Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Studielink - herinschrijven andere richting

Wie weet dit. Mijn zoon volgt een opleiding aan een HBO instelling. Nu wil hij volgend jaar door maar met een andere opleiding/richting. 

Hoe werkt dan de herinschrijving bij studielink? Als hij klikt op herinschrijving dan blijft hij wel bij de instelling maar met een verkeerde studie. Hij heeft zelf gemaild en gebeld maar ze verwijzen alleen naar een mail op een bepaalde datum en ik heb die mail ook gelezen er staat echt niet in hoe je dat moet doen. Bij veelgestelde vragen op studielink ook niet en je kan studielink niet even bellen. 

Dus heeft iemand enig idee? Zoon dacht zelf niet herinschrijven en dan weer opnieuw inschrijven of toch gewoon herinschrijven en misschien kan kunnen ze het dan in Zwolle aanpassen. 

Zoals ik begrijp moet je via Studielink inschrijven  voor de nieuwe opleiding. Als dat verzoek is goedgekeurd en de inschrijving is voltooid dan doe je via Studielink een uitschrijfverzoek voor de oude opleiding.


Hij wil bij dezelfde Hogeschool een andere opleiding gaan volgen, klopt dat? Dan moet hij zich ‘niet herinschrijven’ voor de huidige opleiding en zich inschrijven voor de opleiding die hij volgend jaar wil gaan doen. Hoe je dat ‘niet herinschrijven doet’ vind je hier: https://api-info.studielink.nl/media/fc3djt0z/210625-stappenplan-ik-wil-niet-herinschrijven.pdf

Wel handig om eerst bij de Hogeschool te checken of hij zich nog kan inschrijven. De officiële deadline is 1 mei. Vaak is er daarna nog wel wat mogelijk, maar dat geldt niet voor elke opleiding. 

Plantenbak

Plantenbak

26-07-2021 om 22:53 Topicstarter

Piratenkoningin schreef op 26-07-2021 om 22:24:

Wel handig om eerst bij de Hogeschool te checken of hij zich nog kan inschrijven. De officiële deadline is 1 mei. Vaak is er daarna nog wel wat mogelijk, maar dat geldt niet voor elke opleiding.

Hij switcht binnen de eigen hogeschool. Dat weten ze al. Hij is daar al heel lang mee bezig. Alleen alle informatie krijgen en het daadwerkelijk geregeld krijgen is een ramp (studiepunten meenemen, welke vakken hij nog moet doen voor zijn propedeuse, het is allemaal zo onduidelijk). 

Maar blijbaar dus niet herinschrijven maar opnieuw inschrijven. Wat onhandig eigenlijk. 

Gelukkig dat die deadline geen problemen geeft dan. Hopelijk komt de rest van het geregel ook goed. In studielink werkt het zo dat je je inschrijft voor een opleiding aan een bepaalde school, niet alleen voor een school. Vandaar het gedoe met ‘niet herinschrijven’  voor de ene opleiding (dat is dus wel iets wat hij actief moet doen, zie de link in mijn vorige bericht) en inschrijven voor de andere opleiding. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.