Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
legosteentje

legosteentje

03-01-2013 om 13:43

Schoolgebouw wordt afgebroken

later gaat deze school samen met een andere school naar een nieuw gebouw (pc en openbaar).

Wat zouden we kunnen doen om afscheid te nemen van het oude gebouw/herinneringen op te halen, wie heeft leuke suggesties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tink

Tink

04-01-2013 om 00:53

Hier

... een paar jaar geleden iets dergelijks. Ik weet niet alles meer, maar wel dat er op een gegeven moment met alle leerlingen erbij (veilig achter een hek uiteraard) en uitgenodigde pers, ouders etc. een deel van het oude gebouw is neergehaald door een sloper.
Daar hoorde natuurlijk een liedje bij en volgens mij ook ballonnen, enfin, het geheel kreeg een feestelijk tintje.
Daarna met alle leerlingen in optocht naar het tijdelijke schoolgebouw (een andere oude school + een noodgebouw) er vlakbij, kleine traktatie in de klas, en over tot de orde van de dag.

Sjansje

Sjansje

04-01-2013 om 12:07

En hier

Heel veel stoepkrijt en alle kinderen, leerkrachten, andere medewerkers, ouders enz. de muren, vloeren en stoep buiten laten later versieren met tekeningen of hartekreten.

Hier

mochten kinderen het oude gebouw onder kliederen met plakaatverf. Grofe taal en dat soort dingen waren uit den boze, verder mochten ze teksten als "doeg" en dat soort dingen schrijven of tekeningen op de muur maken. Was op zich heel leuk en bij sommige kinderen kwamen er hele verassende dingen uit!

Er zijn toen volgens mij ook fot's van gemaakt en daar een herinneringsboek van gemaakt, foto's van hoe het was en foto's van wat de kinderen gemaakt hebben.

Pham

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.