Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
tsja

tsja

14-04-2013 om 18:06

Sfeer in de groep beroerd

Onze dochter zit in groep 8.

De laatste maand is de sfeer in de groep erg slecht. Dochter klaagt thuis over schreeuwende leerkrachten, wat voor haar beangstigend is (vanwege asperger).
Dochter wilde niet meer naar school, zo erg vindt ze het.

Ik ben met de leerkracht gaan praten, die (verbazingwekkend) open en eerlijk was. Dat waardeer ik ook echt, maar ik vraag me wel af wat ik nu moet

De leerkracht vertelde dat een aantal kinderen niet luistert, het is een klassiek ordeprobleem. De leerkrachten hebben nieuwe regels ingesteld, en gaan er met het hele team aan gaan werken dat de kinderen weer gaan luisteren. Hij vertelde dat hij inderdaad veel schreeuwde om zich verstaanbaar te maken (wel een zwaktebod, natuurlijk). De juf die ook geregeld in de groep is, heeft zich ziek gemeld.

De meester zei letterlijk dat hij met de grootst mogelijke tegenzin naar zijn werk gaat.

Kortom: meester was erg open en eerlijk, maar ik werd door zijn verhaal natuurlijk niet gerustgesteld.

Maar wat nu?

Ik vind het erg rot voor dochter om op deze manier van de basisschool weg te gaan. Gelukkig is het einde in zicht, en gaan ze nu aan de musical werken enzo, hopelijk verbetert dat de sfeer. Maar ik zou graag iets voor haar doen.

Iemand tips?

Tsja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Af en toe thuishouden

Het klinkt alsof de leerkracht en de school er geen greep op hebben, dan rest niets anders dan je kind regelmatig thuis te houden zodat de stress niet teveel oploopt.
Het is een bekend probleem, 2e helft groep 8 is de routine eruit, ze doen 'leuke' dingen of bezoekjes of wat niet al, ze laten de teugels vieren en dat geeft een hoop onrust.
Bij mijn dochter zijn ze in die tijd gelukkig doorgegaan met een vaste routine aan taal en rekenen. Dat hadden ze nodig en dat gaf mijn dochter ook een hoop rust.
Mijn zoon trok het niet meer thuis en op school. Ook al vond hij de dingen die er gedaan werden, ook in het kader van de afscheidsavond geweldig leuk, hij was een bonk stress en spuugde kopjes halfvol maaginhoud en reageerde over op als door een speld gestoken. Die hield ik af en toe thuis. Veel gedonder over gehad, maar het was het waard.

P

P

14-04-2013 om 19:52

Sfeer

Je hebt inderdaad kans dat de sfeer gaat verbeteren en dat ze aan het eind van de musical elkaar allemaal zo verschrikkelijk gaan missen dat ze staan te janken

Misschien jouw dochter niet maar met die sfeer komt het vaak wel goed. Heel verbazingwekkend.

Directie

Ik zou zelf een gesprekje vragen bij de directie. Aangeven hoe de leerkracht er in staat en hoe jou kind het ervaart. Kijken of je er samen uit kunt komen. In ieder geval handig als de leerkracht ook je dochter gerust stelt. Als ze vertrouwen in hem heeft kan het ook weer beter gaan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Evanlyn

Evanlyn

14-04-2013 om 22:53

Ook gehad

En het werd niet beter, integendeel. Dochter is een NADH kind, maar wel erg braaf. De klas stond in eerdere jaren al bekend als lastig. Deze meester kreeg de klas met collectieve straffen om niks zo ver dat zelfs mijn brave dochter in opstand kwam en niet meer naar school wilde. Sommige kinderen werden nog geschorst ook, een leuke herinnering aan de school waar ze 8 jaar gezeten hadden.

In ons geval kwam er meer rust doordat wij dochter aanboden haar thuis te houden en ziek te melden. Uiteindelijk wilde ze dat toch niet, maar het feit dat wij bereid waren dat te doen gaf haar de kracht het vol te houden. Ik zou het ook zeker gedaan hebben als ze het gewild had.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.