Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Toetsverlenging

Mijn zoon 4 havo krijgt extra tijd voor toetsen, als de les is afgelopen mag hij nog 5 minuten (wisseltijd) doorwerken, de rest van de klas stopt de boeken en de tas en gaan al weg, en de volgende klas komt al weer binnen,de leerling die na zoon aan zijn tafeltje zit staat dan al ongeduldig te wachten. Als zoon zijn toets af heeft moet hij rennen naar de volgende les want hij mag daar niet 5 minuten te laat komen. Ik vind dit een waardeloos systeem, vorig jaar was er een docent die een verkorte toets gaf, dus dezelfde tijd minder vragen, maar de meeste docenten willen dat niet omdat dan niet de hele stof getoets kan worden, eigenlijk een raar argument want zoon leert wel alle stof want hij weet niet wat wel en niet getoetst wordt. Ik heb meer het idee dat de docenten het te veel gedoe vinden.
Hoe werkt het bij jullie op school? Daar ben ik heel benieuwd naar.

Lisetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Erg kort

Ik weet niet waarom hij toetsverlening heeft, maar 5 minuten is heel kort toch? En dan ook nog eens in een lawaaiige omgeving. Hier mogen kinderen met dyslexie 10 minuten lange door ( 20 procent, volgens mij is dat op het examen ook zo, maar dat weet ik niet zeker). Ze gaan dan met hun spullen naar het kantoor van de directeur, decaan oid. In elke gang zijn wel van die kan kantoortjes. Daar maken ze het af onder toezicht van degene van wie het kantoor is.

Annet

Annet

21-11-2012 om 12:04

Hier weer anders

De proefwerken zijn tegelijk voor alle klassen (van dat jaar). De kinderen met dyslectie worden in één bepaalde klas verwacht en krijgen dan extra tijd. Bij een luistertoets mogen ze eerder naar binnen om alvast de vragen te lezen.
Tijdens het proefwerk kunnen kinderen die klaar zijn alvast weg, m.u.v. het laatste kwartier van de tijd.
Ik weet niet hoe met s.o.'s gaat. Die worden per klas afgenomen in de les.

Marjolein

Marjolein

23-11-2012 om 01:04

10 minuten

10 minuten per toets.
Ik hoorde laatst dat dit voor SO's 20% wordt. Dan is het vaak maar 5 minuten.
Ja, onrustig is het vaak wel.

Bij ons

Ik geef les op een middelbare school en bij ons worden de dyslecten in de toetsweek in een apart lokaal gezet. Veel rustiger en dan krijg je ook echt de tijd waar je recht op hebt.
Bij SOtjes werkt het minder goed; de extra tijd gaat dan vaak van de pauze af van de docent, of de les gaat alvast verder. Verre van ideaal. Goed aan de bel blijven trekken helpt mi vaak wel, maakt de coördinatoren en directie wakker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.