Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Verplicht persoonlijk ziek melden op school


Praktijkgrootte

In Belgie is er per 700 inwoners een fulltime huisarts. In Nederland is er per 2060 inwoners een fulltime huisarts
Dat maakt het verschil. Nedeandse huisartsen hebben het gewoon vele malen drukker dan Belgische.
Ze verdienen ook wel meer, maar in verhouding hebben Belgische het veeeeel minder druk. En ze zien daarom ook graag deze onnozelheden, want het levert geld op.

neteret mut

neteret mut

20-01-2016 om 14:30

mach

bedankt voor deze info, dat verklaard idd wel iets rond drukte in de praktijk en het niet hebben van een assistente.
Die briefjes halen voelt soms overdreven, heb gelukkig maar 1x "onnodig" naar de huisarts gemoeten. Verschil met NL is dat de toets-periodes een hogere status hebben, meer examen- achtig dan gewoon proefwerken. Bij een landelijke cito toets of eindexamen zal toch ook meer gevraagd worden dan alleen een telefoontje? Ik ben inmiddels gewend aan de regels en eraan gewend dat morren geen zin heeft ook al vind je iets nog zo onzinnig (en er zijn genoeg onzinnige regels bv op de lagere school het moeten kaften van een kladwerkschrift)

Moni

Moni

20-01-2016 om 16:20

Net opgezocht Neteret mut

Mijn dochter heeft vorig schooljaar eindexamen gedaan. In de voorwaarden staat dat bij ernstige ziekte, een overlijden in de familie e.d. contact opgenomen moet worden met de rector. Gezamenlijk wordt beoordeeld of de kandidaat wel of niet examen kan doen.
Ik lees niets over een doktersverklaring.
Als je het eindexamen mist met instemming van de school, kun je mee doen tijdens de herexamens.

Mijn dochter was een dag ziek tijdens de landelijke cito (eindtoets). Een telefoontje naar school was voldoende. Ze heeft die dag een week later over gedaan.

Jamie

Dankje!
Belgie is dus niet zo goedkoop als het in eerste instantie lijkt!

neteret mut

neteret mut

20-01-2016 om 17:08

dank je

zelfs voor mij verduidelijkt het nog (en idd als wij in NL zijn en tijd hebben voor een winkel haal ik graag wat paracetamol ed)

Yura

Yura

21-01-2016 om 14:27

Slechte ervaringen

De school zal wel slechte ervaringen hebben met ziekmeldingen voor toetsen denk ik. Zodanig dat het de spuigaten uit loopt. Ik vermoed dat de soep niet zo heet gegeten wordt en als je gewoon belt en zegt, sorry mijn kind is ziek, maar ik kan onmogelijk langs komen nu meteen want ik sta zelf voor de klas of ik ben tandarts en heb een patient in de stoel zitten, dat ze daar heus wel genoegen mee nemen. Het zal vooral als afschrikmiddel moeten dienen vermoed ik. Ik begrijp van mijn kinderen ook dat met toetsen altijd dezelfden ziek zijn.

zebra

zebra

21-01-2016 om 22:52

toevallig

heb ik gisteren zoon ziek gemeld voor een toets (havo 5), hij had nogal last van diarree. Hij had die dag 2 toetsen maar hoopte dat hij de 2e toets wel kon maken en dat heb ik ook gezegd bij het ziekmelden. Er werd wel gevraagd om langs te komen als het toch niet zou lukken om die 2e toets te maken, gelukkig was zoon weer voldoende opgeknapt en heeft die laatste toets dan toch nog gemaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.