betrokken liefdevolle motiverende leerkracht gaat worden. Die is gewoon meer met haar priveleven bezig op dit moment van haar leven dan met kinderen lesgeven. De vraag is of je dat kunt afdwingen. Nee, denk ik en zeker niet door persoonlijke excuses etc. Ik denk dat het echt wel een leermoment voor haar is geweest en dat ze wel beter op haar tellen gaat passen maar nogmaals wat er niet inzit komt er ook niet uit. Dus het zal of dit jaar uitzitten zijn en hopen op wat beters volgend jaar, of zelf op zoek gaan naar iets beters.

Je opties

Je gaat deze juf niet weg krijgen tegen het midden van het jaar. Waarom kijk je niet of er genoeg verbetering komt? Als je klachten gaat indienen of een preek houdt en tegelijkertijd iets wil van de juf voor je dochter, krijg je dat laatste niet of heel precies afgemeten. Een school die een kind met achterstand bijspijkert, komt eerder niet dan wel voor. Heb je overwogen om samen te werken met school om deze achterstand weg te werken? Als ik moet kiezen tussen een school waar kind zich sociaal prettig voelt met achterstand of een waar ze dat niet is met een achterstand, heeft deze school mijn voorkeur.

Pfft

Het klinkt alsof je het heel persoonlijk maakt. Soms klikt het niet tussen mensen maar moet je het beste ervan maken. Jouw dochter zal ook toch niet alleen een engel zijn in de klas. Het is niet verboden om 'niet leuk genoeg' te zijn in de ogen van een ander.

Op zich

Op zich is de reactie van de juf logisch. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze gelijk heeft, dan wel dat iemand gelijk. Iemand aanspreken op mindere punten is een vak apart. En zeker op school, waar het draait om loyaliteit en welwillendheid, hier en daar wat extra inzet van een juf etc.. zeker als je kind wat extra;s nodig heeft. De gedachte aan een klacht in willen dienen etc is het tegenovergestelde. Dat zet een verhouding met elke juf wat scherp. En, mogelijk bij de andere juffen op school. De rijen sluiten zich gewoon. Als je wijst, zal de ander vaak in de verdediging gaan zitten en terug wijzen (zie je nu wel!). Daar kom je niet uit door het hardste gelijk te hebben. Een manier waarop je dat kan vermijden is zeggen dat er een probleem is, zonder dat je wijst, en vraagt naar een gemeenschappelijke oplossing.
Of de juf leuk genoeg is, is niet belangrijk. Ook zo kan je er een wij en zij kamp van. Je hoeft er geen uitspraak over te doen. Ook dat internetten kan je gewoon afdoen met dat het niet zo handig, verstandig is. De vraag is of je uit het wij-zij kamp kan als je er in zit. Een kind met achterstand zal zich in zo'n situatie meer moeten bewijzen en minder fouten mogen maken dan bij een gemeenschappelijk sfeer waar je het over oplossingen hebt.

Ik zou

Dochter gewoon een smartphone geven.
Als ze iets niet snapt kan ze dat gewoon even op Facebook van de juf melden

Haha dirksmama

Hilarisch! Ik zie het al voor me. Juf hoort 'ping', checkt haar FB en kijkt dan turend de klas rond omdat een leerling vraagt hoe die keersom moet.

skik

Dirksmama

vind ik leuk

dc

dc

04-11-2012 om 23:32

Dirksmama

Die ga ik onthouden! LOL!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.