Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
BeneficialJay65

BeneficialJay65

24-08-2021 om 13:47

Schoolplein verhalen, irritaties, noodzakelijk “kwaad” of gezellige boel?


Ja dan is er bijvoorbeeld een boswandeling geweest en dan heeft hun kind altijd bij de verkeerde ouder in de auto gezeten of in een te kleine auto of niet met zijn/haar vriendjes of op een plek waar die misselijk wordt (ook al is het hooguit een kwartier rijden). Rijd dan zelf, maar ja, dan gaan al die kinderen met zand onder de schoenen in je auto en dan wordt die vies. 

MamaE schreef op 24-08-2021 om 15:25:

Ja dan is er bijvoorbeeld een boswandeling geweest en dan heeft hun kind altijd bij de verkeerde ouder in de auto gezeten of in een te kleine auto of niet met zijn/haar vriendjes of op een plek waar die misselijk wordt (ook al is het hooguit een kwartier rijden). Rijd dan zelf, maar ja, dan gaan al die kinderen met zand onder de schoenen in je auto en dan wordt die vies.

Dat gedoe met auto's snap ik wel dat dit problemen oplevert. Ik zou willen dat scholen daarmee stopten. 

ik ben vooral benieuwd of er hier ouders schrijven die zichzelf tot de “roddelkliek”rekenen. Ze moeten er zijn, want iedereen heeft het erover, maar iedereen ontkent er een te zijn… 

Ik kan me zo voorstellen dat het vaak ook maar net is hoe het uitkomt.
Drukke dag, dan inladen en wegwezen. 
Vrije dag en lekker weer, dan tijd voor een kletspraatje.

En zo is ieder eens de haastige moeder, de moeder alleen of de moeder die een gezellig praatje maakt, maar pas dan wel op  want voor je het weet vorm je ineens een groepje en zou er geroddeld kunnen worden.  

MamaE schreef op 24-08-2021 om 15:06:

Ik blijf nooit lang. Ik breng kind bij het hek, geef een knuffel en kind rent het plein op om te spelen en dan ga ik weer. Bij ophalen ben ik nooit heel vroeg want dat heeft geen zin, ze is niet opeens eerder uit of zo. Dan wacht ik tot kind naar buiten komt en gaan we naar huis of ze gaat naar een vriendinnetje of vriendinnetje gaat mee. Ik praat soms wel even met andere ouders, gewoon oppervlakkig. Roddelpraat heb ik niks mee. Er is wel zo'n kliek met moeders die weinig beters te doen hebben die dan echt een uur bij school nog staan te praten soms.

Wat een oordelen weer. 

Mijn vriendin had haar dochter hier ook op school. Mag ik gewoon zelf weten of ik daarmee bij praat?

Julali schreef op 24-08-2021 om 15:09:

[..]

Werken die moeders allemaal niet?

Pfft nachtdienst, avonddienst. Ziek.

Waar bemoei je je mee?

Julali schreef op 24-08-2021 om 15:09:

[..]

Werken die moeders allemaal niet?

Volgens mij waren er bij mijn kinderen op school heel veel die van 9 tot 15 werkten.  Dan heb je inderdaad weinig meer te doen om 15.15. Nog geen tijd om te eten of te sporten....

Sophia_!

Sophia_!

24-08-2021 om 16:47

Doemijdieglazenbol schreef op 24-08-2021 om 15:30:

ik ben vooral benieuwd of er hier ouders schrijven die zichzelf tot de “roddelkliek”rekenen. Ze moeten er zijn, want iedereen heeft het erover, maar iedereen ontkent er een te zijn…

Ik stond wel altijd met hetzelfde groepje moeders te kletsen, soms best lang. Misschien zagen anderen ons wel als roddelkliek, zou zomaar kunnen 


irmama schreef op 24-08-2021 om 16:26:

[..]

Pfft nachtdienst, avonddienst. Ziek.

Waar bemoei je je mee?

Het was een vraag. Ik vraag me ook af waar al die vaders dan zijn die onregelmatige uren draaien? Er wordt alleen gesproken over moeders? 

irmama schreef op 24-08-2021 om 16:24:

[..]

Wat een oordelen weer.

Mijn vriendin had haar dochter hier ook op school. Mag ik gewoon zelf weten of ik daarmee bij praat?

Hoezo oordeel? Dat je even praat snap ik maar dat je er nog staat als de pauze begint vind ik toch vrij lang hoor.

Julali schreef op 24-08-2021 om 16:50:

[..]

Het was een vraag. Ik vraag me ook af waar al die vaders dan zijn die onregelmatige uren draaien? Er wordt alleen gesproken over moeders?

Er staan genoeg vaders bij school hoor - op onze school is t echt 50-50. Dus niet alles is een man-vrouwkwestie…wel houden vrouwen doorgaans meer van kletsen dan mannen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

24-08-2021 om 17:05

Julali schreef op 24-08-2021 om 16:50:

[..]

Het was een vraag. Ik vraag me ook af waar al die vaders dan zijn die onregelmatige uren draaien? Er wordt alleen gesproken over moeders?

Nee hoor ook vaders maar die kletsen niet die gaan door. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

24-08-2021 om 17:07

Julali schreef op 24-08-2021 om 16:50:

[..]

Het was een vraag. Ik vraag me ook af waar al die vaders dan zijn die onregelmatige uren draaien? Er wordt alleen gesproken over moeders?

Julali waarom ga je er vanuit? Tuurlijk zijn er ook vaders. Logisch toch. 

dan

dan

24-08-2021 om 17:22

irmama schreef op 24-08-2021 om 16:26:

[..]

Pfft nachtdienst, avonddienst. Ziek.

Waar bemoei je je mee?

Parttime, vroeg beginnen en vroeg klaar bijvoorbeeld

dan

dan

24-08-2021 om 17:23

Julali schreef op 24-08-2021 om 16:50:

[..]

Het was een vraag. Ik vraag me ook af waar al die vaders dan zijn die onregelmatige uren draaien? Er wordt alleen gesproken over moeders?

Er stonden wel eens vaders maar overwegend moeders

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.