Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Bonny

Bonny

21-03-2013 om 09:20

Van havo3 naar vmbo4

Er is een grote kans dat onze zoon het niet zal halen om dit jaar over te gaan van havo 3 naar 4. Nu heeft de school aangegeven dat hij in ieder geval nu vast aan moet geven, mocht het inderdaad vmbo gaan worden, welke vakken hij dan zou willen kiezen. Weet iemand hoe het zit met het niveau van de vakken in vmbo tov havo? En dan met name mbt de vakken wiskunde, economie en natuur/scheikunde. Het is zo enorm lastig om maar even de juiste keuze hierin te maken!
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

21-03-2013 om 21:30

Weet niet

Op zich zou je zeggen dat een havist 3 meer kennis heeft vergaard dan een VMBO'er 3, dus dat hij wat dat betreft prima naar VMBO 4 kan. Maar er zijn natuurlijk ook wat addertjes onder het gras. Ten eerste als hij voor Economie kiest, heeft het VMBO al 2 jaar Eco gehad (in de 2e, en in de 3e als je dat vak kiest, en volgens mij krijg je dat op de HAVO pas in de 3e, dat is bij ons op school in ieder geval zo), verder gebruiken ze andere boeken én andere volgorde van stof, andere onderwerpen die aan bod komen. Maar wat volgens mij het grootste vraagteken is, is dat het VMBO een 2-jarig examentraject heeft, dat begint dus al in klas 3. Schoolexamens die meetellen voor het eindexamen. Ik zou daar dus in ieder geval naar vragen. Verder zou je natuurlijk ook aan school kunnen vragen welke stof, onderwerpen hij zou moeten bijspijkeren. Wellicht kan hij in de lange zomervakantie hier wat mee.
Gr. Bibi

Marjolein

Marjolein

22-03-2013 om 22:13

Niveau?

Aanvullend op de waardevolle bijdragen en in het vorige draadje over al afgesloten examenvakken en een jaar biologie missen, omdat in 3 havo geen biologie wordt gegeven (waarom is dat eigenlijk?!?) even iets over het niveau:
Zoon in 3H heeft bijles van TL docent, die aangeeft dat hij eigenlijk aan zijn limiet zit, want verder dan dit gaan ze niet op TL. Ik vond dat verbazingwekkend.
De afstromers uit de klas van zoon van vorig jaar halen nu echt heel erg hoge cijfers, dus het niveau zou echt behoorlijk eenvoudiger moeten zijn (?)

P

P

23-03-2013 om 15:31

Marjolein

Hier wel een uur biologie in havo3 maar hoeveel uur hebben ze bij jou in 1 en 2 dan? Hier in 1 en 2 dus 2 uur per week.

Marjolein

Marjolein

23-03-2013 om 17:19

2 uur per week in klas 1 en 2. Maar bij nader inzien weet ik alweer hoe het komt dat bij ons geen bio is in klas 3. Ze hebben Spaans en dat gaat ten koste van biologie.

Sporty

Sporty

23-03-2013 om 18:05

Meelezen

Ik lees mee. Zoon wil na Havo3 naar Cios en is ook aangenomen maar als hij blijft zitten gaat hij wellicht ook naar Mavo4. Hij heeft wel Biologie in Havo 3 maar slechts 1 uur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.