Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lies

Lies

02-02-2013 om 11:21

Software / sites om rekenen te oefenen?

Hallo,

Mijn zoon van 9 zit in groep 5. Hij komt mee met de klas, maar wel met enige moeite. Af en toe oefenen we het een en ander, om hem voor te bereiden op de lessen die gaan komen of om iets af te maken wat hem tijdens de les niet gelukt is.

Ik heb school gevraagd om wat extra lesmateriaal zodat ik wat frequenter kan oefenen met hem. Helaas lukt dat vaak niet: of de juf vergeet het, of ik kom er niet toe. Daarnaast wil ik mijn zoon ook niet te veel "pesten" met schoolse zaken buiten de tijd die hij al op school zit.

Ik ben op zoek naar een website of programma dat hem zou kunnen helpen, maar op wat minder schoolse wijze. Zodat het niet als een straf voelt om thuis te moeten werken.

Het gaat mn om rekenen en spelling.

Heeft iemand een idee?

Groet,
Lies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Squla

Mijn dochters mogen op school soms op squla spelen en vinden dat ontzettend leuk. Www.squla.nl
Je kunt voor thuis een account krijgen maar ik vind het gruwelijk duur. Aan de andere kant: als ze het leuk vinden, en het is zo leerzaam dan zou ik er wel over nadenken als een van de twee extra oefening nodig had.
Overigens is deze site gemaakt ism cito!

Annet

Annet

02-02-2013 om 12:55

Deze voor rekenen

Veel spellen e.d. http://www.leestrainer.nl/Leerlijn%20Rekenen/groep/6.htm
Voor spelling zou ik woordenschat downloaden. Dat is gratis en goed. Je kunt zelf kijken welke lettercombi's niet goed gaan, het programma past daar het aanbod op aan. Of gewoon de methode volgen die ze op school hebben. Ook hierbij speels oefenen

P

P

02-02-2013 om 14:13

Rekenen en taal

http://www.ambrasoft.nl/

Lies

Lies

02-02-2013 om 15:07

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties.

Ambrasoft had ik idd al van gehoord, maar is helaas niet geschikt voor de MAc. De andere opties zal ik eens bekijken.

groet,
Lies

Ilva

Ilva

02-02-2013 om 19:56

Sommenplaneet/woordkasteel

Ik gebruik voor mijn zoon sommenplaneet/woordkasteel. Je kan het gratis downloaden. Momenteel gebruik mijn zoon vooral de oefeningen om de tafels te leren maar mijn andere kinderen hebben het ook gebruikt. Gewoon even googlen en dan vind je ze zo.

Margriet*

Margriet*

02-02-2013 om 21:04

Op school

doen ze Rekentuin.De kinderen krijgen een inlog waarmee ze thuis ook kunnen oefenen.

Cindy

Cindy

03-02-2013 om 11:36

Kahn

www.kahnacademy.com, van basis tot behoorlijk niveau wiskunde. Mijn zoon(8) vindt het geweldig!

suus36

suus36

03-02-2013 om 18:48

Www.rekenweb.nl

Deze en www.klasonline.nl of www.onlineklas.nl.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Geschikt voor groep 3?

Zijn deze sites specifiek voor kinderen uit groep 5/6 of ook voor jonge kinderen?

Zus

Zus

09-02-2013 om 15:56

Rekentuin wel

Van rekentuin weet ik het zeker. Supergoed systeem. Je stelt het zelf in in welke groep je kind zit, welke spellen je wilt dat het kind oefent etc. Het systeem is adaptief, dus als het kind veel goed heeft, worden de sommen moeilijker en anddersom. Je krijgt als ouder een inlog apart waarin je de vorderingen van je kind kunt zien, in grafieken. In tabellen staat aangegeven welke sommen fout gedaan zijn en die zou je dan kunnen uitleggen. Ik was er erg tevreden over! Kinderen ook trouwens, niet geheel onbelangrijk

En hoe kom je eraan?

Het is geen app, moet je rekentuin via school kopen denk je?

Zus

Zus

09-02-2013 om 18:49

Ook particulier

Je kunt naar de website www.rekentuin.nl en dan je inschrijven. Kost iets van 25€ per jaar en gewoon voor thuis of waar je ook bent. Mijn kinderen logden weleens op school in met hun eigen inlog en dan mochten ze daar oefenen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.