Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Thuisonderwijs in Nederland

Goed, even een nieuwe discussie aangezien de vorige best vol zat. Over twee dagen hebben mijn zoon en zijn vader de uitslag of ze de Green Card hebben gewonnen. Mochten ze die niet winnen, willen ze alsnog verhuizen. Grootste kans is toch wel Turkije of alsnog de VS met een toeristenvisum (6 maanden maar je kan het verlengen elk jaar tot een jaar). Mochten ze toch in NL blijven, wil onze zoon toch Amerikaans thuisonderwijs doen, geen Nederlands. Dat komt omdat onze zoon echt alles heeft met de VS. Mocht dit niet kunnen, dan Nederlands thuisonderwijs. Want ik snap niet waarom ze alleen Nederlands thuisonderwijs adviseren. Maar wat als zoon niet thuisonderwijs mag volgen en er heel erg tegen in gaat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Echt, verdiep je eerst in de materie voordat je hier zoveel vragen stelt. Google is your best friend. Je mag geen onderwijs volgen met een toeristenvisum. Wat wel een moglijkheid is (je zoon zit in 2 havo toch): hij kan zo snel mogelijk zijn VMBO diploma halen en dan een jaar high school doen in de VS. Een ESTA (toeristenvisum) is 90 dagen geldig. Ook overal te vinden

Nederlands thuisonderwijs bestaat in feite niet. Heb je vrijstelling van leerplicht dan mag je helemaal zelf weten hoe je die vrijgekomen tijd invult. De kans dat je vrijstelling krijgt is echter nihil op basis van de informatie die je hier aanlevert. Ik snap trouwens niet waarom dit niet gewoon in het oude topic kon.

Inderdaad, misschien kan forumbeheer dit draadje sluiten. Zo meteen hebben we 10 draadjes over thuisonderwijs.

Ga a.u.b ook eens goed lezen op het forum van Alles Amerika. Je kan niet op een toeristenvisum naar Amerika gaan en daar dan even een jaar gaan wonen en onderwijs volgen. Als ze daarachter komen dan worden ze het land uitgezet en komen ze er nooit meer in. 

Met een toerismevisum mag je niet werken en ook niet inschrijven op een woonadres. Weet niet hoe dat in de VS precies gaat, maar in principe ga je er als toerist niet wonen dus veel rechten zul je niet hebben. In ieder geval geen onderwijs op een middelbare school. Wat is er precies mis met Nederlands onderwijs? En hoezo opeens Turkije? 
Voor mijn gevoel proberen jullie heel veel uitvluchten te bedenken zodat jullie zoon maar niet naar school hoeft. Hebben jullie al met school gesproken over de situatie en het pesten? Eventueel een andere school gezocht als het op de huidige school echt zo verschrikkelijk is? Want thuisonderwijs gaat echt niet allemaal zo makkelijk.

Let op: over twee dagen hebben ze de green card. 

Vanwege o.a. eventueel autisme kan je zoon niet fysiek naar school. Ik ken je zoon verder niet natuurlijk, maar tegen een autistisch kind zeggen: we gaan voor de greencard/ we gaan voor thuisonderwijs in Nederland/we gaan in de VS wonen/we gaan verhuizen naar België/ we gaan wellicht naar Turkije, is wel heel onduidelijk, onrustig en vaag. Hier zou ieder kind zonder autisme al van op tilt slaan...

Rhonda, je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben

Rhonda schreef op 06-05-2021 om 22:49:

Let op: over twee dagen hebben ze de green card.

zelfs als ze zijn ingeloot hebben ze nog geen greencard. Er komen 100.000 kanshebbers daarvan krijgen er ongeveer 50.000 een greencard. Ze krijgen een nummer en de eerste nummers worden pas over minimaal 6 maanden uitgenodigd voor een interview. Zijn er 50.000 greencards uitgedeeld en dat duurt dus maanden en maanden dan is het klaar. Heb je een hoognummer dan ben je eigenlijk al kansloos. Voor het 1e - 2e kwartaal 2022 vertrekt er nog helemaal niemand die deze ronde een kanshebber is naar de USA. Zo snel gaat het allemaal niet.

Plantenbak, dat weet ik ook wel, het was meer een voorspelling van de volgende mededeling. toen de vorige discussie inhoudelijk en theoretisch werd, haakte de topicstarter af en opende een nieuwe discussie. Het gaat niet om antwoord op de vraag. Een onrealistisch plan voor zes maanden tot een jaar Amerika of zelfs Turkije erin gooien En dan kijken hoe mensen hierop reageren, is veel vermakelijker.
voor een jaar in Amerika wonen zonder werk, kun je ook privé-onderwijs betalen.  

Bericht van het forumbeheer.

Beste forumdeelnemers,

wegens klachten wordt deze draad gesloten.

Met vriendelijke groet,

Heidi Sour

Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.