Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ella2007

Ella2007

06-03-2013 om 14:07

Score tussentijdse cito daalt agv samengevoegde klas?

Dochter groep 6 zit sinds begin dit schooljaar in een samengestelde klas 5-6. Dat is nieuw voor de school en nieuw voor de twee leerkrachten die ze heeft. Iedere klas krijgt op eigen niveau les: dat betekent dat de leerkracht de helft van de tijd bezig is met de andere klas en de leerlingen van de ene klas zelfstandig moeten werken. Nu hebben we net de cito's gehad en het blijkt dat dochter dus nu op veel fronten B-s scoorde waar ze vroeger altijd bovenin de A-s had. Lastig om niet de koppeling te maken maar de leerkrachten zeggen dus dat het niet ligt aan het samengevoegen van de klas. Dochter geeft zelf aan dat ze zich lastig kan concentreren omdat het rumoerig is in de klas.

Leerkrachten geven ook aan dat de stof moeilijker wordt en dat ze daarom wat zakt in haar prestaties. Is dat zo in groep 6? Dat zou dan toch voor iedereen moeten gelden, waardoor zij dus ook op hetzelfde niveau zou moeten blijven ? Cito is vergelijking met gemiddelde, dus.

Ik vind het heel lastig er een vinger achter te krijgen waarom ze nu beduidend minder presteert.
Heb ook wel het idee dat het aan een van de leerkrachten ligt, die kan minder goed orde houden, en de andere leerkracht vindt het allemaal wel prima, vindt dat ze nog steeds heel goed presteert, en dat ze lekker meedoet en een pleizerige leerling is. Ja, daar gaat het ook niet om, maar ze moeten wel eruit halen wat erin zit. Als dat B-niveau is, prima, maar hoe kom ik erachter of het niet aan de omstandigheden in de klas ligt?

Tips, anyone?

Of gewoon dit schooljaar afwachten, hopen op verbetering voor volgens schoolaar, en dan ook hopen dat ze niet teveel achterstand oploopt die niet meer in te halen is. Er schijnt ook veel ruzie geweest te zijn in de klas wat nu met een trainign is opgepakt. Niks van gehoord, nu pas, achteraf, van andere ouders. Blijkt dat ze al twee maanden met die training bezig zijn. Ik weet het niet hoor. Krijg hier niet zo'n lekker gevoel bij. Ze is verder wel happy enzo. Maar die prestaties, daar schrik ik wat van.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

06-03-2013 om 14:24

Alle kinderen gezakt in score?

Ik merk dat mijn kinderen ook wel last hebben van de 6-8 combi waar ze in vertoeven....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.