Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Schoolfeest, maar niet voor alle leerlingen, mag dat?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet handig

"En als \'gebrek aan alcolhol\' een argument is om géén bovenbouw feest in school te organiseren"
Kijk, precies om dit soort speculaties (ook de andere in het draadje) is het NIET handig om oplossingen aan te dragen bij dit soort kwesties.
Met het aandragen van oplossingen zeg je namelijk ook iets over de organisatie van de school en de belemmeringen die er zijn. Als dat niet klopt (er zijn andere redenen om het feest niet op school te geven), dan moet de school (de Teamleider, of wie je ook aanschrijft) zich bijna gaan verantwoorden waarom die makkelijk uitziende oplossing niet gekozen wordt.
De makkelijkste uitweg voor school (of de persoon van school die je aanspreekt) is dan met een dooddoener de deur dicht gooien.
Dat is hier dan ook gebeurd.
Als je iets gedaan wilt krijgen, een uitzondering of aanpassing op beleid of uitvoering, dan is het het slimst om geen oplossingen aan te dragen.
Bemoei je nergens mee. Hou het bij jezelf.
De uitvoeringspraktijk benadeelt jou onevenredig (iedereen feest behalve jij). Daar moet wat aan gebeuren. Wat precies mag de school zelf verzinnen, als die onevenredige benadeling maar wordt opgeheven.
Groet,
Miriam Lavell

Beleid

Als de school, in samenspraak met alle geledingen, beleid heeft bepaald, hoeft de schoolleiding idd alleen nog maar goed te communiceren. Zo functioneert een school. Het beleid wordt als het goed is pas aangepast na overleg met de geledingen. Dat neemt niet weg dat de schoolleiding uitzonderingen kan maken, zoals in het geval van TS logisch zou zijn.

Bij dochter op school

Bij oudste dochter op school die in de 4e zit en net 15 is geworden en zelfs nog 14 was bij het kerstgala hebben ze het als volgt geregeld. Alle leerlingen kregen een armbandje. Groen, boven 16; mag alcohol drinken. Rood onder 16; mag geen alcohol drinken. Niemand vond het een bezwaar en ze hebben een topfeest gehad! Was ook een bovenbouw feest (als je eenmaal in de 4e zit wil je echt niet meer naar een onderbouwfeest zonder al je vrienden). Dat zou je kunnen voorstellen.

Onder begeleiding van een ouder

Jemig zeg, wat een vervelende situatie.

Er komt iets recalcitrants in mij op: hijs je dochter in de galajurk en pa in een smoking en ga erheen onder het mom dat je dochter officieel wordt begeleidt door een volwassene.

Slechte gedachte, is de oplossing ook niet.

Eigenlijk sluit school je dochter nu buiten, en dat kan niet. De docent reageert wel knullig, stapje hoger gaan dus. Zij moeten de oplossing bedenken, niet jij.

Hopelijk komt er een oplossing, en mag je dochter gewoon met haar klasgenoten mee! Te zot voor woorden.

Lastig

Hier er ook 1 die altijd de 'jongste' was vanaf het v.o.
Dat bracht soms rare probleempjes met zich mee...vooral als ze tegen de leeftijd van 16 aanlopen. Hier ook een feest geweest dat 16 plus was toen oudste nog 15 was...Wij hebben toen een (telefoon)geprek gehad met de afdelingleider van de bovenbouw. Het was geen regel van school,maar een 'voorwaarde' voor de huur van het gebouw. Er was ook geen echt alternatief want i.v.m. het aantal kon het onmogelijk in school en andere locaties hanteren hetzelfde beleid. Een aantal vriendinnen van oudste wilde zich al solidair verklaren en ook niet komen en oudste was het gesprek van de dag...Er bleken nog een paar 16-ers te zijn in andere klassen. Uiteindelijk is er een oplossing gevonden in overleg met de locatie door de 16-ers alleen toe te laten in 1 ruimte, een aparte ruimte waar dus géén alcohol werd geschonken, met een aparte ingang ook. Inclusief een herkenbaar bandje dus...Stonden ze daar met een paar andere 16-ers en wat 'aanhang' geen fluit aan dus ...
Maar dit organiseerde school en niet een paar leerlingen. Ook gedoe gehad met voorwaarden voor verzekering met reizen..(skieën was dat) waar ze niet aan 'voldeed' en na het v.o. waren er tot onze verbijstering zelfs aansluitende vervolgopleidingen waar ze dus qua niveau wél naar toe zou kunnen, maar qua leeftijd niet! Dat laatste vond ik nog wel het meest 'rare'. Maar oudste had in die opleidingen totaal geen interesse...Dus op dat moment vormde het geen probleem voor ons...Maar 'raar' is het wel. Ga je altijd keurig over en doe je alles keurig volgens het boekje en ben je vervolgens aan het eind 'te jong' voor vervolgonderijs.
18 is ook zo'n leeftijd. Geen o.v. terwijl de hele klas o.v. heeft...en wel uitstapjes/reisjes waarbij de school erop rekent dat je dat hebt. Of bezoekjes vanuit school op toekomstige werkplekken waar je met o.v. naartoe moet (kwamen zeer veel voor). Daar heb ik (en dochter zelf) ook veelvuldig voor aan de bel moeten trekken.Ook gedoe met een 'bevoegdheid' die ze dat jaar moesten halen en waarvoor ze door haar leeftijd niet in aanmerking kwam en wél een verplicht onderdeel van dat jaar, dus als de regels precies gevolgd waren had ze het jaar over moeten doen daardoor! Etentje+certificaatuitreiking in gelegenheid waar je 18 voor moet zijn, je krijgt geen inzage meer in cijfers of rapporten terwijl ze toen nog 17 moest worden! Hoeft niets meer te tekenen want ze worden geacht met 18 volwassen te zijn...dus kunnen zelf tekenen, geen oudergesprekken meer, niets niemendal.
Nou ja, wij hebben het allemaal doorstaan en oplossingen kunnen bedenken. Ik kan je alleen maar aanraden om in overleg te blijven met school, op een communicatieve manier, zodat er ook daadwerkelijk 'oplossingen' komen en kind niet buiten de boot valt door haar leeftijd. Het is lastig dat geef ik toe, dus houd de aandacht van school erbij dat er ook nog 1 is die jonger is zodat ze haar niet vergeten.
groeten albana

Mare

Mare

03-02-2013 om 09:57 Topicstarter

Dank voor de reacties!

Echt geweldig, mn door de diversiteit. Die geven me, ons, extra scherpte om met een goed onderbouwd verhaal te komen. Ik ben nogal assertief , maar waak er bij wat jongste betreft juist erg voor om meteen in de handelmodus te springen. Bij 15 en bovenbouw moet ze dat zelf doen, of althans leren. Juist daarom vond ik het zo goed van haar dat ze haar gevoel van onrecht zo goed wist te verwoorden in een mail met daarin de oplossing die ik ook in veel van jullie berichten las: de gekleurde armbanden.
Feest is, door de omvang, idd niet op school maar in partycentrum, zou goed kunnen dat daar die beperking vandaan komt. Maar: daar kunnen we naar informeren!

Ik hoopte al op Miriam Lavells 'insiders' commentaar, thx!
En Albana; zo te lezen hebben we nog wat te gaan strax met allerlei (verplichte) zaken waar geen rekening wordt gehouden met vroege leerlingen.
We gaan vandaag (toetsenweek is over, dus ruimte voor andere zaken), samen, reageren op de betreffende mail met daarnaast een lijstje met punten. Die mail gaat in cc ook naar zowel de ouderraad en de leerlingenraad, want dit is natuurlijk een structureel iets waar ieder jaar wel n aantal leerlingen tegenaan lopen.
Sterker nog; het is ook het eindexamenfeest voor de VMBO-T. En bij die vierdeklassers zitten dus ook leerlingen die nietnaar hun eigen eindexamenfeest kunnen. Te zot voor woorden!

We gaan dus aangeven dat we graag het gesprek aangaan over dat 'beleid is beleid'.
Ik houd jullie zeker op de hoogte!

Mare

Mare

Mare

03-02-2013 om 10:16 Topicstarter

Leeftijd en alcohol

@ Hanne: de leeftijden; in de 4 e zitten de kinderen vanaf half (weet niet precies de determinatiemaand wanneer je 4wordt en op school start) 1996 tot ca. oktober 1997. Dochter is van sept 1997, er is nog 1 meisje van 2 oktober 1997, en n jongen die in augustus jarig is.
Een groot deel van haar klas is de afgelopen maanden dus al 16 geworden (de ene SweetSixteen na de andere), dan wel wordt de komende maanden 16.

Vwb alcohol: ook dat vind ik een valide punt. Hoezo 'moet' er alcohol zijn op een schoolfeest, mn als je daardoor bepaalde leerlingen uitsluit. Je zou kunnen chargeren en zeggen: de keuze is ofwel alcohol schenken ofwel alle leerlingen kunnen toelaten. Ik vrees echter dat de alcohol n voorwaarde zal zijn van het partycentrum - er moet wel verdiend worden immers, dus die zit vermoed ik in de huurafspraken verwerkt. Blijft echter de terechte vraag aan school: hebben jullie je gerealiseerd dat door deze keuze te maken je leerlingen uitsluit? En wat heeft de doorslag gegeven?

Overigens komt dochter op die Sweet Sixteen feestjes ook op plekken waar alcohol wordt geschonken. Thuis overigens bij betreffende jarige job. Ze is daarvan, althansde gevolgen van de alcohol die ze bij de drinkende klasgenoten ziet behoorlijk onder de indruk. Snap niet waar de betreffende ouders dan zijn, eerlijk gezegd, maar dat is weer een heel andere discussie. Op zich is de rebelse insteek van 1 van jullie wel n leuke; mijn man in een sjiek pak (zn trouwpak? Haha) en samen naar dat feest, want onderbegeleiding van een volwassene. Dochter ziet 'm aankomen trouwens, maar het is wel interessant om eens uit te zoeken waar nou de grenzen en beperkingen zitten. En met name school daarover flink aan het nadenken te krijgen ),

Mare

Insider worden

Dank Mare, ik beschouw het als een compliment.
Maar in werkelijkheid ben ik geen insider natuurlijk. Ik heb zelfs nog nooit een schoolfeest georganiseerd (ook niet als leerling).
Ik probeer wel altijd een scenario te verzinnen waarbij dat wat ik zo ontzettend niet vind kloppen, toch een legitieme uitkomst is.
En dat is hier ook mogelijk.
Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat dit feest in werkelijkheid helemaal niet door school en zelfs niet door de ouderraad of leerlingcommissie, wordt georganiseerd. Stel je een feestcommissie voor bijvoorbeeld.
Bijbehorend scenario: Er is in het verleden gedoe geweest (drank, vergunningsproblemen), school heeft op het punt gestaan om de feesten helemaal af te schaffen, er is een feestcommissie opgestaan die de organisatie op zich neemt.
De enige beleidsbeslissing die daar van school bijhoort, is dat de school toestaat dat deze feestcommissie de leerlingen uitnodigt via gangbare schoolkanalen (website, schoolpost, etc.).
Maar feitelijk hoort het feest dan niet bij de school. Laat staat dat er enige bestuurlijke of formele verplichting is om 'iedereen' in te sluiten.
Dat is dus niet een keuze tussen drank of iedereen toegang, maar tussen helemaal geen feest of eentje naar de regels van die commissie (een beperkt feest dus).
Probeer je dat voor te stellen. Dat helpt. Niet bij het vinden van een oplossing (mogelijk is die er helemaal niet, behalve zelf een feest organiseren voor de groep die gemist wordt) maar wel bij het temperen van je verontwaardiging en boosheid.
En dat is belangrijk, want dat praat makkelijker.
Groet,
Miriam Lavell

Mare

Mare

03-02-2013 om 11:48 Topicstarter

2 postingskwijt?

Nou moe, had al 2x gereageerd maar zie ze niet terug.
Anyway;grote dank voor al jullie input! Heeft mij gesterkt in besluit om de strijd aan te gaan, en meteen goede ammunitie gegeven ook .

Moet er nog aan schaven, maar dit wordt 'm wel ongeveer (lang verhaal hoor!):

Verstuurd vanaf mijn iPad

Begin doorgestuurd bericht:

Geachte heer Xxx

wij willen hiermee graag inhoudelijk reageren op hetgeen onze dochter Y recentelijk bij u heeft aangekaart, de leeftijdsgebonden discriminatie mbt de aanstaande schoolfeesten. Specifieker: er is op 14 juni een feest (volgens de schoolgids 'Op 14 juni het lustrumfeest voor ALLE (!!) leerlingen van de bovenbouw').
Naar wij begrijpen is er besloten op dit feest alcohol te schenken, met daaruit voortvloeiend het gevolg dat alle bovenbouwleerlingen die op 14 juni nog geen 16 zijn toegang geweigerd zal worden.

Zo ook onze dochter, een aantal klasgenoten en gezien de omvang van de (naam school)-bovenbouw nog enkele tientallen leerlingen. Dochter Y, met een sterk gevoel voor rechtvaardigheid en een pro-actieve attitude behept, is daar, in onze ogen terecht, verontwaardigd over en heeft daar op eigen initiatief een mail over gestuurd aan mevr. A, die de mail vervolgens aan u heeft doorgestuurd. Een mail met heldere argumenten, goed onderbouwd en zelfs met een concrete, goedkope, logistiek simpele oplossing. De reactie: is beleid, dus jammer maar helaas, stelde haar dan ook flink teleur. En ons ook.

We willen dan ook graag het gesprek aan over dit, onderdeel van het, beleid. En, wellicht ook samen met de leerlingenraad en/of oudercommissie, de grenzen onderzoeken van dit beleid.
Vragen die bij ons leven zijn o.a.:
- waarom kiest school/de feestcommissie er voor het kunnen schenken van alcohol de voorrang te geven ook als dat betekent dat tientallen leerlingen worden geweigerd op het schoolfeest?
- heeft school/de feestcommissie zich deze consequentie gerealiseerd? Zo ja, waarom is dit dan toch besloten?
- waarom wordt er gecommuniceerd (in schoolgids, zie onder) dat het een feest is voor ALLE bovenbouwleerlingen als dat aantoonbaar niet het geval is?
- vindt school dat het dit onderscheid, de discriminatie op grond van leeftijd, kan maken?Of sterker nog; mag school juridisch dit onderscheid maken?
- en als we heel sec gaan kijken naar de regels van 'geen 16-jarigen in gelegenheid waar alcohol geschonken wordt' - dan wordt ze dus wel toegelaten onder begeleiding van een volwassene? Dat kan een leraar zijn, maar ook n ouder. Ik wil best n galajurk huren en me, met alle andere ouders van de under sixteen, onopvallend in een hoek parkeren als daarmee onze dochter wel toegelaten wordt. Of de aanwezigheid van n (aanzienlijke?) groep ouders door de leerlingen wordt geapprecieerd is natuurlijk wel de vraag.
- we hebben wat connecties in de onderwijswereld en hebben deze casus ook op wat fora ter toetsing voorgelegd. Wat daaruit overtuigend naar voren komt: dit speelt bij veel scholen maar de al door dochter geopperde suggestie van gekleurde armbandjes wordt dan gebruikt om het leeftijdsonderscheid wel/geen alcohol te maken. Een aantal scholen kiest er, na vaak actief gelobby door ouders, overigens juist ook voor om geen alcohol te schenken.
- wij als ouders vertrouwen onze dochter. Op alle vlakken, ook op het gebied van mis/gebruik van alcohol. Of drugs. Die gebruikt ze namelijk niet. Op de vele Sweet Sixteen feestjes ziet zij, met n klein groepje vriendinnen dat ook (nog) niet drinkt, hoe sommige klasgenoten zich geheel volgieten met drank om stomdronken over te geven. Of met een alcoholvergiftiging afgevoerd te worden! Het signaal van de weigering om haar toe te laten op dit feest is: we zien liever een aantal leerlingen dronken (want ja, die drinken thuis in, en smokkelen hoogstwaarschijnlijk nog drank mee naar binnen ook), dan alle leerlingen samen. Is dat wat school uit wil dragen? Foute boodschap !

En tot slot: we hebben ons eens verdiept in de wet- en regelgeving. De wet verbiedt het schenken of verkopen van alcohol aan jongeren dan wel dat jongeren onder de 16 in het bezit zijn van alcohol. Dus niet dat een 15-jarige zich bevindt in n gelegenheid waar alcohol geschonken wordt. Wij als ouders willen ook best een 'disclaimer' ondertekenen dat wij verantwoordelijk zijn voor het feit dat dochter geen alcohol mag drinken.

Kortom: kenmerk van beleid is nu juist dat je er van af mag wijken. Uitzonderingen mag maken. Sterker nog: uitzonderingen moet maken als blijkt dat het beleid bepaalde personen te zeer benadeelt.

Onze dochter is niet de enige vroege leerlinge van haar jaar, noch van alle nog komende jaren. We horen dan ook graag van zowel leerlingenraad als oudercommissie wat hun visie is op het bovenstaande.

In afwachting daarvan , met een vriendelijke groet,

Schoolfeesten
De traditie van de algemene aulafeesten staat onder druk, vanwege verminderde belangstelling. Voor specifieke groepen (brugklassen, onderbouw, eindexamenkandidaten) blijven er schoolfeesten georganiseerd worden. De organisatie is in handen van de feestcommissie van (school): een aantal leerlingen uit de bovenbouw van vmbo-t, havo en vwo, onder leiding van enkele medewerkers. Bij de toelating tot de schoolfeesten hanteren wij strikte regels en voorwaarden. De school is heel consequent in het toepassen van deze regels, omdat op deze wijze gewaarborgd kan worden dat de schoolfeesten plezierig en veilig zijn voor alle leerlingen van (School) We vinden het belangrijk dat de schoolfeesten van (school) feesten zijn waar docenten en leerlingen graag komen en waar ouders hun kind met een gerust hart naar toe kunnen laten gaan. Op de schoolfeesten mag niet gerookt worden. Licht alcoholische dranken zijn alleen toegestaan voor leerlingen vanaf 16 jaar, in beperkte mate.

lustrum

In 2013 bestaat (school) vijftig jaar en dat gaat natuurlijk gevierd worden. In januari 2013 zullen we het programma nader uit de doeken doen. Een tipje van de sluier opgelicht:
Op 8 januari opening lustrumjaar en presentatie lustrumboek

Van 4 t/m 8 maart de lustrumproductie
Op 7 juni de actiedag voor het goede doel
Op 13 juni het lustrumfeest voor alle leerlingen van de onderbouw
Op 14 juni het lustrumfeest voor alle leerlingen van de bovenbouw
Op 28 september 2013 volgt dan nog de reu?nie voor alle (oud-)docenten en oud- leerlingen van het HWC.

Alcohol.

In het algemeen is het gebruik of het in bezit hebben van alcohol in en in de

omgeving van de school en tijdens activiteiten die, onder verantwoordelijkheid

van school, buiten het schoolgebouw plaatshebben, niet toegestaan.

Voor de leerlingen van 16 jaar en ouder is het nuttigen (dus niet het in bezit

hebben of meebrengen!) van licht alcoholische dranken in de volgende gevallen toegestaan:

- Tijdens het 100-dagenfeest wijn bij de maaltijd en pils gedurende het feest

vanaf 21.00 uur.

- Tijdens de aulafeesten pils vanaf 23.00 uur, mits e?e?n pilsje per persoon

wordt verstrekt.

- Tijdens gelegenheden die de schoolleiding of de teamleiders van een

alcoholverbod hebben uitgezonderd.

Mare

Mare

03-02-2013 om 11:59 Topicstarter

Miriam

Ok, geen insider dan maar wel de cavalerie die gewapend met zinvolle info velen van ons verder helpt in gesprekken/discussies met school. Ik heb de conceptmail net gepost; een hele zinsnede van jou over beleid overgenomen . Ik snap je verhaal. Heb net hele schoolgids doorgenomen en daar staat wie feestcommissie vormt (leerlingen&medewerkers), en specifiek dat feest voor ALLE bovenbouwll is. Dat geeft wel grond tot spreken denk ik.

Zie mn andere postings nu ook overigens!

Nog even wat schaven, vind mail wel erg lang en dochter wil optie van mij in galajurk er NIET bij hebben haha.
Laat jullie zeker weten wat de reactie is!

Verwijten weglaten

Ik zou het stukje over kotsende leerlingen en wat de school daarmee uitdraagt weglaten, puur het houden bij de oplossingen die er mogelijk zijn.

Tenslotte wil je geen ruzie met de school, maar een oplossing voor je dochter!

Ben benieuwd of ze je tegemoed komen en ze kan gaan!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Stenna

Stenna

06-02-2013 om 13:05

Schoolfeesten en alcohol

Ik erger me daar nu al vier jaar aan. Waarom is dat nodig? Ouders vinden het in elk geval geen goed idee, voor zover ik weet. Gewoon schoolfeesten zonder alcohol, dat past bij de taak van de school, stelt ouders gerust, en geen gedoe meer met (fraude met) armbandjes of uitgesloten leerlingen. Moeten we daar misschien een soort ouderbeweging voor opstarten? Of komt het straks vanzelf goed als de minimumleeftijd wettelijk 18 wordt?

Anneke

Anneke

06-02-2013 om 22:27

Ik zou...

Ik zou alles na en inclusief de galajurk weglaten. Dat heb je een helder betoog met een aantal duidelijke vragen. Genoeg info om de andere kant te laten nadenken. De galajurk, hoe het gaat op andere scholen, etc doet afbreuk aan wat je wilt bereiken.

Stenna

Ja dat komt vanzelf goed :o) Hier in Schotland is die leeftijd 18, wil niet zeggen dat er geen alcohol binnen gesmokkeld wordt......

Ik vind het onbegrijpelijk, dat er om de alcohol leerlingen buiten gesloten worden. De school vindt alcohol dus belangijker dan een schoolfeest voor allen. Hier wordt op schoolconcerten voor ouders dus alcohol geschonken, ipv van koffie / thee, veel gemakkelijker om een fles wijn open te draaien dan iets warms te zetten. Heb ik al eens een aanvaring om gehad met de headteacher, wat een voorbeeld ( iedereen stapt na afloop weer even zo vrolijk, misschien nog vrolijker:o) in de auto).

Maar waar staat het dan (omdat je dit stuk tekst citeert)

Alcohol.
In het algemeen is het gebruik of het in bezit hebben van alcohol in en in de omgeving van de school en tijdens activiteiten die, onder verantwoordelijkheid van school, buiten het schoolgebouw plaatshebben, niet toegestaan. Voor de leerlingen van 16 jaar en ouder is het nuttigen (dus niet het in bezit hebben of meebrengen!) van licht alcoholische dranken in de volgende gevallen toegestaan:
- Tijdens het 100-dagenfeest wijn bij de maaltijd en pils gedurende het feest vanaf 21.00 uur.
- Tijdens de aulafeesten pils vanaf 23.00 uur, mits e?e?n pilsje per persoon wordt verstrekt.
- Tijdens gelegenheden die de schoolleiding of de teamleiders van een alcoholverbod hebben uitgezonderd.

Maar waar staat nu dat leerlingen die nog geen 16 zijn geweigerd worden tot het feest?? Zie ik er nou overheen??

Je mail

Daarnaast vind ik je mail te lang, teveel uitwijden (idd gala verhaal weglaten, hou het kort, ook een erg lange inleiding vind ik). Vraag 1 en 2 houden eigenlijk hetzelfde in. Je vraagt bij vfraag 2 "zo ja, waarom si daar dan toch toe besloten?" maar vraag er ook bij: "zo nee, waarom is het dan niet alsnog veranderd? Ze zullen toch ja of nee op die vraag geven (3e mogelijkheid is er niet) en dan zijn ze gedwongen een verklaring te geven.

Mare

Mare

15-02-2013 om 21:59 Topicstarter

Teleurstellende

Reacties ontvangen:
Leerlingenparlement stelt dat er nu eenmaal ergens een lijn getrokken moet worden, en dat die op 16 jaar is gesteld. En dat zijnzich dus achter standpunt schoolleiding scharen, en op begrip rekenen omdat dit al jaren zo gaat.
Waardeloos argument natuurlijk. Geantwoord dat ik van leerlingenpsrlement toch verwacht dat ze zich hard maken voor alle leerlingen en kritisch kijken naar schoolleiding ipv deze simpel te volgen. Ook argument 'moet ergens grens trekken' is natuurlijk onzin; die grens had dus - chargerend - ook kunnen liggen bij iedereen met namen At/m K wel, rest niet. Iedereen langer dan 1.65 wel, rest niet etc.

Van schoolleiding kort mailtje met zelfde strekking; ze doen het al jaren zo, die keuze moest gemaakt omdat anders niet iedereen in de betr zaal past. (Duh... Dan heb je dus de verkeerde zaal gekozen). En, dat ze ivm de alcohol de leeftijdsgrens op 16 hebben gezet. Geen woord over de suggesties (bandjes) om dat te omzeilen. Geen woord over de issue an sich: waarom alcohol op n schoolfeest?
En aan het eind ook nog: de VMBO-ers die dit jaar examen doen en 15 zijn mogen wel komen want het is hun examenjaar.

Ik ben eigenlijk nog zo verbluft door het gebrek aan inhoudelijke reactie in combinatie met de tegenstellingen; minstens 16 ivm alcohol/vmbo van 15 mogen wel komen.

En van de ouderraad heb ik zelfs helemaal niets gehoord wat ik al helemaal waardeloos vind.

Nou heb ik het deze weken verschrikkelijk druk op mn werk dus zit in survival mode. Keuze is, gezien deze 'muur' van duidelijk niet open staan voor discussie, ga ik me helemaal vastbijten in de strijd of meld ik helder mijn teleurstelling en laat het daarbij - en ga zinnen op andere (illegale??) manieren om dochter toch binnen te krijgen?

Jammer

Mijn eerste gedachte is: jammer, maar moet je hier nou zo'n drama van maken. Ik zou nu denk ik stoppen, jammer voor kind je kunt niet altijd je zin krijgen.
Maar aan de andere kant zijn de argumenten flauwekul ("het gaat al jaren zo is" geen goede reden) en klopt het verhaal van school niet.
Ik vond hier aardige informatie: http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=esite.tonen&pagina=250.
Misschien kan je dat nog eens naar school sturen met de vraag of zij zich aan deze regels houden.
Verder zou je dochter met haar vriendinnen bij hun mentrix kunnen lobbyen.
Ik zou ieg niet meewerken aan een plan om illegaal naar het schoolfeest te gaan.
Dus aan de ene kant denk ik "is dit wel al die moeite waard" maar ik heb ook bewondering voor jouw strijdvaardigheid. Je hebt gelijk, maar denk niet dat je je gelijk gaat halen.

Yvonne

Yvonne

16-02-2013 om 10:21

Wél

Ik zou hier heel principieel van worden. En uiteindelijk ook nog illegaal.
Ik vind het zo belachelijk. Als er een grens gezet moet worden (van wie?) doe het dan op klas. Die grens is er namelijk al. Een enkele vroege of late leerling uit de groep sluiten is natuurlijk van de zotte. Als ik even doorredeneer naar kinderen die gepest worden en toevallig net ietsje jonger zijn? Hoe help je als school kinderen buiten de boot vallen?
En ik zou ten faveure van mijn kind ook naar illegale 'oplossingen' zoeken. Door mijn kind aan het begin van het feest samen met een groep vriendinnen in vol ornaat bij de deur af te leveren. Bijvoorbeeld.

Nog veel belachelijker...

Is dat andere 15 jarigen er wel in mogen. Wil je consequent 15 jarigen weigeren dan wel alle 15 jarigen!

Ik zou er ook principieel van worden hoor.

Verboden voor 15 jarigen is voor alle 15 jarigen! Of gewoon niet zeuren en gedogen... Misschien stoppen met de strijd en haar zelf afzetten, inderdaad met vriendinnen. En een plan B voor een gezellige avond als ze niet in te krijgen is!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.